Hjälp...överföring från Nordea
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Hjälp...överföring från Nordea

    Håller på och försöker föra över till Swedbank, vet att det tidigare inte gått om jag skrivit in exakt det numret jag fått, utan att man ska ha ett visst antal siffror.
    Nu får jag upp att kontonumret är fel, men hur får jag fram uppgifterna om vad som ska bort eller läggas till i numret...??
  2. 1
    Hjälp...överföring från Nordea Håller på och försöker föra över till Swedbank, vet att det tidigare inte gått om jag skrivit in exakt det numret jag fått, utan att man ska ha ett visst antal siffror.
    Nu får jag upp att kontonumret är fel, men hur får jag fram uppgifterna om vad som ska bort eller läggas till i numret...??
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Ska man inte fylla på..

    ..med 000 Xantal mellan clearing och banknumret. Har också haft det problemet nå´n gång! Tror jag hittade svaret då jag tryckte på Nordeas hjälp knapp!
    /Pillan
  4. 2
    Ska man inte fylla på.. ..med 000 Xantal mellan clearing och banknumret. Har också haft det problemet nå´n gång! Tror jag hittade svaret då jag tryckte på Nordeas hjälp knapp!
    /Pillan
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    sista siffran i clearingnumret brukar man ta bort samt att det inte ska vara ett streck innan sista siffran på kontonumret..
  6. 3
    sista siffran i clearingnumret brukar man ta bort samt att det inte ska vara ett streck innan sista siffran på kontonumret..
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Så här:

    Om mottagarens konto börjar på siffran 8 måste formatet på kontonumret vara 15 siffror inklusive clearingnummer för att du ska kunna registrera överföringen.

    Har kontonumret färre än 15 siffror ska du fylla ut kontonumret med nollor mellan den 5:e siffran i clearingnumret och kontonumret.

    Exempel: 888880012345678. Om kontonumret börjar på 7 anger du totalt 11 siffror. Du får inte skriva bindestreck, mellanslag eller punkter i kontonumret.
    "Ingen kan allting men alla kan nått, man får väl vifta med den lilla stump man fått!"

    -'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-
    Ni glömmer väl inte ett besök i min blogg?:

    http://pinse.bloggagratis.se/
  8. 4
    Så här: Om mottagarens konto börjar på siffran 8 måste formatet på kontonumret vara 15 siffror inklusive clearingnummer för att du ska kunna registrera överföringen.

    Har kontonumret färre än 15 siffror ska du fylla ut kontonumret med nollor mellan den 5:e siffran i clearingnumret och kontonumret.

    Exempel: 888880012345678. Om kontonumret börjar på 7 anger du totalt 11 siffror. Du får inte skriva bindestreck, mellanslag eller punkter i kontonumret.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jag älskar aff! Tack för alla svaren, nu ska jag gå in och göra rätt:-)
  10. 5
    Jag älskar aff! Tack för alla svaren, nu ska jag gå in och göra rätt:-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Det funka! Hade 14 siffror sammanlagt innan ändringen. Tack!
  12. 6
    Det funka! Hade 14 siffror sammanlagt innan ändringen. Tack!

Liknande trådar

  1. Överföring från Nordea till Swedbank?
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 17:40
  2. Hur fort går överföring - Nordea konton
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:55
  3. Överföring från bank
    By MaaritC in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 10:58
  4. Överföring Seb-Nordea
    By flingo in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 09:37
  5. Överföring Nordea - > FSB :(
    By Padre_M in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 12:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar