allergisk mot hallon??
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    allergisk mot hallon??

    min son är mjölkallergiker och har atopisk eksem.
    huden är rätt okej till o från.. men klådan är jobbig.
    nu till min fråga! =)

    i dag gjorde jag lite hallon till efterrätt och sedan ca 5 timmar senare så var ryggen, ansiktet och huvet rött och flammigt. han kliade och kliade...
    är han allergisk mot hallon då? Vad är det för allergi? vad ska jag mer "akta" mig för då? är detta vanligt? Vet ju att RÖDA frukter och bär kan ge överkänslighet, men betyder det att det är allergi då??
    Det finaste av alla leenden
    är ett litet barns.
    I det finns ingen falskhet
    eller beräkning.
    Det är ren glädje.

    -PAM BROWN, F. 1928-
  2. 1
    allergisk mot hallon?? min son är mjölkallergiker och har atopisk eksem.
    huden är rätt okej till o från.. men klådan är jobbig.
    nu till min fråga! =)

    i dag gjorde jag lite hallon till efterrätt och sedan ca 5 timmar senare så var ryggen, ansiktet och huvet rött och flammigt. han kliade och kliade...
    är han allergisk mot hallon då? Vad är det för allergi? vad ska jag mer "akta" mig för då? är detta vanligt? Vet ju att RÖDA frukter och bär kan ge överkänslighet, men betyder det att det är allergi då??
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Som jag fatt det förklarat för mig är reaktion mot röda frukter just en överkänslighet och inte en allergi.

    Förresten, hur gammal är sonen? Samma läkare sa att ofta sa reagerar sma barn med nässelutslag när de för första gangen äter större mängd av nagot. Det är inte att betrakta som allergi menade han utan det är en normal reaktion som försvinner med aldern.

    Jag minns att var son fick nässelutslag ett par ganger när han var yngre utan att det upprepades senare.
  4. 2
    Som jag fatt det förklarat för mig är reaktion mot röda frukter just en överkänslighet och inte en allergi.

    Förresten, hur gammal är sonen? Samma läkare sa att ofta sa reagerar sma barn med nässelutslag när de för första gangen äter större mängd av nagot. Det är inte att betrakta som allergi menade han utan det är en normal reaktion som försvinner med aldern.

    Jag minns att var son fick nässelutslag ett par ganger när han var yngre utan att det upprepades senare.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    tack för ditt svar!
    min son är snart 7 månader!
    Det finaste av alla leenden
    är ett litet barns.
    I det finns ingen falskhet
    eller beräkning.
    Det är ren glädje.

    -PAM BROWN, F. 1928-
  6. 3
    tack för ditt svar!
    min son är snart 7 månader!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Hall ögonen pa honom när han äter hallon nästa gang och ge honon bara mindre mängder sa bör du snart kunna se om det är en allergi eller bara var tillfällig överkänslighet.
  8. 4
    Hall ögonen pa honom när han äter hallon nästa gang och ge honon bara mindre mängder sa bör du snart kunna se om det är en allergi eller bara var tillfällig överkänslighet.

Liknande trådar

  1. Hallon
    By viven in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 14:11
  2. Hallon 07
    By Vimse in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 20:10
  3. Hallon?
    By kids in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 14:17
  4. Vad gör man med hallon
    By Mooby in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 09:06
  5. Hallon!
    By Marie in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 11:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar