sterilisera nappflaskor
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    sterilisera nappflaskor

    Hej,

    Jag undrar om hur ofta man borde sterilisera nappflaskorna. Jag brukar göra det efter varje matning men det känns som om det slitar på nappflaskan.
    Duja med Inyana 01 och Sam 18/7-06
  2. 1
    sterilisera nappflaskor Hej,

    Jag undrar om hur ofta man borde sterilisera nappflaskorna. Jag brukar göra det efter varje matning men det känns som om det slitar på nappflaskan.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Oj

    Om jag ska vara ärlig så gör jag det aldrig. Diskar dem i diskmaskinen och har alltid gjort.

    De klarar ju bakterier, och det är dessutom bra att de utsätts för det om du frågar mig. Kolla Agnes som äter smulor från golvet, sand i sandlådan, jord och gräs på gräsmattan... ja, allt hon kan stoppa i munnen

    Nä, diska du dem och sterilisera nån gång ibland om du känner att du vill det.
    Katarina m. Oliver (mars -04) och Agnes (juli -06)

    Hemsida: http://www.sundelius.net/

    "Utan tvivel är man inte klok"
  4. 2
    Oj Om jag ska vara ärlig så gör jag det aldrig. Diskar dem i diskmaskinen och har alltid gjort.

    De klarar ju bakterier, och det är dessutom bra att de utsätts för det om du frågar mig. Kolla Agnes som äter smulor från golvet, sand i sandlådan, jord och gräs på gräsmattan... ja, allt hon kan stoppa i munnen

    Nä, diska du dem och sterilisera nån gång ibland om du känner att du vill det.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Oooops

    En gång i månaden steriliserar jag nappflaskorna och varannan månad ungefär byter jag ut dinapparna!
  6. 3
    Oooops En gång i månaden steriliserar jag nappflaskorna och varannan månad ungefär byter jag ut dinapparna!
  7. Jossan m Neo & Jonah
    #4
    *harklar mig* Ja, jag steriliserar väl Jonahs flaskor typ 1 gg i månaden. Max! Jag kör dem i diskmaskinen och litar på att det tar död på alla eventuella bakterieodlingar...
  8. 4
    *harklar mig* Ja, jag steriliserar väl Jonahs flaskor typ 1 gg i månaden. Max! Jag kör dem i diskmaskinen och litar på att det tar död på alla eventuella bakterieodlingar...
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Nä, här maskindiskar vi dom varje gång bara. Byts ut lite väl sällan kanske, men vi har många sedan ersättningstiden, så de slits inte så fort.
  10. 5
    Nä, här maskindiskar vi dom varje gång bara. Byts ut lite väl sällan kanske, men vi har många sedan ersättningstiden, så de slits inte så fort.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Jag gör det kanske 1-2 ggr per vecka. Det är väl inte så noga nu när de är så här stora? (hoppas jag iaf...)
  12. 6
    Jag gör det kanske 1-2 ggr per vecka. Det är väl inte så noga nu när de är så här stora? (hoppas jag iaf...)
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Vad sa du att det hette?

    Har nog gjort det 2-3 gånger totalt, tvättar för hand elleri maskin beroende på hur full maskinen är.
  14. 7
    Vad sa du att det hette?

    Har nog gjort det 2-3 gånger totalt, tvättar för hand elleri maskin beroende på hur full maskinen är.

Liknande trådar

  1. sterilisera mig?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:42
  2. Sterilisera sax
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 23:41
  3. Sterilisera sig?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:39
  4. sterilisera sig?
    By eva in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:40
  5. sterilisera sig ?
    By eva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar