Träna för hårt,igen......
Vikt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Träna för hårt,igen......

    fattar ingenting,var på torsdagspasset i går igen,och i dag mår jag nästan lika dåligt som förra fredagen.
    fattar inte vad jag gör för fel,inte ska man känna sig sjuk dagen efter ett träningspass,eller?
    vad kan det vara tror ni?
    har druckigt massor tycker jag,ca 2 liter ungefär,vad gör jag för fel?
    någon med en teori??

    Kram
    fånga dagen.=)
  2. 1
    Träna för hårt,igen...... fattar ingenting,var på torsdagspasset i går igen,och i dag mår jag nästan lika dåligt som förra fredagen.
    fattar inte vad jag gör för fel,inte ska man känna sig sjuk dagen efter ett träningspass,eller?
    vad kan det vara tror ni?
    har druckigt massor tycker jag,ca 2 liter ungefär,vad gör jag för fel?
    någon med en teori??

    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Är du överrörlig? Om du är det kan det hänga ihop med det. Vid överrörlighet är det vanligt att man inte riktigt känner kroppens gränser för att överrörliga ofta har lägre tröskel än andra.
  4. 2
    Är du överrörlig? Om du är det kan det hänga ihop med det. Vid överrörlighet är det vanligt att man inte riktigt känner kroppens gränser för att överrörliga ofta har lägre tröskel än andra.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    vad är det???
  6. 3
    vad är det???
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Mår dåligt hur då? Mår illa, är trött, huvudvärk eller vad? Nej man ska väl inte behöva må dåligt efter ett träningspass. Har inga bra svar att ge dig, men hoppas att du får kloka svar från nån.
    Kram och krya på dig.
  8. 4
    Mår dåligt hur då? Mår illa, är trött, huvudvärk eller vad? Nej man ska väl inte behöva må dåligt efter ett träningspass. Har inga bra svar att ge dig, men hoppas att du får kloka svar från nån.
    Kram och krya på dig.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Mår du illa? Kan det vara magen som spökar? När jag hade riktigt jobbig magkatarr i våras mådde jag illa vid minsta ansträngning. Fick medicinera bort magkatarren och då blev det lite bättre, men faktiskt inte förrän nu under semestern (=ingen stress) känns det helt bra när jag tränar.

    Hoppas du får rätsida på det snabbt, man ska ju må bra efter träningen, det är ju själva idén.
  10. 5
    Mår du illa? Kan det vara magen som spökar? När jag hade riktigt jobbig magkatarr i våras mådde jag illa vid minsta ansträngning. Fick medicinera bort magkatarren och då blev det lite bättre, men faktiskt inte förrän nu under semestern (=ingen stress) känns det helt bra när jag tränar.

    Hoppas du får rätsida på det snabbt, man ska ju må bra efter träningen, det är ju själva idén.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    nä jag mår inte illa,känner mig bara yr orkeslös trött,och lite uttorkad.
  12. 6
    nä jag mår inte illa,känner mig bara yr orkeslös trött,och lite uttorkad.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Överrörlig är man när man är extremt rörlig i lederna. Du kan vara överrörlig i bara vissa leder eller de flesta och du kan vara överrörlig i olika grad.

    Kunskapen om vilka besvär överrörlighet kan ge är ganska dålig inom sjukvården.

    Några länkar där du kan läsa mer:

    http://hem.bredband.net/b606896/hypermobilitet.html

    http://www.reumatikerforbundet.org/s...?objectId=8835

    Finns massa mer att läsa om du googlar på öerrörlighet eller på hypermobilitet
  14. 7
    Överrörlig är man när man är extremt rörlig i lederna. Du kan vara överrörlig i bara vissa leder eller de flesta och du kan vara överrörlig i olika grad.

    Kunskapen om vilka besvär överrörlighet kan ge är ganska dålig inom sjukvården.

    Några länkar där du kan läsa mer:

    http://hem.bredband.net/b606896/hypermobilitet.html

    http://www.reumatikerforbundet.org/s...?objectId=8835

    Finns massa mer att läsa om du googlar på öerrörlighet eller på hypermobilitet
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    trött yr,och faktiskt huvudvärk,fast det hade jag inte förra gången,uttorkad.
  16. 8
    trött yr,och faktiskt huvudvärk,fast det hade jag inte förra gången,uttorkad.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Äter du ordentligt? Kroppen kanske säger ifrån om du inte har laddat ordentligt inför passet. En rejäl macka ca 2 timmar innan ett spinningpass är vad du behöver, och gärna ett litet efter-träningsmål när du är klar, t ex en liten skinksmörgås och lite juice alt. en återhämtningsdryck.
  18. 9
    Äter du ordentligt? Kroppen kanske säger ifrån om du inte har laddat ordentligt inför passet. En rejäl macka ca 2 timmar innan ett spinningpass är vad du behöver, och gärna ett litet efter-träningsmål när du är klar, t ex en liten skinksmörgås och lite juice alt. en återhämtningsdryck.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ja kanske uttorkad,,,,,,prova att dricka mer nästa gång du tränar kanske? Annars har jag inga bra idéer tyvär.
    Kram
  20. 10
    Ja kanske uttorkad,,,,,,prova att dricka mer nästa gång du tränar kanske? Annars har jag inga bra idéer tyvär.
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Hur mår du för övrigt? Har du kollat blodvärden eller syreupptagningen att allt är okej? Ingen influensa eller nåt som ligger på lur?
    Annars håller jag med dom som över här talar om att äta bra innan och dricka mycket!
  22. 11
    Hur mår du för övrigt? Har du kollat blodvärden eller syreupptagningen att allt är okej? Ingen influensa eller nåt som ligger på lur?
    Annars håller jag med dom som över här talar om att äta bra innan och dricka mycket!

Liknande trådar

  1. träna igen..
    By viret in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:10
  2. Träna för hårt....
    By pinja in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 13:58
  3. satte hårt mot hårt=container
    By lillamamma in forum Jämlikt?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 00:11
  4. När träna igen?
    By Träskvatten in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 19:50
  5. När träna igen?
    By Maria in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 20:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar