Förståndig eller lyxig
Vikt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Förståndig eller lyxig

    Vi fick vår årsbonus idag och det blev lite pengar över på kontot, jag kunde då bestämma mig för att vara förståndig och betala av ett litet lån för de pengarnar men ag bestämde mig för att vara lyxig istället så jag har bokat en resa till Prag för mig och maken idag. Vi åker den 15/5 och kommer hem den 20/5 så vi får hela FYRA!!! dagar tumanhand över Kristi himmelfärdshelgen. Det har nog inte inträffat på över 14 år att vi har varit iväg så länge bara vi två. Någon natt då och då har vi åkt i väg men över en halv vecka har vi aldrig lämnat våra barn.

    Nu är det bara ett litet problem, vi har inte fixat barnvakt ännu men vi får väl skicka dem på ridläger eller nåt (visst kan 4-åringar åka på ridläger???) om det inte löser sig på något annat sätt

    Kram Åse
  2. 1
    Förståndig eller lyxig Vi fick vår årsbonus idag och det blev lite pengar över på kontot, jag kunde då bestämma mig för att vara förståndig och betala av ett litet lån för de pengarnar men ag bestämde mig för att vara lyxig istället så jag har bokat en resa till Prag för mig och maken idag. Vi åker den 15/5 och kommer hem den 20/5 så vi får hela FYRA!!! dagar tumanhand över Kristi himmelfärdshelgen. Det har nog inte inträffat på över 14 år att vi har varit iväg så länge bara vi två. Någon natt då och då har vi åkt i väg men över en halv vecka har vi aldrig lämnat våra barn.

    Nu är det bara ett litet problem, vi har inte fixat barnvakt ännu men vi får väl skicka dem på ridläger eller nåt (visst kan 4-åringar åka på ridläger???) om det inte löser sig på något annat sätt

    Kram Åse
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Åh vad kul. Klart ni ska unna er det om inte den där skulden som ni kunde betalt av ligger och tynger något väldigt mycket. Barnvakt hoppas jag ordnar sig, ni har inte mor och far-föräldrar på nära håll?
  4. 2
    Åh vad kul. Klart ni ska unna er det om inte den där skulden som ni kunde betalt av ligger och tynger något väldigt mycket. Barnvakt hoppas jag ordnar sig, ni har inte mor och far-föräldrar på nära håll?
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3
    Men gud så härligt! Jamen självklart finns det väl ridläger för 4-åringar?!? Hoppas det fixar sig med barnvakt!
  6. 3
    Men gud så härligt! Jamen självklart finns det väl ridläger för 4-åringar?!? Hoppas det fixar sig med barnvakt!
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Underbart!!! Jag älskar sådana där små resor/övernattningar på tu man hand. Ni kommer få det underbart, och jag tycker ni gjorde helt rätt!

    Lycka till med barnvaktsletandet!
  8. 4
    Underbart!!! Jag älskar sådana där små resor/övernattningar på tu man hand. Ni kommer få det underbart, och jag tycker ni gjorde helt rätt!

    Lycka till med barnvaktsletandet!
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Gör precis likadant

    Vi har massor av hål att stoppa i men så fort en liten slant blir över bokar vi en resa, weekendresa, koncert eller annan upplevelse!
    Se det som en investering i er relation!
    Hoppas ni får det jättebra på semestern!
    Kram,Bea
  10. 5
    Gör precis likadant Vi har massor av hål att stoppa i men så fort en liten slant blir över bokar vi en resa, weekendresa, koncert eller annan upplevelse!
    Se det som en investering i er relation!
    Hoppas ni får det jättebra på semestern!
    Kram,Bea
  11. ÅJ67 m 3 kidz
    #6

    Lånet är så litet

    så det är avbetalt inom ett halvår ändå. Far- och morföräldrar finns inom räckhåll men vi har inte hunnit fråga dem ännu. Mina föräldrar är i Budapest och kommer hem i dagarna och jag hoppas de kan. Makens föräldrar är lite "tröttare" men säkert upp om det skulle krisa men jag utnyttjar helst mina föräldrar som barnvakter om det gäller flera dgar. F&F utnyttjar vi för hämtningar på dagis och avlastning när maken är ute och reser mm.
  12. 6
    Lånet är så litet så det är avbetalt inom ett halvår ändå. Far- och morföräldrar finns inom räckhåll men vi har inte hunnit fråga dem ännu. Mina föräldrar är i Budapest och kommer hem i dagarna och jag hoppas de kan. Makens föräldrar är lite "tröttare" men säkert upp om det skulle krisa men jag utnyttjar helst mina föräldrar som barnvakter om det gäller flera dgar. F&F utnyttjar vi för hämtningar på dagis och avlastning när maken är ute och reser mm.
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7

    Ja men visst finns det?

    Vi känner familjen som driver ridskolan där döttrarna rider och de har ridläger den helgen så vi hade säkert kunnat fixat det. Kanske inte som ridläger för sonen men de har 4 rätt stora barn som säkert hade kunnat ställa upp som barnvakt den helgen.
  14. 7
    Ja men visst finns det? Vi känner familjen som driver ridskolan där döttrarna rider och de har ridläger den helgen så vi hade säkert kunnat fixat det. Kanske inte som ridläger för sonen men de har 4 rätt stora barn som säkert hade kunnat ställa upp som barnvakt den helgen.
  15. ÅJ67 m 3 kidz
    #8

    Vi har planerat...

    att åka iväg i flera år nu men inte riktigt kommit till skott. Det har alltid kommit något emellan så nu bestämde jag mig för att vi faktiskt skulle komma iväg. Tur var det att jag ringde idag för resebyrån hade bara 2 hotellrum kvar över Kristiflygare.
  16. 8
    Vi har planerat... att åka iväg i flera år nu men inte riktigt kommit till skott. Det har alltid kommit något emellan så nu bestämde jag mig för att vi faktiskt skulle komma iväg. Tur var det att jag ringde idag för resebyrån hade bara 2 hotellrum kvar över Kristiflygare.
  17. ÅJ67 m 3 kidz
    #9

    Investering i relationen

    Det argumentet skall jag använda om någon tycker att vi har satt sprätt på pengarna i onödan :-)
  18. 9
    Investering i relationen Det argumentet skall jag använda om någon tycker att vi har satt sprätt på pengarna i onödan :-)
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Åh, Prag som är så underbart om våren! Myyyys!
  20. 10
    Åh, Prag som är så underbart om våren! Myyyys!
  21. ÅJ67 m 3 kidz
    #11

    Ja det känns bra...

    jag och maken på tumanhand så länge har nog inte inträffat på drygt 14 år tror jag. Det här hotellet skall vi bo på http://www.tjeckienexperten.se/index.php?id=147

    Kram Åse
  22. 11
    Ja det känns bra... jag och maken på tumanhand så länge har nog inte inträffat på drygt 14 år tror jag. Det här hotellet skall vi bo på http://www.tjeckienexperten.se/index.php?id=147

    Kram Åse

Liknande trådar

  1. Om man skulle vara lite förståndig
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 22:30
  2. Rädd & förståndig eller rädd & feg?
    By Karolinalina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:33
  3. Lyxig dag
    By Emma med twins in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 14:46
  4. Åh vad lyxig jag är...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 17:10
  5. Vad förståndig han er :-)
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar