Svidande/kylande/brännande
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Svidande/kylande/brännande

    Vi jobbar på att bli gravida igen efter ett tidigt missfall. Jag ska testa mej på måndag för då har jag BIM. Har en obehaglig känsla över blygdbenet som är svidande/kylande/brännande. Jag är aven lite öm om jag trycker. Jag blev varnad för 17 år sedan när jag fick mitt tredje barn att jag nog inte borde skaffa fler barn pga av foglossning. Nu gör jag ju detta ändå:-) men tänk om jag är gravid och det börjar kännas redan innan jag ska testa mej...huuuva! Jag kände inte det lika tydligt vid missfallet som bara var 4+4 så det var väldigt tidigt och detär bara en månad sedan. Vad tror ni om detta....kommer jag få ett rent helvete?
  2. 1
    Svidande/kylande/brännande Vi jobbar på att bli gravida igen efter ett tidigt missfall. Jag ska testa mej på måndag för då har jag BIM. Har en obehaglig känsla över blygdbenet som är svidande/kylande/brännande. Jag är aven lite öm om jag trycker. Jag blev varnad för 17 år sedan när jag fick mitt tredje barn att jag nog inte borde skaffa fler barn pga av foglossning. Nu gör jag ju detta ändå:-) men tänk om jag är gravid och det börjar kännas redan innan jag ska testa mej...huuuva! Jag kände inte det lika tydligt vid missfallet som bara var 4+4 så det var väldigt tidigt och detär bara en månad sedan. Vad tror ni om detta....kommer jag få ett rent helvete?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Jag har haft tidiga känningar i alla mina graviditeter utom den första. Sista gången blev det snabbt hyfsat illla - men sedan avtog ökningstakten tills jag började bli tyngre och belasta fogarna mera. Att du nyss varit gravid kan nog göra att foglossningen känns extra tidigt också.

    Jag tror inte att det med nödvändighet blir totalkatastrof bara för att man börjar känna av fogarna tidigt - men det skadar nog inte att du tar hand om dig riktigt ordentligt! Håller tummarna för att testet på måndag visar det du vill!
  4. 2
    Jag har haft tidiga känningar i alla mina graviditeter utom den första. Sista gången blev det snabbt hyfsat illla - men sedan avtog ökningstakten tills jag började bli tyngre och belasta fogarna mera. Att du nyss varit gravid kan nog göra att foglossningen känns extra tidigt också.

    Jag tror inte att det med nödvändighet blir totalkatastrof bara för att man börjar känna av fogarna tidigt - men det skadar nog inte att du tar hand om dig riktigt ordentligt! Håller tummarna för att testet på måndag visar det du vill!
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Håller helt med Nen Na:s svar att du ska ta hand om dig extra.

    Jag hade ont baktill på ena SI leden som ett första tecken på graviditet vid båda mina graviditets början. Jag har tyvärr inga bra erfarenheter att delge, för mig blev det katastrofalt. Men jag var inte beredd på det och det är ju då! Jättebra du kan nog själv jobba endel förebyggande, med bälten och sjukgymnastik och du har väl redan byggt upp bäckenmuskulaturen lite extra då du planerat graviditeten? I så fall tror jag att det kan gå mycket bättre för dig men var medveten om att du ligger i stor riskzon om du redan känner av det.

    Sköt om dig ordentligt och ta emot all hjälp ni får, var inte en till "duktiga mamman", ingen tackar dig efteråt, risken är bara att du får följe av dessa smärtor under lång. Lycka till!/ Anna/Fogen
  6. 3
    Håller helt med Nen Na:s svar att du ska ta hand om dig extra.

    Jag hade ont baktill på ena SI leden som ett första tecken på graviditet vid båda mina graviditets början. Jag har tyvärr inga bra erfarenheter att delge, för mig blev det katastrofalt. Men jag var inte beredd på det och det är ju då! Jättebra du kan nog själv jobba endel förebyggande, med bälten och sjukgymnastik och du har väl redan byggt upp bäckenmuskulaturen lite extra då du planerat graviditeten? I så fall tror jag att det kan gå mycket bättre för dig men var medveten om att du ligger i stor riskzon om du redan känner av det.

    Sköt om dig ordentligt och ta emot all hjälp ni får, var inte en till "duktiga mamman", ingen tackar dig efteråt, risken är bara att du får följe av dessa smärtor under lång. Lycka till!/ Anna/Fogen
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Tack för era svar! Jag har promenerat mycket och mockar varje dag till två hästar och det bygger också muskler, nu vet jag att detta kommer jag inte fortsätta med så länge till om jag blir gravid men så länge jag kan så gör jag det. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med i övrigt så kom gärna med förslag om vad som är bra och kan vara lite roligt.
  8. 4
    Tack för era svar! Jag har promenerat mycket och mockar varje dag till två hästar och det bygger också muskler, nu vet jag att detta kommer jag inte fortsätta med så länge till om jag blir gravid men så länge jag kan så gör jag det. Jag vet inte riktigt vad jag ska börja med i övrigt så kom gärna med förslag om vad som är bra och kan vara lite roligt.

Liknande trådar

  1. Brännande rumpa
    By *Camilla* in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 12:43
  2. Brännande smärta?!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 13:51
  3. Brännande känsla...
    By anspencer in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 13:07
  4. Brännande smärta...
    By Älsklingsfrö in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 11:26
  5. brännande, svidande, tung känsla
    By Anna in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar