Aiskylos//So
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Aiskylos//So

    Har en fråga till dig ang min man som jag är orolig för.

    2002 så svimmade han i hallen hemma. Åkte in akut och kontrast gjordes på skallen och blodprover togs.
    Det enda som såg var att vita blodkropparna var förhöjt, låg på 15. Det skulle följas upp men gjordes aldrig.....

    Innan jul blev min man dålig och han fick tid hos företagsläkaren.
    Blodproverna var inte bra, för höjt värde av vita blodkropparna, låg på 17. Så nya prover togs, nu även lever prover.
    Det visade sig att han hade gamla antikroppar av någon bakterie i levern och penicillin sattes in.
    Han kände sig piggare igen och skulle efter jul ta nya prover....men han åkte aldrig och tog dom.

    Nu har han blivit lika dålig igen och jag fick iväg honom till samma läkare, då var vita blodkropparna uppe i 15 och läkaren vet inte vad det är. Så remiss är skrivet till Hematologen.

    Han är jätte trött, spelar ingen roll hur mycket han sover, han känner sig förkyld fast han inte är det, svimmfärdig....

    har du någon aning om vad det kan vara, vi är såklart oroliga.
  2. 1
    Aiskylos//So Har en fråga till dig ang min man som jag är orolig för.

    2002 så svimmade han i hallen hemma. Åkte in akut och kontrast gjordes på skallen och blodprover togs.
    Det enda som såg var att vita blodkropparna var förhöjt, låg på 15. Det skulle följas upp men gjordes aldrig.....

    Innan jul blev min man dålig och han fick tid hos företagsläkaren.
    Blodproverna var inte bra, för höjt värde av vita blodkropparna, låg på 17. Så nya prover togs, nu även lever prover.
    Det visade sig att han hade gamla antikroppar av någon bakterie i levern och penicillin sattes in.
    Han kände sig piggare igen och skulle efter jul ta nya prover....men han åkte aldrig och tog dom.

    Nu har han blivit lika dålig igen och jag fick iväg honom till samma läkare, då var vita blodkropparna uppe i 15 och läkaren vet inte vad det är. Så remiss är skrivet till Hematologen.

    Han är jätte trött, spelar ingen roll hur mycket han sover, han känner sig förkyld fast han inte är det, svimmfärdig....

    har du någon aning om vad det kan vara, vi är såklart oroliga.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Jag skulle nog gissat på någon form av infektion som ligger och pyr.

    Att du hade höga vita på akuten hade jag nog inte brytt mig mycket om - de kan gå upp av stress - nästan alla akutmott-patienter harlite förhöjt.
  4. 2
    Jag skulle nog gissat på någon form av infektion som ligger och pyr.

    Att du hade höga vita på akuten hade jag nog inte brytt mig mycket om - de kan gå upp av stress - nästan alla akutmott-patienter harlite förhöjt.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Men att ha en infektion som ligger och pyr i 5 år....är inte det lång tid?
  6. 3
    Men att ha en infektion som ligger och pyr i 5 år....är inte det lång tid?
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Det första värdet kan man knappast lita på - väldigt många har förhöjda vita på akuten utan det beror på något annat än stress. Det handlar väl i såfall om knappt ett halvår?
  8. 4
    Det första värdet kan man knappast lita på - väldigt många har förhöjda vita på akuten utan det beror på något annat än stress. Det handlar väl i såfall om knappt ett halvår?

Liknande trådar

  1. Aiskylos!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 18:15
  2. aiskylos!!!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:40
  3. Aiskylos/so
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 14:28
  4. SO -är du här? (Aiskylos)
    By flerbarnsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar