Åksjukearmband?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Åksjukearmband?

    Är det någon som har någon erfarenhet av åksjukearmband i samband med graviditetsillamående? Jag har väldigt lätt att bli åksjuk och köpte därför ett par på Apoteket när jag skulle åka tåg till Stockholm med min dotter. De fungerade helt över förväntan och har även gjort det på bilresor och när jag suttit och läst på tåg. Det står i bruksanvisningen att de ska fungera även när man är gravid och mår illa av det, så jag satte på mig dem i morse när jag mådde illa för första gången. Sen gav jag mig av till ett möte i Stockholm och på vägen hem fungerade de INTE.

    Är det någon av er som har prövat att använda såna armband under en graviditet? Eller är det så illa att det illamåendet är för starkt för att rå på? (Hoppas inte...)
  2. 1
    Åksjukearmband? Är det någon som har någon erfarenhet av åksjukearmband i samband med graviditetsillamående? Jag har väldigt lätt att bli åksjuk och köpte därför ett par på Apoteket när jag skulle åka tåg till Stockholm med min dotter. De fungerade helt över förväntan och har även gjort det på bilresor och när jag suttit och läst på tåg. Det står i bruksanvisningen att de ska fungera även när man är gravid och mår illa av det, så jag satte på mig dem i morse när jag mådde illa för första gången. Sen gav jag mig av till ett möte i Stockholm och på vägen hem fungerade de INTE.

    Är det någon av er som har prövat att använda såna armband under en graviditet? Eller är det så illa att det illamåendet är för starkt för att rå på? (Hoppas inte...)
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Jag tycker de fungerar fint.
    Blir inte helt av med illamendet men det blir helt klart bättre.
  4. 2
    Jag tycker de fungerar fint.
    Blir inte helt av med illamendet men det blir helt klart bättre.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Jag köpte såna igår. När jag testade dem på dagen tyckte jag inte att det hjälpte. Sen gjorde jag ett nytt försök på kvällen när jag mådde illa och då försvann illamåendet. Men jag ska nog testa lite längre innan jag kan ge nåt uttalande :-)
  6. 3
    Jag köpte såna igår. När jag testade dem på dagen tyckte jag inte att det hjälpte. Sen gjorde jag ett nytt försök på kvällen när jag mådde illa och då försvann illamåendet. Men jag ska nog testa lite längre innan jag kan ge nåt uttalande :-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    har 2 vänninor som båda har använt seaband mot illamående, den ena blev helt hjälp utav dom och den andra blev bättre men inte helt utan.

    Ge det lite tid och var noga och mät ut så du sätter dom ordentligt.
    Hoppas det hjälper dig!
    /Anna
  8. 4
    har 2 vänninor som båda har använt seaband mot illamående, den ena blev helt hjälp utav dom och den andra blev bättre men inte helt utan.

    Ge det lite tid och var noga och mät ut så du sätter dom ordentligt.
    Hoppas det hjälper dig!
    /Anna
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    På mig hjälper de periodvis hyfsat. Har dem på dygnet runt.
  10. 5
    På mig hjälper de periodvis hyfsat. Har dem på dygnet runt.

Liknande trådar

  1. åksjukearmband?
    By Klar in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar