Gräsmatta
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Gräsmatta

    Skriver här och även inne på trädgårdssnacket.. Är det någon som har erfarenhet av att rulla gräsmatta, blir det bra? Vad kostar det? Vi vill gärna rulla och har räknat med ca 24 kr per kvadratmeter, borde väl räcka? Några tips angående detta??
    De säger ju att man inte ska äta djur, men varför är de då gjorda av kött???? ;-)
  2. 1
    Gräsmatta Skriver här och även inne på trädgårdssnacket.. Är det någon som har erfarenhet av att rulla gräsmatta, blir det bra? Vad kostar det? Vi vill gärna rulla och har räknat med ca 24 kr per kvadratmeter, borde väl räcka? Några tips angående detta??
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Jag har bekanta som lagt färdig gräsmatta. Det blir jättefint. Men jag vet inte om det räcker med 24 kr/kvm.

    Läs här:
    http://tinyurl.com/yrwomz
  4. 2
    Jag har bekanta som lagt färdig gräsmatta. Det blir jättefint. Men jag vet inte om det räcker med 24 kr/kvm.

    Läs här:
    http://tinyurl.com/yrwomz
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Vi rullade ut vid vårt förra hus. Helt suveränt! Man får en snygg gräsmatta från år 1, det tog våra grannar 2-3 år att uppnå samma resultatet i täthet, men inte i snygghet & ogräsfrihet.
  6. 3
    Vi rullade ut vid vårt förra hus. Helt suveränt! Man får en snygg gräsmatta från år 1, det tog våra grannar 2-3 år att uppnå samma resultatet i täthet, men inte i snygghet & ogräsfrihet.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Berätta mer!

    Ni gjorde samma underarbete som vid frösådd? När kunde ni s a s börja använda gräsmattan? Stötte ni på några problem när ni rullade ut den eller är det bara enkelt?
  8. 4
    Berätta mer!

    Ni gjorde samma underarbete som vid frösådd? När kunde ni s a s börja använda gräsmattan? Stötte ni på några problem när ni rullade ut den eller är det bara enkelt?
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Vi rullade för ca ett år sedan

    Och WOW vilket resultat. Helt otroligt fint! Efter tre veckor har du en gräsmatta du kan gå på. Underlaget är helt enkelt sandblandad jord - matjord - som ska va rel. platt packad. Sen är det bara att rulla ut våderna, vattna så mkt som man bara orkar, och så lite till och sen - Voila!

    Kika här:
    http://bilder.ahnberg.pp.se/index.ph...0605-grasmatta

    Lycka till!

    P.S. Vi köpte från Molnsätra gård utanför Sthlm. Beställde massor tillsammans med grannar och fick ner priset till ca 20 kr/kvm.
  10. 5
    Vi rullade för ca ett år sedan Och WOW vilket resultat. Helt otroligt fint! Efter tre veckor har du en gräsmatta du kan gå på. Underlaget är helt enkelt sandblandad jord - matjord - som ska va rel. platt packad. Sen är det bara att rulla ut våderna, vattna så mkt som man bara orkar, och så lite till och sen - Voila!

    Kika här:
    http://bilder.ahnberg.pp.se/index.ph...0605-grasmatta

    Lycka till!

    P.S. Vi köpte från Molnsätra gård utanför Sthlm. Beställde massor tillsammans med grannar och fick ner priset till ca 20 kr/kvm.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Tack! Jag ringde till dem o de skulle ha 21.77, helt ok pris för då var det inkl moms o transport!!
  12. 6
    Tack! Jag ringde till dem o de skulle ha 21.77, helt ok pris för då var det inkl moms o transport!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Precis, jag känner att jag vill gärna lägga de extra pengar det kostar för att få det snyggt direkt!
  14. 7
    Precis, jag känner att jag vill gärna lägga de extra pengar det kostar för att få det snyggt direkt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    34 kr per kvdratmeter är det senatse priset jag hört!
    /Ffrree
  16. 8
    34 kr per kvdratmeter är det senatse priset jag hört!
    /Ffrree
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Wow! Bra pris!!
  18. 9
    Wow! Bra pris!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Ja men precis så!

    Det är vad vi betalade oxå. Inkl. transport fram till huset. Tyckte det var tokbra! Och himla fint gräs var det oxå. Är jättenöjd med vår gräsmatta!
  20. 10
    Ja men precis så! Det är vad vi betalade oxå. Inkl. transport fram till huset. Tyckte det var tokbra! Och himla fint gräs var det oxå. Är jättenöjd med vår gräsmatta!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Skojardu?

    Här kan jag få tag på för 20 kr/kvm. Fast det är ju grannbyn, möjligen ligger de några kronor högre för utsocknes kunder.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 11
    Skojardu? Här kan jag få tag på för 20 kr/kvm. Fast det är ju grannbyn, möjligen ligger de några kronor högre för utsocknes kunder.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Ja, enligt maken var det samma underarbete. Det var inte ssk svårt att rulla ut, men lite svårt att få det att ligga kvar i slänterna (man måste pinna fast det). Där underarbetet var dåligt gjort/packat gick det iofs lätt hål på gräsmattan, men då lyfte vi upp den och la in lite till jord under.

    Vi använde gräsmattan efter 2-3 veckor.
  24. 12
    Ja, enligt maken var det samma underarbete. Det var inte ssk svårt att rulla ut, men lite svårt att få det att ligga kvar i slänterna (man måste pinna fast det). Där underarbetet var dåligt gjort/packat gick det iofs lätt hål på gräsmattan, men då lyfte vi upp den och la in lite till jord under.

    Vi använde gräsmattan efter 2-3 veckor.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    jag ringde o kollade, 21.77 per kvm, inte helt fel då med andra ord. och då ingick både moms och frakt!
  26. 13
    jag ringde o kollade, 21.77 per kvm, inte helt fel då med andra ord. och då ingick både moms och frakt!
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Var bor du någonstans, om man får vara så fräck och fråga ? :-D
  28. 14
    Var bor du någonstans, om man får vara så fräck och fråga ? :-D

Liknande trådar

  1. Vår gräsmatta är så ful
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 14:40
  2. fin gräsmatta?
    By pennan in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 17:51
  3. Ni som ska så gräsmatta
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 21:29
  4. Så gräsmatta
    By Nybliven husägare in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 18:12
  5. Vår gräsmatta...
    By Malin med J-04 och M-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 07:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar