Bråck nedåt underlivet..
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Bråck nedåt underlivet..

    Idag fick jag konstaterat att det är ett stort bråck jag har under magen som liksom har blivit så stort att det börjat gå ner i underlivet. Har ju haft det någon månad och inte riktigt haft tid att kolla vad det var. Idag gick jag i alla fall akut för det har blivit så stort och gör ont sedan ett tag. (Har med mig en fällpall ibland till jobbet och drar åt med foglossningsbältet över-ändå så känns det jobbigt att förflytta sig just nu).

    Någon som har något liknande? Har ni i så fall fått något bra tips på hur man kan hålla tillbaka det lite? Skulle typ behöva stödunderbyxor men det finns inte på apoteket..

    Hmm, har fått remiss till kirurgen-hoppas det inte tar för lång tid nu..

    Hoppas ni mår lite bättre!
    Kram
  2. 1
    Bråck nedåt underlivet.. Idag fick jag konstaterat att det är ett stort bråck jag har under magen som liksom har blivit så stort att det börjat gå ner i underlivet. Har ju haft det någon månad och inte riktigt haft tid att kolla vad det var. Idag gick jag i alla fall akut för det har blivit så stort och gör ont sedan ett tag. (Har med mig en fällpall ibland till jobbet och drar åt med foglossningsbältet över-ändå så känns det jobbigt att förflytta sig just nu).

    Någon som har något liknande? Har ni i så fall fått något bra tips på hur man kan hålla tillbaka det lite? Skulle typ behöva stödunderbyxor men det finns inte på apoteket..

    Hmm, har fått remiss till kirurgen-hoppas det inte tar för lång tid nu..

    Hoppas ni mår lite bättre!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Oj, det där låter ju inget kul

    Vad innebär det att du har bråck i magen? Det är inte samma som åderbråck antar jag? Hur kollar de att det är bråck, det syns väl inte utifrån?

    Massa dumma frågor men jag vet inget om det där, men är nyfiken =)

    Jag har inte bråck i magen men däremot i underlivet och det känns ju halvkul. Det värker till och från och skaver ibland och inget kan man göra åt det =(

    Men du, du skriver att du behöver stödtrosor, skulle det inte funka med gördel? Det måste ju vara samma funktion som stödtrosor eller? Finns på Lindex =)
  4. 2
    Oj, det där låter ju inget kul Vad innebär det att du har bråck i magen? Det är inte samma som åderbråck antar jag? Hur kollar de att det är bråck, det syns väl inte utifrån?

    Massa dumma frågor men jag vet inget om det där, men är nyfiken =)

    Jag har inte bråck i magen men däremot i underlivet och det känns ju halvkul. Det värker till och från och skaver ibland och inget kan man göra åt det =(

    Men du, du skriver att du behöver stödtrosor, skulle det inte funka med gördel? Det måste ju vara samma funktion som stödtrosor eller? Finns på Lindex =)
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Hej!

    Vad jobbigt att du också har sånt.. Jaha, så dom sa till dig att du inte kan göra något! Bara att härda ut då-trist..

    Hon jag pratade med var rätt stressad och förklarade inte så mycket så jag vet inte riktigt hur hon kan veta allt. Det ser ju inte ut som såna åderbråck man kan ha på benen utan det bullar liksom ut under huden (under magen) på ena sidan av (säger man?) venusberget.. antar att det är blod eller nåt som liksom samlas.

    Förresten tack för tipset!-ska kolla detdär med gördel.
    Lycka till med ditt jobbiga också. (Mycket konstigt man kan få av graviditet!)
  6. 3
    Hej!

    Vad jobbigt att du också har sånt.. Jaha, så dom sa till dig att du inte kan göra något! Bara att härda ut då-trist..

    Hon jag pratade med var rätt stressad och förklarade inte så mycket så jag vet inte riktigt hur hon kan veta allt. Det ser ju inte ut som såna åderbråck man kan ha på benen utan det bullar liksom ut under huden (under magen) på ena sidan av (säger man?) venusberget.. antar att det är blod eller nåt som liksom samlas.

    Förresten tack för tipset!-ska kolla detdär med gördel.
    Lycka till med ditt jobbiga också. (Mycket konstigt man kan få av graviditet!)

Liknande trådar

  1. Det var bråck!
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 13:08
  2. Bråck i underlivet *urk*
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 19:18
  3. Bråck?
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 07:26
  4. I´ve got the bråck
    By Mran in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 10:42
  5. Bråck
    By selmav in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar