Sammanvuxna blygdläppar?
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Sammanvuxna blygdläppar?

    Jag har en liten tjejbäbis och har precis upptäckt att hon har sammanvuxna inre blygdläppar, eller möjligen en hel mödomshinna. Hon har i alla fall inget hål där slidöppningen ska vara. Verkar må bra i övrigt.

    Nu undrar jag: Är det nån som har erfarenhet av detta tillstånd? Kan ni berätta hur det var för era tjejer? Behövde det åtgärdas? Operation eller östrogensalva? Vem upptäckte det, och hur?

    Jag har förstått att det inte är "farligt", men det känns ju ändå inte kul att det är något "fel" på mitt barn.
    Snälla stilla min oro och säg att detta drabbar fler än oss!
  2. 1
    Sammanvuxna blygdläppar? Jag har en liten tjejbäbis och har precis upptäckt att hon har sammanvuxna inre blygdläppar, eller möjligen en hel mödomshinna. Hon har i alla fall inget hål där slidöppningen ska vara. Verkar må bra i övrigt.

    Nu undrar jag: Är det nån som har erfarenhet av detta tillstånd? Kan ni berätta hur det var för era tjejer? Behövde det åtgärdas? Operation eller östrogensalva? Vem upptäckte det, och hur?

    Jag har förstått att det inte är "farligt", men det känns ju ändå inte kul att det är något "fel" på mitt barn.
    Snälla stilla min oro och säg att detta drabbar fler än oss!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    prata med bvc

    jag skulle ta kontakt med bvc och prata om det här. Eller du pratat med någon redan eftersom du skriver att du har förstått att det inte är farligt?
    Själv har jag inte hört talas om det. Jag förstår att du blir orolig för det blir man alltid när det händer något med ens eget barn. Därmed inte sagt att du behöver vara orolig.
  4. 2
    prata med bvc jag skulle ta kontakt med bvc och prata om det här. Eller du pratat med någon redan eftersom du skriver att du har förstått att det inte är farligt?
    Själv har jag inte hört talas om det. Jag förstår att du blir orolig för det blir man alltid när det händer något med ens eget barn. Därmed inte sagt att du behöver vara orolig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Min tjej har inte haft det, men bvc-sköterskan tog faktiskt upp det som en grej som kan hända och att det oftast inte behövs något större ingrepp för att sära på blygdläpparna. Oftast räckte det med att använda typ en bomullspinne och det kunde hon (bvc-sköterskan) göra om blygdläpparna fastnat ihop. Hon sade också att de oftast inte "växer ihop*" på riktigt, men kan sitta ihop ganska ordentligt ändå. Gå till bvc och be sköterskan kolla!
  6. 3
    Min tjej har inte haft det, men bvc-sköterskan tog faktiskt upp det som en grej som kan hända och att det oftast inte behövs något större ingrepp för att sära på blygdläpparna. Oftast räckte det med att använda typ en bomullspinne och det kunde hon (bvc-sköterskan) göra om blygdläpparna fastnat ihop. Hon sade också att de oftast inte "växer ihop*" på riktigt, men kan sitta ihop ganska ordentligt ändå. Gå till bvc och be sköterskan kolla!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Läkaren sa att Olivia har det när vi var på 10-månaderskollen (det hade jag inte sett!). Han sa också att det inte är något "farligt" (precis som du förstått), utan om man märker att hon får problem med kisseriet (tror jag det var...) så kan man (dvs BVC) försiktigt "peta" bort den.

    Så det är inget "fel" på din lilla tjej! Kolla bara med BVC vad man ska hålla koll på (jag hade fullt upp med en ormande liten tjej, så jag lyssnade bara med ett halvt öra...).
  8. 4
    Läkaren sa att Olivia har det när vi var på 10-månaderskollen (det hade jag inte sett!). Han sa också att det inte är något "farligt" (precis som du förstått), utan om man märker att hon får problem med kisseriet (tror jag det var...) så kan man (dvs BVC) försiktigt "peta" bort den.

    Så det är inget "fel" på din lilla tjej! Kolla bara med BVC vad man ska hålla koll på (jag hade fullt upp med en ormande liten tjej, så jag lyssnade bara med ett halvt öra...).
  9. Du är inte ensam
    #5
    Vår dotter har också sammanvuxna blygdläppar. Det var läkaren som upptäckte det på en rutinkontroll. Han sa att det med allra största sannolikhet växer ut av sig själv när hon blir större. Enligt honom skulle det i barnålder bara vara ett problem om hon fick urinvägsinfektion. Eftersom det antagligen växer ut sig och hon inte lider av det, så har vi valt att inte göra något nu. Om något år så tänkte jag fråga läkaren igen hur han tycker det ser ut.
  10. 5
    Vår dotter har också sammanvuxna blygdläppar. Det var läkaren som upptäckte det på en rutinkontroll. Han sa att det med allra största sannolikhet växer ut av sig själv när hon blir större. Enligt honom skulle det i barnålder bara vara ett problem om hon fick urinvägsinfektion. Eftersom det antagligen växer ut sig och hon inte lider av det, så har vi valt att inte göra något nu. Om något år så tänkte jag fråga läkaren igen hur han tycker det ser ut.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Har svarat på ett liknande inlägg nyligen. Min dotter hade det. Vi fick en salva att smörja med 2 ggr per dag, och sen gick de isär. Inga problem!
  12. 6
    Har svarat på ett liknande inlägg nyligen. Min dotter hade det. Vi fick en salva att smörja med 2 ggr per dag, och sen gick de isär. Inga problem!

Liknande trådar

  1. blygdläppar
    By karl in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 14:56
  2. Ang blygdläppar
    By VioletLilacs in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 18:10
  3. Blygdläppar...
    By Pandora in forum Sex & erotik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 20:31
  4. Svullna blygdläppar?
    By anonym just nu in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 20:07
  5. Stora blygdläppar?
    By frågvis in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 21:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar