Aiskylos/so
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Aiskylos/so

    Jag frågade dig för ett tag sen ang min man och vita blodkropparna, att dom var för höga.
    Du trodde det kunde vara en infekion som legat/låg i kroppen.

    Vi var till Hematologen i måndags och min man lämnade blodprov.

    Idag träffade Vi läkaren och det var ingen infektion i kroppen, inga gamla rester av det heller.
    Det var ingen Leukemi....phu!

    Men, eftersom läk tyckte att vita blokropparna var onormalt höga så tog dom Benmärgs prov.
    I all förvirring så tänkte vi inte på vad dom tittar efter då...., vet du vad dom tittar efter?

    Och eftersom hans lever prover inte var bra så skickades remiss till ct-buk som skall göras inom en månad.....

    Det var något mer prov som inte var bra...kommer inte ihåg riktigt vad hon sa...om det var ths....tsh...något sådant.....

    Klart att det känns oroligt...har du någon aning om vad dom kollar efter i benmärgsvätskan....
  2. 1
    Aiskylos/so Jag frågade dig för ett tag sen ang min man och vita blodkropparna, att dom var för höga.
    Du trodde det kunde vara en infekion som legat/låg i kroppen.

    Vi var till Hematologen i måndags och min man lämnade blodprov.

    Idag träffade Vi läkaren och det var ingen infektion i kroppen, inga gamla rester av det heller.
    Det var ingen Leukemi....phu!

    Men, eftersom läk tyckte att vita blokropparna var onormalt höga så tog dom Benmärgs prov.
    I all förvirring så tänkte vi inte på vad dom tittar efter då...., vet du vad dom tittar efter?

    Och eftersom hans lever prover inte var bra så skickades remiss till ct-buk som skall göras inom en månad.....

    Det var något mer prov som inte var bra...kommer inte ihåg riktigt vad hon sa...om det var ths....tsh...något sådant.....

    Klart att det känns oroligt...har du någon aning om vad dom kollar efter i benmärgsvätskan....
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Hmm, jag får inte riktigt ihop det ärligt talat.
  4. 2
    Hmm, jag får inte riktigt ihop det ärligt talat.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Vad tycker du är konstigt? imt
  6. 3
    Vad tycker du är konstigt? imt
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Tsh är väl sköldkörtelhormonet, och benmärgsvätskan tittar man väl på om man vill se hur immunförsvaret står till antar jag. Och är det ingen infektion i kroppen så letar man efter en autoimmun sjukdom (en sjukdom som kroppen själv framkallar) och det är ett mer långsamt arbete i vissa fall.
  8. 4
    Tsh är väl sköldkörtelhormonet, och benmärgsvätskan tittar man väl på om man vill se hur immunförsvaret står till antar jag. Och är det ingen infektion i kroppen så letar man efter en autoimmun sjukdom (en sjukdom som kroppen själv framkallar) och det är ett mer långsamt arbete i vissa fall.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Det är väl komb av förhöjda leverprover, vita och vad man isåfall skulle hitta i benmärgsprovet som jag inte riktigt får ihop sambandet mellan. Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig mycket.
  10. 5
    Det är väl komb av förhöjda leverprover, vita och vad man isåfall skulle hitta i benmärgsprovet som jag inte riktigt får ihop sambandet mellan. Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig mycket.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Ok, tack ialla fall! imt
  12. 6
    Ok, tack ialla fall! imt
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Vad kan det vara för sjukdommar som kroppen framkallar själv?
    Tack för ditt svar!
  14. 7
    Vad kan det vara för sjukdommar som kroppen framkallar själv?
    Tack för ditt svar!
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Autoimmuna sjukdomar är sådana som kroppen framkallar själv genom att ens eget immunförsvar angriper sina egna organ. Man smittar inte för det beror inte på virus eller bakterier. Gruppen reumatiska sjukdomar är ett bra exempel. Diabetes och lupus, en del hudsjukdomar och vasculitis (sjukdom i blodådror) är andra exempel. Vad det handlar om i ert fall vet jag inte men när läkarna blir osäkra så gör de olika sorters prover och ser om de får "napp" någonstans. Du ska inte oroa dig, det är bra när de letar efter svar.

    När du frågar efter att kroppen framkallar sjukdomar så kan man i den gruppen infatta också cancer och annat men de är inte autoimmuna sjukdomar.
  16. 8
    Autoimmuna sjukdomar är sådana som kroppen framkallar själv genom att ens eget immunförsvar angriper sina egna organ. Man smittar inte för det beror inte på virus eller bakterier. Gruppen reumatiska sjukdomar är ett bra exempel. Diabetes och lupus, en del hudsjukdomar och vasculitis (sjukdom i blodådror) är andra exempel. Vad det handlar om i ert fall vet jag inte men när läkarna blir osäkra så gör de olika sorters prover och ser om de får "napp" någonstans. Du ska inte oroa dig, det är bra när de letar efter svar.

    När du frågar efter att kroppen framkallar sjukdomar så kan man i den gruppen infatta också cancer och annat men de är inte autoimmuna sjukdomar.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Ok, tack för ditt svar! imt
  18. 9
    Ok, tack för ditt svar! imt

Liknande trådar

  1. Aiskylos!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 18:15
  2. aiskylos!!!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:40
  3. Aiskylos//So
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 17:44
  4. SO -är du här? (Aiskylos)
    By flerbarnsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar