Blödning vid samlag
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Blödning vid samlag

    Har de senaste två gångerna haft en brun flytning direkt efter samlag, som alltså omedelbart slutat.. Har aldrig konstiga blödningar annars, har regelbundet gått på cellprovstagningar osv.

    Det bruna kommer inte från min man i alla fall. Har fått läkartid om tre veckor men är orolig.

    Vad kan det vara?? På gyn sa man att det är möjligt att det är pga min spiral, en vanlig kopparspiral. Den har suttit i 8 år men ska kunna sitta i 10 år.

    Snälla, om det finns någon som känner igen detta och vet vad det kan tänkas bero på, förutom cancer- svara gärna.

    Jag har cancerskräck, tyvärr. Nu kan jag knappt tänka på annat än det här och jag vill
    inte ha sex fast jag och mannen hade ett bra sexliv nu då barnen blivit större.

    Jag är 48 år.
  2. 1
    Blödning vid samlag Har de senaste två gångerna haft en brun flytning direkt efter samlag, som alltså omedelbart slutat.. Har aldrig konstiga blödningar annars, har regelbundet gått på cellprovstagningar osv.

    Det bruna kommer inte från min man i alla fall. Har fått läkartid om tre veckor men är orolig.

    Vad kan det vara?? På gyn sa man att det är möjligt att det är pga min spiral, en vanlig kopparspiral. Den har suttit i 8 år men ska kunna sitta i 10 år.

    Snälla, om det finns någon som känner igen detta och vet vad det kan tänkas bero på, förutom cancer- svara gärna.

    Jag har cancerskräck, tyvärr. Nu kan jag knappt tänka på annat än det här och jag vill
    inte ha sex fast jag och mannen hade ett bra sexliv nu då barnen blivit större.

    Jag är 48 år.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    jag har också så..har aldrig funderat över varför det är så faktiskt...hmm...
  4. 2
    jag har också så..har aldrig funderat över varför det är så faktiskt...hmm...
  5. anonymt namn
    #3
    Fråga till dig: Är det "brunt" det som kommer ? Som på mig? Hur länge har du haft så?
  6. 3
    Fråga till dig: Är det "brunt" det som kommer ? Som på mig? Hur länge har du haft så?
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    ja det är det..jag har haft så sen dottern föddes tror jag...hade iallafall inte så innan...hon fyller två nu i sommar..men jag har också kopparspiral och har tänkt att det är pga den....
  8. 4
    ja det är det..jag har haft så sen dottern föddes tror jag...hade iallafall inte så innan...hon fyller två nu i sommar..men jag har också kopparspiral och har tänkt att det är pga den....
  9. anonymt namn
    #5
    Ok. när jag hade fött mitt tredje barn så hade jag riktiga blödningar vid samlag. Men det berodde på att jag fått en spricka i livmoderhalsen efter förlossningen som inte ville läka.. fick behandling och sedan blev det bra. Jag tror också att det jag har nu är nåt med spiralen..
  10. 5
    Ok. när jag hade fött mitt tredje barn så hade jag riktiga blödningar vid samlag. Men det berodde på att jag fått en spricka i livmoderhalsen efter förlossningen som inte ville läka.. fick behandling och sedan blev det bra. Jag tror också att det jag har nu är nåt med spiralen..

Liknande trådar

  1. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:51
  2. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 21:16
  3. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 08:40
  4. Blödning vid samlag
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 18:00
  5. Blödning vid samlag med k-spiral?
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar