Hur länge håller sill?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Hur länge håller sill?

    Inlagd sådan alltså?

    Vi har hemmagjord inlagd sill från i julas i kylen. Går den egentligen att äta nu?

    Den luktar gott och smakar gott (kunde inte låta bli att smaka när jag kände lukten), men kan den vara dålig ändå?
  2. 1
    Hur länge håller sill? Inlagd sådan alltså?

    Vi har hemmagjord inlagd sill från i julas i kylen. Går den egentligen att äta nu?

    Den luktar gott och smakar gott (kunde inte låta bli att smaka när jag kände lukten), men kan den vara dålig ändå?
  3. Marmelad
    #2
    Hm.... ingen aning, men det låter ju lite väl länge om du frågar mig. Mat kan dessutom vara alldeles utmärkt dålig utan att lukta illa! Jag skulle nog stått över
  4. 2
    Hm.... ingen aning, men det låter ju lite väl länge om du frågar mig. Mat kan dessutom vara alldeles utmärkt dålig utan att lukta illa! Jag skulle nog stått över
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Hmmm, synd på så god sill.

    Tackar för ditt svar, jag tycker också det låter länge. Men, hoppades att jag bara var nojig....
  6. 3
    Hmmm, synd på så god sill.

    Tackar för ditt svar, jag tycker också det låter länge. Men, hoppades att jag bara var nojig....
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Om den ligger i ättikslag och har stått i kylen hela tiden så skulle jag nog kunna tänka mig att äta den.
  8. 4
    Om den ligger i ättikslag och har stått i kylen hela tiden så skulle jag nog kunna tänka mig att äta den.
  9. D_olphin
    #5

    10-14 dgr säger min mamma

    Inlagd sill är hållbar i 10-14 dagar om den förvaras kallt.
  10. 5
    10-14 dgr säger min mamma Inlagd sill är hållbar i 10-14 dagar om den förvaras kallt.
  11. Marmelad
    #6
    Har för mig att man kan ha burksill öppnad typ 1-2 veckor och den håller sig fräsch. *googlar lite*

    "• Sill i klar lag i glasburk (öppnad):
    Industritillverkad sill i klar lag kan hålla i flera månader om den förvaras i kyl samt om lagen täcker sillen. Hemmagjord sill samt sill som man köper från fiskhandlaren kan också ha lång hållbarhet förutsatt att recept, hygien och kylhållning varit korrekt. Är man dock osäker på hur den hanterats är riktlinjen 10-12 dagar i kyl. "

    Du kanske kan käka den i alla fall?
  12. 6
    Har för mig att man kan ha burksill öppnad typ 1-2 veckor och den håller sig fräsch. *googlar lite*

    "• Sill i klar lag i glasburk (öppnad):
    Industritillverkad sill i klar lag kan hålla i flera månader om den förvaras i kyl samt om lagen täcker sillen. Hemmagjord sill samt sill som man köper från fiskhandlaren kan också ha lång hållbarhet förutsatt att recept, hygien och kylhållning varit korrekt. Är man dock osäker på hur den hanterats är riktlinjen 10-12 dagar i kyl. "

    Du kanske kan käka den i alla fall?
  13. D_olphin
    #7

Liknande trådar

  1. Hur länge håller
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 20:22
  2. Hur länge håller sig
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 10:36
  3. än så länge håller sig....
    By eva_n m linnea&elin in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 11:51
  4. Hur länge håller sill?
    By Julsillen in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 22:33
  5. Hur länge håller egen sill?
    By illan in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar