13åring bara hemma.
Stora barn
  1. Styvmorsfundering
    #1

    13åring bara hemma.

    Hej.
    Min styvdotter är 13 år. Hon tränar basket ett par ggr i veckan och vissa helger är det match, men annars gör hon ingenting.
    Hon kommer hem från skolan klockan 2, vissa dagar ännu tidigare och slår på teven. Sitter sen där hela eftermiddagen + kvällen, kanske med avbrott för att sitta vid datorn. Jag tycker det är hemskt och är orolig att någonting är fel. Hon HAR kompisar som hon umgås med i skolan. Hennes lärare verkar inte ha snappat upp att nåt skulle vara fel. Flickans pappa verkar inte tycka att det är ett lika stort problem som jag. Kanske är det inte något problem alls?
    Jag skulle önska att hon GJORDE någonting. Det är klart att det är skönt att vara hemma (fast inte JÄMT väl?) men om hon satt och ritade eller skrev eller var kreativ på något annat sätt kanske jag inte skulle känna mej lika stressad. Hade hon varit min dotter hade jag agerat.
    Så frågan är alltså: Hur är era nytonåringar? Hur mycket tid är dom hemma? Och vad gör dom där hemma?
  2. 1
    13åring bara hemma. Hej.
    Min styvdotter är 13 år. Hon tränar basket ett par ggr i veckan och vissa helger är det match, men annars gör hon ingenting.
    Hon kommer hem från skolan klockan 2, vissa dagar ännu tidigare och slår på teven. Sitter sen där hela eftermiddagen + kvällen, kanske med avbrott för att sitta vid datorn. Jag tycker det är hemskt och är orolig att någonting är fel. Hon HAR kompisar som hon umgås med i skolan. Hennes lärare verkar inte ha snappat upp att nåt skulle vara fel. Flickans pappa verkar inte tycka att det är ett lika stort problem som jag. Kanske är det inte något problem alls?
    Jag skulle önska att hon GJORDE någonting. Det är klart att det är skönt att vara hemma (fast inte JÄMT väl?) men om hon satt och ritade eller skrev eller var kreativ på något annat sätt kanske jag inte skulle känna mej lika stressad. Hade hon varit min dotter hade jag agerat.
    Så frågan är alltså: Hur är era nytonåringar? Hur mycket tid är dom hemma? Och vad gör dom där hemma?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Att hon är mycket hemma tycker jag är jättebra och helt normalt. Men att titta så mycket på tv är inte bra. Man får ha restriktioner på vad det vara månde om det blir för mycket av en sak. Och mycket tv är fördummande och energitagande.
  4. 2
    Att hon är mycket hemma tycker jag är jättebra och helt normalt. Men att titta så mycket på tv är inte bra. Man får ha restriktioner på vad det vara månde om det blir för mycket av en sak. Och mycket tv är fördummande och energitagande.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    ta bort träningen, och du har min styvdotter för bara ett och ett halvt år sen.
    men det var då, idag är hon _aldrig_ hemma, det är ett evigt festande och översovande med allehanda kompisar bara.
    nästan så man längtar tillbaka till tv-tiden!
  6. 3
    ta bort träningen, och du har min styvdotter för bara ett och ett halvt år sen.
    men det var då, idag är hon _aldrig_ hemma, det är ett evigt festande och översovande med allehanda kompisar bara.
    nästan så man längtar tillbaka till tv-tiden!
  7. Styvmorsfunderingar
    #4
    Skönt att höra på ett sätt. Jag tror oxå det är rätt normalt men det är svårt att minnas hur det var när man var i den åldern själv. Sen är ju alla så klart olika. Det är inget att oroa sej för alltså.
  8. 4
    Skönt att höra på ett sätt. Jag tror oxå det är rätt normalt men det är svårt att minnas hur det var när man var i den åldern själv. Sen är ju alla så klart olika. Det är inget att oroa sej för alltså.
  9. Styvmorsfunderingar
    #5
    Jo, jag vet att för mycket tv inte är bra...
  10. 5
    Jo, jag vet att för mycket tv inte är bra...
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    DET säger jag iofs inte :-)
    jag oroar mig lika mycket för min sd nu - när hon verkar vara full jämt, som när hon bara låg hemma.
    tyvärr verkar jag vara den enda i hennes liv som oroar mig, men å andra sidan har vi väldigt lite kontakt, och jag "känner" inte henne så bra.
  12. 6
    DET säger jag iofs inte :-)
    jag oroar mig lika mycket för min sd nu - när hon verkar vara full jämt, som när hon bara låg hemma.
    tyvärr verkar jag vara den enda i hennes liv som oroar mig, men å andra sidan har vi väldigt lite kontakt, och jag "känner" inte henne så bra.

Liknande trådar

  1. Vinterjacka till 13åring
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 18:11
  2. Hjälp! Min sambos 13åring slår 3åringen
    By BertaBlom in forum Styvfamiljer
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 12:30
  3. hur en 13åring ser på saken
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:44
  4. Hur bestäms boende för 13åring
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 12:32
  5. Osynlig 13åring
    By Mamsen_67 in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar