gräsmatta
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    gräsmatta

    har itdigare varit aktiv här på AFF och fått massor med fina trädgårdstips. Nu ska jag lanlägga en gräsmatta och är helt novis i ämnet. Var hittat jag det billigaste gräset, ska jag äanvända frö eller färdig "gräsmatterulle".
  2. 1
    gräsmatta har itdigare varit aktiv här på AFF och fått massor med fina trädgårdstips. Nu ska jag lanlägga en gräsmatta och är helt novis i ämnet. Var hittat jag det billigaste gräset, ska jag äanvända frö eller färdig "gräsmatterulle".
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Frö blir klart billigare

    men den ska passas och vattnas mycket längre än om du köper på rulle. Rullen ska visserligen tokvattnas i början, men sen är den liksom färdig och tålig, det är INTE frösådd gräsmatta. Det beror lite på var du har den och hur ifred plätten får vara tycker jag. Vi har frösått små lappar, men när vi pratade om att lägga igen delar av grusgården framför huset, då var det rulle vi pratade om. Annars hade vi ränt ihjäl oss för att passa ungar och hund från att förstöra.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Frö blir klart billigare men den ska passas och vattnas mycket längre än om du köper på rulle. Rullen ska visserligen tokvattnas i början, men sen är den liksom färdig och tålig, det är INTE frösådd gräsmatta. Det beror lite på var du har den och hur ifred plätten får vara tycker jag. Vi har frösått små lappar, men när vi pratade om att lägga igen delar av grusgården framför huset, då var det rulle vi pratade om. Annars hade vi ränt ihjäl oss för att passa ungar och hund från att förstöra.

Liknande trådar

  1. Vår gräsmatta är så ful
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 14:40
  2. fin gräsmatta?
    By pennan in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 17:51
  3. Ni som ska så gräsmatta
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 21:29
  4. Så gräsmatta
    By Nybliven husägare in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 18:12
  5. Vår gräsmatta...
    By Malin med J-04 och M-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 07:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar