Lån hos bluestep
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    Lån hos bluestep

    Om man har anmärkningar ( betalda skulder) och söker bostadslån hos bluestep, hur

    räknar de ut din räntekostnad? Vad skulle ett par som tjänar tillsammans 470 000 om året

    få för lånekostnad på ett bo-lån på 1000 000- 1200 000 :-? Antar att de går efter förmodad

    betalnigsförmåga, inkomst bl. Tidigare lån på 30 000:- finns , men ej besparingar

    eller eget boende. FÅr man lån då?? Jag HAR kollat på deras hemsida men blir ej klokare

    och eftersom det inte är aktuellt just nu så drar jag mig för att ringa.


    Vore tacksam om någon som har en aning kunde svara!
  2. 1
    Lån hos bluestep Om man har anmärkningar ( betalda skulder) och söker bostadslån hos bluestep, hur

    räknar de ut din räntekostnad? Vad skulle ett par som tjänar tillsammans 470 000 om året

    få för lånekostnad på ett bo-lån på 1000 000- 1200 000 :-? Antar att de går efter förmodad

    betalnigsförmåga, inkomst bl. Tidigare lån på 30 000:- finns , men ej besparingar

    eller eget boende. FÅr man lån då?? Jag HAR kollat på deras hemsida men blir ej klokare

    och eftersom det inte är aktuellt just nu så drar jag mig för att ringa.


    Vore tacksam om någon som har en aning kunde svara!
  3. Anonym
    #2
    Vi har lån hos bluestep. De sätter helt individuell ränta,så någon mall att gå efter finns inte. Vi hade skulder kvar hos KFM (som löstes då vi lånade på huset) och vi fick 6,25 % i ränta,vilket är högt. Jag tror vi fick den högtsa räntan. De går efter antalet anmärkningar man har,om jag inte har helt fel.
    Däremot är det ett krav att ha bostad som säkerhet!
  4. 2
    Vi har lån hos bluestep. De sätter helt individuell ränta,så någon mall att gå efter finns inte. Vi hade skulder kvar hos KFM (som löstes då vi lånade på huset) och vi fick 6,25 % i ränta,vilket är högt. Jag tror vi fick den högtsa räntan. De går efter antalet anmärkningar man har,om jag inte har helt fel.
    Däremot är det ett krav att ha bostad som säkerhet!
  5. Anonym
    #3
    Ja , bostad som säkerhet, innebär det att man måste redan äga ett boende eller kan man även låna till nytt boende?
  6. 3
    Ja , bostad som säkerhet, innebär det att man måste redan äga ett boende eller kan man även låna till nytt boende?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Du får låna även till ny bostad, men inte hela summan utan upp till 90% på värdet beroende på vart i landet du bor.Mindre procent att låna på ställen där det är svårare att sälja ett hus plus att resten av dom procenten som är kvar måste du ha själv = 10% av köpesumman om du ska köpa nytt hus.Räntan blir högre ju fler anmärkningar du/ni har, positiva är att du behöver inte dokumentera din inkomst mer än med din namnteckning så det gäller att vara ärlig.
  8. 4
    Du får låna även till ny bostad, men inte hela summan utan upp till 90% på värdet beroende på vart i landet du bor.Mindre procent att låna på ställen där det är svårare att sälja ett hus plus att resten av dom procenten som är kvar måste du ha själv = 10% av köpesumman om du ska köpa nytt hus.Räntan blir högre ju fler anmärkningar du/ni har, positiva är att du behöver inte dokumentera din inkomst mer än med din namnteckning så det gäller att vara ärlig.

Liknande trådar

  1. Bluestep
    By Jane Doe in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-03, 12:47
  2. bluestep
    By mimmi86 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:03
  3. bluestep igen
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 17:55
  4. Frågor om bluestep
    By E in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:04
  5. Bluestep villa-lån-nån som vet nåt?
    By mamma E in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 12:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar