Bra början!
Sport
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    Bra början!

    Ser lite positivt ut idag...bättre spel o taggade killar ute på plan...ledning med ett mål är inte heller illa....men,men man lär sig att aldrig ta nåt för givet....

    Hoppas verkligen 'Gnaget ger BP stryk nu...sonens lag förlorade just mot ett av alla deras p-95 lag i förmiddags....
    älskar mina barn--alltid!
  2. 1
    Bra början! Ser lite positivt ut idag...bättre spel o taggade killar ute på plan...ledning med ett mål är inte heller illa....men,men man lär sig att aldrig ta nåt för givet....

    Hoppas verkligen 'Gnaget ger BP stryk nu...sonens lag förlorade just mot ett av alla deras p-95 lag i förmiddags....
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2

    och ett lyckligt slut!!

    Så där......ord är överflödiga....äntligen tre poäng!
    älskar mina barn--alltid!
  4. 2
    och ett lyckligt slut!! Så där......ord är överflödiga....äntligen tre poäng!
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Och tur var väl det så slapp man få sin hemmaplan sönderslagen när det nu är match imorrn!
  6. 3
    Och tur var väl det så slapp man få sin hemmaplan sönderslagen när det nu är match imorrn!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Glömde ett grattis!! (IMT)
  8. 4
    Glömde ett grattis!! (IMT)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    F.ö kan gnäggarna sluta sagga nåt mer om "publik" för i år:

    http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=4145
  10. 5
    F.ö kan gnäggarna sluta sagga nåt mer om "publik" för i år:

    http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=4145
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6

    ingen gnagare

    är villig att betala hutlösa priser för biljetter som går direkt ner i motståndarens ficka speciellt inte bajjen eller djyrgårn...o dessutom är det inge vidare att sitta på er kortsida...får ju ha glasögon med kikarsikte för att se fram till andra sidans mål...

    Själv står jag för beslutet att inte gå på nån mer bortamatch i år...eller inte på lääääänge...hatar att åka med pöbeln (våra/era kvittar lika) instängd i ett tåg eller på en buss...
    älskar mina barn--alltid!
  12. 6
    ingen gnagare är villig att betala hutlösa priser för biljetter som går direkt ner i motståndarens ficka speciellt inte bajjen eller djyrgårn...o dessutom är det inge vidare att sitta på er kortsida...får ju ha glasögon med kikarsikte för att se fram till andra sidans mål...

    Själv står jag för beslutet att inte gå på nån mer bortamatch i år...eller inte på lääääänge...hatar att åka med pöbeln (våra/era kvittar lika) instängd i ett tåg eller på en buss...
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Vid bortamatch går intäkterna till bortalaget....i detta fallet BP........men du kom ju med en "bra" förklaring till varför Gnaget inte har något vettigt bortafölje utan bara räknar supportrar när matcherna spelas på hemmaplanen (vilket ni får en bunt fler matcher än alla andra lag under en säsong).

    Nåväl......Black Army skrev ju att det var pinsamt av DIF att det bara var 15 000 på matchen när VI spelade borta mot BP på ER hemmaarena. Vad är det då om det bara är dryga 6000 på läktaren när NI spelar bortamatch mot BP på VÅR hemmaarena?
    Ärligt talat.....

    Riktigt....Stadion har en massa kassa platser. ~4000 är bra platser, ~4000 är "okej" platser, resternade 5000 är skräp!
    Ganska okej då m.a.o. att omgång efter omgång fylla dryga 10 000 av dessa platser när det bara är 8000 som egentligen går att kolla på fotboll ifrån. När ni skulle dra publik till match under samma förutsättningar (kassa platser, inga gratisbiljetter) så kom det ju bara 6000 på matchen (och då har jag räknat med det hundratal ungar som hejar på BP)
  14. 7
    Vid bortamatch går intäkterna till bortalaget....i detta fallet BP........men du kom ju med en "bra" förklaring till varför Gnaget inte har något vettigt bortafölje utan bara räknar supportrar när matcherna spelas på hemmaplanen (vilket ni får en bunt fler matcher än alla andra lag under en säsong).

    Nåväl......Black Army skrev ju att det var pinsamt av DIF att det bara var 15 000 på matchen när VI spelade borta mot BP på ER hemmaarena. Vad är det då om det bara är dryga 6000 på läktaren när NI spelar bortamatch mot BP på VÅR hemmaarena?
    Ärligt talat.....

    Riktigt....Stadion har en massa kassa platser. ~4000 är bra platser, ~4000 är "okej" platser, resternade 5000 är skräp!
    Ganska okej då m.a.o. att omgång efter omgång fylla dryga 10 000 av dessa platser när det bara är 8000 som egentligen går att kolla på fotboll ifrån. När ni skulle dra publik till match under samma förutsättningar (kassa platser, inga gratisbiljetter) så kom det ju bara 6000 på matchen (och då har jag räknat med det hundratal ungar som hejar på BP)
  15. Medlem sedan
    Sep 1998
    #8

    ingen diskussion

    men det handlade väl lite om att det var en premiärmatch...iofs inte er "egen", men första matchen eller????
    Har du inte lärt dig efter alla år att allt Bajjen o främst Djyrgårn gör är fel i AIKarnas ögon, o att allt vi gör är fel i alla andras ögon...spelar ingen roll vem som slåss...
    Pajkastning med andra ord...o i grövre ligor reds detta ut med slag o sparkar...

    Själv ser inte jag heller BP som nån derbymatch precis...varken för er, oss eller Bajjen...det ska väl lite till till där, eller??

    Jag är inte så insatt i det där längre, vet bara att det buas när vi har färre än 15000 på matcherna på Råsunda...eller har jag fel???


    Varken Ullevi, Stadion eller Söderstadion är heta utflyktsmål i mitt eget tycke...går som sagt hädanefter bara på hemmamatcher eftersom det är så mycket stö även bland vanliga supporters i samband med fotbollen nu igen...iofs även på hemmamatcherna oxå...jag är så less...
    älskar mina barn--alltid!
  16. 8
    ingen diskussion men det handlade väl lite om att det var en premiärmatch...iofs inte er "egen", men första matchen eller????
    Har du inte lärt dig efter alla år att allt Bajjen o främst Djyrgårn gör är fel i AIKarnas ögon, o att allt vi gör är fel i alla andras ögon...spelar ingen roll vem som slåss...
    Pajkastning med andra ord...o i grövre ligor reds detta ut med slag o sparkar...

    Själv ser inte jag heller BP som nån derbymatch precis...varken för er, oss eller Bajjen...det ska väl lite till till där, eller??

    Jag är inte så insatt i det där längre, vet bara att det buas när vi har färre än 15000 på matcherna på Råsunda...eller har jag fel???


    Varken Ullevi, Stadion eller Söderstadion är heta utflyktsmål i mitt eget tycke...går som sagt hädanefter bara på hemmamatcher eftersom det är så mycket stö även bland vanliga supporters i samband med fotbollen nu igen...iofs även på hemmamatcherna oxå...jag är så less...
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Hagel, molningt, Mordor & BORTA- premiär.....15 000 på läktaren.....inte alltför dåligt. Och igår skulle ni åka lika långt fast åt andra hållet för en bortamatch och inte ens häften så många släpade sig iväg.
    Det går bra att gå på bortamatcher så länge ni får lira dom på eran hemmaplan?

    I övrigt håller jag med dig......trist att det har varit så stökigt kring gnagetmatcherna här i inledningen. Trist för vanliga supportrar som tex. vill kunna ta med sig barnen på matchen utan att behöva riskera att få en tomflaska i huvudet på väg från arenan till T-banan.

    BP är definitivt inget "derby".....ungefär lika puckat som dom som tycket att "det blir ju i alla fall 3 derbyn ändå" när Assyriska gått upp det året gnägget åkt ur.

    Det finns ett Sthlms-derby: det mot Bajen
    Det finns ett Länsderby som spelar roll: det mot Gnägget
    Sen finns det Länsderbyn som innehåller lika mycket känslor som en match mot tex. Gefle: BP, Assyriska mm.
  18. 9
    Hagel, molningt, Mordor & BORTA- premiär.....15 000 på läktaren.....inte alltför dåligt. Och igår skulle ni åka lika långt fast åt andra hållet för en bortamatch och inte ens häften så många släpade sig iväg.
    Det går bra att gå på bortamatcher så länge ni får lira dom på eran hemmaplan?

    I övrigt håller jag med dig......trist att det har varit så stökigt kring gnagetmatcherna här i inledningen. Trist för vanliga supportrar som tex. vill kunna ta med sig barnen på matchen utan att behöva riskera att få en tomflaska i huvudet på väg från arenan till T-banan.

    BP är definitivt inget "derby".....ungefär lika puckat som dom som tycket att "det blir ju i alla fall 3 derbyn ändå" när Assyriska gått upp det året gnägget åkt ur.

    Det finns ett Sthlms-derby: det mot Bajen
    Det finns ett Länsderby som spelar roll: det mot Gnägget
    Sen finns det Länsderbyn som innehåller lika mycket känslor som en match mot tex. Gefle: BP, Assyriska mm.

Liknande trådar

  1. I början när
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:14
  2. Jag var det i början..
    By Julen03 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 08:58
  3. Bra början...
    By Katah in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 17:02
  4. Bra början! (NOT)
    By baskagge in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 18:35
  5. I början av VV.
    By MsSecretTjockis +33.2kg in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar