Reseavdrag??
Arbete, ekonomi & juridik
  1. tacksam för hjälp
    #1

    Reseavdrag??

    Undrar om ni kan hjälpa en novis med detta. Jag bor ca en mil från mitt arbete på vintern men på sommaren brukar vi flytta ut till sommarhuset på landet (ca 8 mil) och jag pendlar därifrån. Vi brukar inte flytta posten men tidningen flyttar vi. Anmäler ingen adressändring eller gör något annat "byråkratiskt". Är hemma i huset i stan någon dag/vecka men huvuddelen tillbringas på sommarstället. Min fråga är om det går att dra av resorna när jag inte är skriven på landet?
    Hoppas någon vet?
  2. 1
    Reseavdrag?? Undrar om ni kan hjälpa en novis med detta. Jag bor ca en mil från mitt arbete på vintern men på sommaren brukar vi flytta ut till sommarhuset på landet (ca 8 mil) och jag pendlar därifrån. Vi brukar inte flytta posten men tidningen flyttar vi. Anmäler ingen adressändring eller gör något annat "byråkratiskt". Är hemma i huset i stan någon dag/vecka men huvuddelen tillbringas på sommarstället. Min fråga är om det går att dra av resorna när jag inte är skriven på landet?
    Hoppas någon vet?
  3. Inte bara mamma...
    #2

    Du kan inte göra avdrag

    för resorna mellan sommarhuset och arbetet. Du kan läsa om detta i avdragslexikonet på skatteverkets webbplats, under "Bil till och från arbetet".
  4. 2
    Du kan inte göra avdrag för resorna mellan sommarhuset och arbetet. Du kan läsa om detta i avdragslexikonet på skatteverkets webbplats, under "Bil till och från arbetet".

Liknande trådar

  1. Reseavdrag
    By Anonym okunnig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:12
  2. Det här med reseavdrag...
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:18
  3. RESEAVDRAG!!
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 17:01
  4. Reseavdrag
    By Hariom in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 09:48
  5. Reseavdrag?
    By jenny_u in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar