Kan man amma för ofta?
Bebissnack
  1. anonymt namn
    #1

    Kan man amma för ofta?

    Börjar fundera på om man kan amma för ofta? Just nu har allt förändras. Jag känner inte att jag ser några signaler från henne. Hon är bara gnällig och skrikig (hon är 2 månader). ka jag vänta ut henne, eller har jag redan missat hennes signaler? HJÄLP!
  2. 1
    Kan man amma för ofta? Börjar fundera på om man kan amma för ofta? Just nu har allt förändras. Jag känner inte att jag ser några signaler från henne. Hon är bara gnällig och skrikig (hon är 2 månader). ka jag vänta ut henne, eller har jag redan missat hennes signaler? HJÄLP!
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Jag tror inte att man kan amma för ofta.
  4. 2
    Jag tror inte att man kan amma för ofta.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Nä, det är nog lugnt. Jag märkte när smulan var ca 2 mån att hon inte ville äta utan sova ibland när hon var gnällig men innan jag förstod det så vart det mycke kliande i huvudet. Vill hon inte ha tutten så kommer hon ju inte ta den, eller hur? =) Tålamodskram!
  6. 3
    Nä, det är nog lugnt. Jag märkte när smulan var ca 2 mån att hon inte ville äta utan sova ibland när hon var gnällig men innan jag förstod det så vart det mycke kliande i huvudet. Vill hon inte ha tutten så kommer hon ju inte ta den, eller hur? =) Tålamodskram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Amma för ofta kan man inte göra. Det är det enda som man har att erbjuda så små när de kinkar, tutte och tutte. Det är som Anna Wahlgren sa att man måste ge mat och mat för att mätta överlevnadsskräcken (nåt sånt).
  8. 4
    Amma för ofta kan man inte göra. Det är det enda som man har att erbjuda så små när de kinkar, tutte och tutte. Det är som Anna Wahlgren sa att man måste ge mat och mat för att mätta överlevnadsskräcken (nåt sånt).
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Nej, det kan man inte...

    ...inte för ofta utifrån barnets synpunkt i alla fall. Det är aldrig fel att erbjuda bröstet, barnet tar inte bröstet om det inte behöver amma just då. Däremot ska man försöka att inte truga för mycket eftersom det i värsta fall kan leda till bröstvägran.

    Men visst kan mamman ibland kanske känna att hon ammar för ofta. Amning är ju alltid ett samspel mellan mamman och barnet och båda ska trivas. Det finns mammor som känner att de av olika skäl inte har möjlighet att amma helt fritt, och i så fall ska de förstås inte känna sig tvingade till det.

    Men som sagt, utifrån barnets synpunkt så kan man inte amma för ofta så länge man inte trugar eller försöker tvinga det.
  10. 5
    Nej, det kan man inte... ...inte för ofta utifrån barnets synpunkt i alla fall. Det är aldrig fel att erbjuda bröstet, barnet tar inte bröstet om det inte behöver amma just då. Däremot ska man försöka att inte truga för mycket eftersom det i värsta fall kan leda till bröstvägran.

    Men visst kan mamman ibland kanske känna att hon ammar för ofta. Amning är ju alltid ett samspel mellan mamman och barnet och båda ska trivas. Det finns mammor som känner att de av olika skäl inte har möjlighet att amma helt fritt, och i så fall ska de förstås inte känna sig tvingade till det.

    Men som sagt, utifrån barnets synpunkt så kan man inte amma för ofta så länge man inte trugar eller försöker tvinga det.

Liknande trådar

  1. Vad amma ofta?
    By Alven in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 13:53
  2. Hur ofta ska man amma?
    By LuEEiMars in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 08:07
  3. Amma ofta - för ofta?
    By Nina02&07 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:41
  4. Hur ofta ska man amma?
    By Mayia in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 16:15
  5. Kan man amma för ofta?
    By Anna med M-03 + Sonja 19/10 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar