MARKIS-HJÄLP
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    MARKIS-HJÄLP

    Nu måste jag ha synpunkter och hjälp med vilken färg vi ska ha på markiserna till vårt hur!
    Huset är i en mörkt röd färg och vi har kollat på både enfärgat och smala ränder och bredare ränder. Vi kan så småningom tänka oss att måla om huset i en grå nyans.
    Nu har jag fastnat för en ljusgrå nästintill vit färg på markis, tycker det vore snyggt till vårt mörkt röda hus, vad tror ni?
    Svara | Citera | Snabbsvar
  2. 1
    MARKIS-HJÄLP Nu måste jag ha synpunkter och hjälp med vilken färg vi ska ha på markiserna till vårt hur!
    Huset är i en mörkt röd färg och vi har kollat på både enfärgat och smala ränder och bredare ränder. Vi kan så småningom tänka oss att måla om huset i en grå nyans.
    Nu har jag fastnat för en ljusgrå nästintill vit färg på markis, tycker det vore snyggt till vårt mörkt röda hus, vad tror ni?
    Svara | Citera | Snabbsvar
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Jag vet inte men

    håller inte en mörk markis solen och värmen ute bättre? Vi har en mörkblå markis och jag tycker den håller rummet innanför svalare än hos våra grannar, som har likadant rum med likadana fönster men en ljus markis...men jag kanske inbillar mig. Hur som helst så skulle väl blå markis passa både på rött hus och grått...
  4. 2
    Jag vet inte men håller inte en mörk markis solen och värmen ute bättre? Vi har en mörkblå markis och jag tycker den håller rummet innanför svalare än hos våra grannar, som har likadant rum med likadana fönster men en ljus markis...men jag kanske inbillar mig. Hur som helst så skulle väl blå markis passa både på rött hus och grått...
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Det ska det inte göra, man vill ha ute solens stålar, inte ljuset. Så en vit markis ska funka precis lika bra som en blå! Däremot blir det mörkt inomhus, vi hade en mörk i förra huset och det vill jag aldirg ha igen. Ska ha ljus på detta huset!
  6. 3
    Det ska det inte göra, man vill ha ute solens stålar, inte ljuset. Så en vit markis ska funka precis lika bra som en blå! Däremot blir det mörkt inomhus, vi hade en mörk i förra huset och det vill jag aldirg ha igen. Ska ha ljus på detta huset!

Liknande trådar

  1. markis
    By mamma-73 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 21:12
  2. Markis.......
    By rut123 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 09:13
  3. Byta tyg på markis?
    By Fönstermarkis in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 21:48
  4. MARKIS-HJÄLP
    By sienna in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 19:02
  5. Färg på markis
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 16:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar