Hjalmar
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hjalmar

    Jag och min sambo är sugna på att döpa vår bebis till detta om det är en kille. Det verkar ju inte vara så jättevanligt och det är positivt. Vilka associationer får ni till Hjalmar? Vet ni några som heter så? Nyfiken.
  2. 1
    Hjalmar Jag och min sambo är sugna på att döpa vår bebis till detta om det är en kille. Det verkar ju inte vara så jättevanligt och det är positivt. Vilka associationer får ni till Hjalmar? Vet ni några som heter så? Nyfiken.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Väldigt positiva associationer, finfint namn. Vet en drygt treårig Hjalmar.
  4. 2
    Väldigt positiva associationer, finfint namn. Vet en drygt treårig Hjalmar.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Japp, känner till en liten Hjalmar. Gulligt och tufft!
  6. 3
    Japp, känner till en liten Hjalmar. Gulligt och tufft!
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4
    Min kusins man heter Hjalmarsson i efternamn men har alltid kallats för Hjalmar. Annars är det väl han Örebro-revykillen man tänker främst på. Men jag gillar det!
    Gulligt på en liten kille
  8. 4
    Min kusins man heter Hjalmarsson i efternamn men har alltid kallats för Hjalmar. Annars är det väl han Örebro-revykillen man tänker främst på. Men jag gillar det!
    Gulligt på en liten kille
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    skulle förstås vara svar till gryning *imt*
  10. 5
    skulle förstås vara svar till gryning *imt*
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Jättepositiva! Den av Carls kompisar som han går allra bäst med heter just Hjalmar och det är en rufsigt blond liten kille som är rolig, glad och eftertänksam...
  12. 6
    Jättepositiva! Den av Carls kompisar som han går allra bäst med heter just Hjalmar och det är en rufsigt blond liten kille som är rolig, glad och eftertänksam...
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Min kompis brorson heter Hjalmar. Tror han e ca 5 år. Supervackert namn tycker jag!
    Associationer: Hjälten Hjalmar
  14. 7
    Min kompis brorson heter Hjalmar. Tror han e ca 5 år. Supervackert namn tycker jag!
    Associationer: Hjälten Hjalmar
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Jättefint! Lite av en favorit hos mig också!

    Vet en 1,5-åring som heter Hjalmar och hans storebror heter Alfred.
    Har hört talas om tvillingarna Hjalmar & Alma, men vet inte riktigt om det är sant
  16. 8
    Jättefint! Lite av en favorit hos mig också!

    Vet en 1,5-åring som heter Hjalmar och hans storebror heter Alfred.
    Har hört talas om tvillingarna Hjalmar & Alma, men vet inte riktigt om det är sant
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9
    Min plast-farfar hette Hjalmar. Han var jättesnäll och go så jag får bara positiva vibbar.
  18. 9
    Min plast-farfar hette Hjalmar. Han var jättesnäll och go så jag får bara positiva vibbar.
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Positiva vibbar...Ett vackert namn som ligger rätt i tiden!
  20. 10
    Positiva vibbar...Ett vackert namn som ligger rätt i tiden!
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Fint! Hade säkert sått med på våran lista om jag inte haft flera elever som heter det.

    När jag hör namnet tänker jag speciellt på en busig liten kille med blont hår och glasögon som gör saker och ting först, frågar och tänker efter! Brodern är likadan Så gillar ni Hjalmar kanske ni gillar has namn ocskå, Gilbert?
  22. 11
    Fint! Hade säkert sått med på våran lista om jag inte haft flera elever som heter det.

    När jag hör namnet tänker jag speciellt på en busig liten kille med blont hår och glasögon som gör saker och ting först, frågar och tänker efter! Brodern är likadan Så gillar ni Hjalmar kanske ni gillar has namn ocskå, Gilbert?

Liknande trådar

  1. Hjalmar?
    By Namn är svårt in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 19:03
  2. Hjalmar
    By Bapelsin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 18:49
  3. Hjalmar!
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 11:48
  4. Hjalmar
    By hellmut in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 21:48
  5. Hjalmar?
    By Helena med Evelina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 14:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar