Jag har alltid varit
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Jag har alltid varit

    motståndare till Private Bay och andra av dessa så kallade frihets-sajter vars egentliga syfte är att stjäla pengar (ganska stora tror jag) på tomma ord om yttrande- och tryckfrihet. Gemene man tyckte att det var okej, så länge det handlade om de stora skivbolagen, en inställning som jag ALDRIG riktigt kan förlika mig med.

    Men nu handlar det om barn. Det är då jag ska säga "vad var det jag sa". Fy fan för att behöva säga det!!!

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=657769
    Som sagt var...
  2. 1
    Jag har alltid varit motståndare till Private Bay och andra av dessa så kallade frihets-sajter vars egentliga syfte är att stjäla pengar (ganska stora tror jag) på tomma ord om yttrande- och tryckfrihet. Gemene man tyckte att det var okej, så länge det handlade om de stora skivbolagen, en inställning som jag ALDRIG riktigt kan förlika mig med.

    Men nu handlar det om barn. Det är då jag ska säga "vad var det jag sa". Fy fan för att behöva säga det!!!

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=657769
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    ÄVEN om lagen följs och det är yttrandefrihet och dittan och dattan så borde man som webbhotel och icke delaktig i pedofilers syn på sex säga nej till såna kunder.
    Men men... pengar styr...
  4. 2
    ÄVEN om lagen följs och det är yttrandefrihet och dittan och dattan så borde man som webbhotel och icke delaktig i pedofilers syn på sex säga nej till såna kunder.
    Men men... pengar styr...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Usch, nu vände det sig i magen på mig...
  6. 3
    Usch, nu vände det sig i magen på mig...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    jag vill tilläga, går man in på en porrnovellsida, ja ta vikken som fionns ju några stycken att välja på , där kan man se vilka noveler som är emst lästa, och det är noveller där det handlar om age play och familj! Helt jävla sjukt...
  8. 4
    jag vill tilläga, går man in på en porrnovellsida, ja ta vikken som fionns ju några stycken att välja på , där kan man se vilka noveler som är emst lästa, och det är noveller där det handlar om age play och familj! Helt jävla sjukt...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    fast bryter dom inte mot lagen så gör dom ju inte. Vi kan ju inte börja med censur etc som gamla Sovjet pysslade med.


    Sen att det är fel på alla möjliga sätt och vis spelar ju egentligen ingen roll så länge dom inte bryter mot några lagar.

    Men jag tror den sajten kommer stängas ned inom kort efter massiva protester från folk till dom som har hand om webhotellet
  10. 5
    fast bryter dom inte mot lagen så gör dom ju inte. Vi kan ju inte börja med censur etc som gamla Sovjet pysslade med.


    Sen att det är fel på alla möjliga sätt och vis spelar ju egentligen ingen roll så länge dom inte bryter mot några lagar.

    Men jag tror den sajten kommer stängas ned inom kort efter massiva protester från folk till dom som har hand om webhotellet
  11. rubinen
    #6
    Men det är ju mycket bättre att de som sysslar med sånt lever ut sina fantasier genom att "leka" istället för att ge sig på barn
  12. 6
    Men det är ju mycket bättre att de som sysslar med sånt lever ut sina fantasier genom att "leka" istället för att ge sig på barn
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Jag som starkt är för yttranefrihet, även sån som strider mot mina värderingar är totalt emot den där inställningen som grundarna av piratebay har. "Bättre än att stoppa huvudet i sanden", det handlar inte om det. Alla sorters pr och forum för pedofili borde vara totalt förbjudet? Webbringar osv.
    Eftersom de försvarar och uppmuntrar till pedofili som inte ens går att jämföra med homosexualitet (som siten gör) eftersom hs inte är en tidig störning vilket jag anser att pedofili är, som vilken annan personlighetsstörning som helst (antisocial personlighetsstörning, psykopati osv). Det är inte en läggning, frisk sådan, utan en sjuk som sadism, nekrofili eller att tända på kor/hästar/får/hundar.

    Jag blir spyfärdig!
  14. 7
    Jag som starkt är för yttranefrihet, även sån som strider mot mina värderingar är totalt emot den där inställningen som grundarna av piratebay har. "Bättre än att stoppa huvudet i sanden", det handlar inte om det. Alla sorters pr och forum för pedofili borde vara totalt förbjudet? Webbringar osv.
    Eftersom de försvarar och uppmuntrar till pedofili som inte ens går att jämföra med homosexualitet (som siten gör) eftersom hs inte är en tidig störning vilket jag anser att pedofili är, som vilken annan personlighetsstörning som helst (antisocial personlighetsstörning, psykopati osv). Det är inte en läggning, frisk sådan, utan en sjuk som sadism, nekrofili eller att tända på kor/hästar/får/hundar.

    Jag blir spyfärdig!

Liknande trådar

  1. någon som alltid varit oordningsam
    By mamma m två pojkar in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 17:14
  2. Har Schenkenberg alltid varit
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 20:57
  3. Jag har alltid varit superanonym
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 21:46
  4. JAS har väl alltid varit
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:56
  5. Dom har inte alltid varit
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar