Vårdbidrag?
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Vårdbidrag?

    Jag fick rådet att kolla om vi kunde få vårdbidrag då vår son har hjärtfel samt klumpfot. Finns det någon här som fått beviljat vårdbidrag? Vad krävs isåfall för att det skall gå igenom? Vad kan man räkna som merarbete i samband med klumpfot?
  2. 1
    Vårdbidrag? Jag fick rådet att kolla om vi kunde få vårdbidrag då vår son har hjärtfel samt klumpfot. Finns det någon här som fått beviljat vårdbidrag? Vad krävs isåfall för att det skall gå igenom? Vad kan man räkna som merarbete i samband med klumpfot?
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Tror inte det är någon som fått vårdbidrag för sin klumpis?? Klart det är lite merarbete men jag tror inte det är något som skulle bli beviljat.
    Jag är glad för fr o m nu (13:e besöket) får jag i alla fall resorna gratis till och från sjukhuset.
    Mvh Tinna
  4. 2
    Tror inte det är någon som fått vårdbidrag för sin klumpis?? Klart det är lite merarbete men jag tror inte det är något som skulle bli beviljat.
    Jag är glad för fr o m nu (13:e besöket) får jag i alla fall resorna gratis till och från sjukhuset.
    Mvh Tinna
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    hej

    jag kollade upp detta när vanna föddes. men vi kom inte upp i de pengarna som krävs i utlägg och mertid för barnet. men det är ju olika beroende på familj och grad av klumpfot. vanna har en lätt klumpfot så den behöver inte så mycket merjobb och inte speciellt mycket extra pengar heller faktisk. det går nog på ett ut.
  6. 3
    hej

    jag kollade upp detta när vanna föddes. men vi kom inte upp i de pengarna som krävs i utlägg och mertid för barnet. men det är ju olika beroende på familj och grad av klumpfot. vanna har en lätt klumpfot så den behöver inte så mycket merjobb och inte speciellt mycket extra pengar heller faktisk. det går nog på ett ut.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Ni har nog rätt, "bara" klumpfot är nog svårt att motivera. Vår lilla kille ska ju hjärtopereras och nu i veckan fick vi besked om kromosomdefekt också. Vi har ingen aning om hur detta kommer att påverka vår vardag men jag ska kontakta kuratorn som hälsade på oss på bb, hon bör ju veta vad vi kan göra. / Maria
  8. 4
    Ni har nog rätt, "bara" klumpfot är nog svårt att motivera. Vår lilla kille ska ju hjärtopereras och nu i veckan fick vi besked om kromosomdefekt också. Vi har ingen aning om hur detta kommer att påverka vår vardag men jag ska kontakta kuratorn som hälsade på oss på bb, hon bör ju veta vad vi kan göra. / Maria
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Jag har en dotter på snart 4år såm har dubbelsidig klubb fot allså båda fötterna jag har vårdbidrag och har haft det sen hon var 4 månader jag bad läkaren och skriva ett intyg för v.b och sen rabblade jag upp allt extra det tar ju längre tid att byta blöja och ta på kläderna och inte tala om allt krångel vid " bad",
    Vi har en fjärdedels v.b. det e ca 1470kr i månaden
    Så visst kan man få vård bidrag för enbart Kludd fötter
  10. 5
    Jag har en dotter på snart 4år såm har dubbelsidig klubb fot allså båda fötterna jag har vårdbidrag och har haft det sen hon var 4 månader jag bad läkaren och skriva ett intyg för v.b och sen rabblade jag upp allt extra det tar ju längre tid att byta blöja och ta på kläderna och inte tala om allt krångel vid " bad",
    Vi har en fjärdedels v.b. det e ca 1470kr i månaden
    Så visst kan man få vård bidrag för enbart Kludd fötter
  11. Medlem sedan
    Dec 2010
    #6
    Berätta hur det gick för er på våran hemsida, bli medlem på hemsidan www.klumpis.se
  12. 6
    Berätta hur det gick för er på våran hemsida, bli medlem på hemsidan www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. vårdbidrag...???
    By gnuttan in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 09:44
  2. Vårdbidrag
    By viguni in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 05:14
  3. Vårdbidrag?
    By katwah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 09:51
  4. om vårdbidrag och vab
    By mamma S in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:39
  5. vårdbidrag och as
    By doriz in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar