2;an mer envis
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    2;an mer envis

    Jag har nu diskuterat med en familj som också har 3 barn och har kommit fram till att barn 2 är envis och det skriver jag under på. Men hur är era 1r och 3r???
    Jag har börjat spara på min andra miljon- den första misslyckades!!!
  2. 1
    2;an mer envis Jag har nu diskuterat med en familj som också har 3 barn och har kommit fram till att barn 2 är envis och det skriver jag under på. Men hur är era 1r och 3r???
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Våran 2:a är kanske inte envisast, men han skulle passa på teatern. ;-)
    Han sperar ofta över i alla sina känslor.

    Envisats är nog 1:an här. Han har aldrig fel, enligt honom själv. Har han bestämt sig för att göra något så fixar han det på ett eller annat sätt. Envis på gott och ont. Framför allt väldigt självsäker, men omtänksam ändå.

    3:an är inte speciellt envis alls, han finner sig i det mesta.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  4. 2
    Våran 2:a är kanske inte envisast, men han skulle passa på teatern. ;-)
    Han sperar ofta över i alla sina känslor.

    Envisats är nog 1:an här. Han har aldrig fel, enligt honom själv. Har han bestämt sig för att göra något så fixar han det på ett eller annat sätt. Envis på gott och ont. Framför allt väldigt självsäker, men omtänksam ändå.

    3:an är inte speciellt envis alls, han finner sig i det mesta.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    3:an mest envis här

    Alicia är nog mer envis än Alexander och Oliver. Men visst kan dom alla 3.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    3:an mest envis här Alicia är nog mer envis än Alexander och Oliver. Men visst kan dom alla 3.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    Stämmer inte alls

    hos oss. Min äldsta är envisare än synden!! Medan 2:an är räät "icke-envis", alltså han ger sig rätt snabbt, samma med 3.an än så länge... Är glad att vi än så länge bara har ETT riktigt envist barn!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  8. 4
    Stämmer inte alls hos oss. Min äldsta är envisare än synden!! Medan 2:an är räät "icke-envis", alltså han ger sig rätt snabbt, samma med 3.an än så länge... Är glad att vi än så länge bara har ETT riktigt envist barn!
  9. Katta m C, K & E
    #5
    Nä, inte hos oss. Som det ser ut nu så blir det 3:an som vinner den tävlingen. Bara 2 år visserligen, men klara envishets-tendenser
  10. 5
    Nä, inte hos oss. Som det ser ut nu så blir det 3:an som vinner den tävlingen. Bara 2 år visserligen, men klara envishets-tendenser
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    oj oj oj ja du....här är tvåan extremt envis, arg och tjurig...varje dag är en kamp med detta barn alltså.

    Är det för att han är klämbarn eller är det bara ett extremt stort trots ?

    Min etta är väldigt lugn och go...visst blir hon arg och lite envis ibland men hon är så stor nu (7 år) så hon förstår lite mer.

    Min trea är riktigt ilsk ibland..ingen kör med henne. Men hon måste väl stå på sig iom att hon är minst och att Viggo är på henne hela tiden och tetas, tar hennes leksaker, slåss och knuffas med henne.

    Hon kan vara lite trotsig med men inte så mycket som tvåan...hon är mest arg bara och kan skrika så det skär i öronen.
  12. 6
    oj oj oj ja du....här är tvåan extremt envis, arg och tjurig...varje dag är en kamp med detta barn alltså.

    Är det för att han är klämbarn eller är det bara ett extremt stort trots ?

    Min etta är väldigt lugn och go...visst blir hon arg och lite envis ibland men hon är så stor nu (7 år) så hon förstår lite mer.

    Min trea är riktigt ilsk ibland..ingen kör med henne. Men hon måste väl stå på sig iom att hon är minst och att Viggo är på henne hela tiden och tetas, tar hennes leksaker, slåss och knuffas med henne.

    Hon kan vara lite trotsig med men inte så mycket som tvåan...hon är mest arg bara och kan skrika så det skär i öronen.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Yes!

    Här stämmer det helt klart!
    Och vi försöker ändå medvetet ha med det där med "mellanbarnet" i tankarna, då vi lägger upp vårat familjeliv! :-)
    Men våran nummer 2, jisses, vilket humör!
    /Pillan
  14. 7
    Yes! Här stämmer det helt klart!
    Och vi försöker ändå medvetet ha med det där med "mellanbarnet" i tankarna, då vi lägger upp vårat familjeliv! :-)
    Men våran nummer 2, jisses, vilket humör!
    /Pillan
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    Tänk så olika

    Vår son 2 år rätt liten kanske lite trots me i bilden ibl.

    Vår 1:a (7 år) är som Mia skrev teaterapan i vår familj o tvära kast i humöret kan ha o göra med åldern.

    Vår minsting 11 månader är väl den som finner sig i det mesta finns där men försvinner vi från henne blir det ett herrans liv o kommer med världens fart i gåstolen.

    Men nått jag inte tänkt på är att ha tid med de övriga barnen för som det ser ut nu går all tid åt 2 åringen samt att jag försöker få tid till vår 7 åring men sen då om några år det har jag itne tänkt på att han kommer att stå undan lite för de andra. Ja den tiden kommer nog.
    Jag har börjat spara på min andra miljon- den första misslyckades!!!
  16. 8
    Tänk så olika Vår son 2 år rätt liten kanske lite trots me i bilden ibl.

    Vår 1:a (7 år) är som Mia skrev teaterapan i vår familj o tvära kast i humöret kan ha o göra med åldern.

    Vår minsting 11 månader är väl den som finner sig i det mesta finns där men försvinner vi från henne blir det ett herrans liv o kommer med världens fart i gåstolen.

    Men nått jag inte tänkt på är att ha tid med de övriga barnen för som det ser ut nu går all tid åt 2 åringen samt att jag försöker få tid till vår 7 åring men sen då om några år det har jag itne tänkt på att han kommer att stå undan lite för de andra. Ja den tiden kommer nog.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    *haha*

    Ja, vår 2:a är den som kan vara mest envis, MEN oxå den som är lättast att samarbeta med (hittills i alla fall, hon är ju bara 3 än... )

    1:a är hetsig, otålig, rastlös och har nära till känslor, på gott och ont!

    2:a är envis och lättsårad, men oxå humoristisk och otroligt medveten om hur hon man påverka (läs: manupilera) sin omgivning. Mycket pysslig och leker fantastiskt bra på egen hand. Självständig.

    3:an är ju bara 1, men hittills så visar han på stor envishet, tekniskt intresse och att han vet vad han vill och ser till att få det.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  18. 9
    *haha* Ja, vår 2:a är den som kan vara mest envis, MEN oxå den som är lättast att samarbeta med (hittills i alla fall, hon är ju bara 3 än... )

    1:a är hetsig, otålig, rastlös och har nära till känslor, på gott och ont!

    2:a är envis och lättsårad, men oxå humoristisk och otroligt medveten om hur hon man påverka (läs: manupilera) sin omgivning. Mycket pysslig och leker fantastiskt bra på egen hand. Självständig.

    3:an är ju bara 1, men hittills så visar han på stor envishet, tekniskt intresse och att han vet vad han vill och ser till att få det.
  19. Medlem sedan
    Mar 1999
    #10

    stämmer här!

    Det finns inget som rubbar vår 2:a. Hon är det mest envisa jag någonsinn träffat på och ho kan verkligen konsten att reta gallfeber på mig. Så här stämmer det i alla fall.
    Var och en har en skruv lös. Den som inte tror det har två.
  20. 10
    stämmer här! Det finns inget som rubbar vår 2:a. Hon är det mest envisa jag någonsinn träffat på och ho kan verkligen konsten att reta gallfeber på mig. Så här stämmer det i alla fall.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11

    Inte här

    I allafall inte nu för just nu är det 1:an som e mest envis och trotsig. 2:an går att övertala att vissa saker vet faktist jag bättre. 3:an är ju så liten än så jag vet ju inte hur han blir men det verkar som att han kommer att vara en lugn kille som finner sig i det mesta.
  22. 11
    Inte här I allafall inte nu för just nu är det 1:an som e mest envis och trotsig. 2:an går att övertala att vissa saker vet faktist jag bättre. 3:an är ju så liten än så jag vet ju inte hur han blir men det verkar som att han kommer att vara en lugn kille som finner sig i det mesta.
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12

    Skriver under på det-

    än så länge i alla fall. Minstingen är ju bara 5 mån så hon har inte hunnit visa så mkt envishet än.

    1:an är en riktig storasystertyp som är snäll och hjälpsam och mkt omhändertagande mot småsyskonen. Gör mestadels som man säger osv. Har knappt haft några trotsåldrar. Vår tvåa är superenvis och svår att rubba...men underbart go ändå så klart.
  24. 12
    Skriver under på det- än så länge i alla fall. Minstingen är ju bara 5 mån så hon har inte hunnit visa så mkt envishet än.

    1:an är en riktig storasystertyp som är snäll och hjälpsam och mkt omhändertagande mot småsyskonen. Gör mestadels som man säger osv. Har knappt haft några trotsåldrar. Vår tvåa är superenvis och svår att rubba...men underbart go ändå så klart.
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Nope, för tillfället leder 1:a

    och då med hästlängder. 4 år är han och nog han kan verkligen sätta en riktigt tjurig envishet till när det är som värst. 2:an är väl envis han med, men inte lika och trean kan jag inte uttala mig så mkt om i nuläget.
  26. 13
    Nope, för tillfället leder 1:a och då med hästlängder. 4 år är han och nog han kan verkligen sätta en riktigt tjurig envishet till när det är som värst. 2:an är väl envis han med, men inte lika och trean kan jag inte uttala mig så mkt om i nuläget.
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14

    Absolut inte här...

    1an och 3an är så himla lika varandra, både till sätt och utseende - och de är så mkt mer envisa än tvåan....hon är en cool tjej som inte alls skriker o lever rövare på samma sätt som sina systrar*s*
  28. 14
    Absolut inte här... 1an och 3an är så himla lika varandra, både till sätt och utseende - och de är så mkt mer envisa än tvåan....hon är en cool tjej som inte alls skriker o lever rövare på samma sätt som sina systrar*s*
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Absolut!
    Min "tvåa" som är tre år är den envisaste, ilsknaste och mest trotsiga och tjurskalliga unge jag träffat. Å andra sidan är han den mest förtjusande och charmiga av mina barn när han sätter den sidan till...
    "Ettan" som är 5 år är alltför snäll och ger alltid med sig mot sin närmsta lillebror.
    "trean" är bara 3 månader så det är svårt att säga. Hittills har han visat sig vara en ovanligt snäll och lättskött bebis, kan inte minnas att någon av de andra var så lättsamma som bebisar.
  30. 15
    Absolut!
    Min "tvåa" som är tre år är den envisaste, ilsknaste och mest trotsiga och tjurskalliga unge jag träffat. Å andra sidan är han den mest förtjusande och charmiga av mina barn när han sätter den sidan till...
    "Ettan" som är 5 år är alltför snäll och ger alltid med sig mot sin närmsta lillebror.
    "trean" är bara 3 månader så det är svårt att säga. Hittills har han visat sig vara en ovanligt snäll och lättskött bebis, kan inte minnas att någon av de andra var så lättsamma som bebisar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2001
    #16
    Mjaaa... kanske. Bade ettan o tvaan ar envisa som fa, men pa olika satt. Ettan ar lugn till laggningen och har alltid "resonerat" oss bangstyriga foraldrar tillratta. Tvaan ar mer explosiv till temperamentet och far liksom "melt down" av frustration, med stora sirenen pa full volym, krokodiltarar och kasta sig pa backen. Med hans reaktionsmonster marks ju envisheten mer. Ettan kan istallet konsten att fa oss foraldrar att tro att det var var idé fran forsta borjan, typ... Trean vet jag inte an eftersom han bara ar 9 veckor, men han verkar vara en lugn och eftertanksam liten herre. Hoppas ju pa en lagom blandning mellan ytterligheterna... Tredje gangen gillt brukar man val saga
  32. 16
    Mjaaa... kanske. Bade ettan o tvaan ar envisa som fa, men pa olika satt. Ettan ar lugn till laggningen och har alltid "resonerat" oss bangstyriga foraldrar tillratta. Tvaan ar mer explosiv till temperamentet och far liksom "melt down" av frustration, med stora sirenen pa full volym, krokodiltarar och kasta sig pa backen. Med hans reaktionsmonster marks ju envisheten mer. Ettan kan istallet konsten att fa oss foraldrar att tro att det var var idé fran forsta borjan, typ... Trean vet jag inte an eftersom han bara ar 9 veckor, men han verkar vara en lugn och eftertanksam liten herre. Hoppas ju pa en lagom blandning mellan ytterligheterna... Tredje gangen gillt brukar man val saga
  33. sol¤
    #17

    Njäe.

    Vår etta är mer envis och tjatig. Han kan sura för grejer lång tid och dessutom minns han saker som hänt väldigt lång tid och kan ta upp det vid andra tillfällen. Vår två är mer sprallig och har mer humör men är inte alls envis eller långsint. ¨Trean är en liten plutt på två månader men än så länge är det en lugn och rofylld sådan.
  34. 17
    Njäe. Vår etta är mer envis och tjatig. Han kan sura för grejer lång tid och dessutom minns han saker som hänt väldigt lång tid och kan ta upp det vid andra tillfällen. Vår två är mer sprallig och har mer humör men är inte alls envis eller långsint. ¨Trean är en liten plutt på två månader men än så länge är det en lugn och rofylld sådan.
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Här

    är det utan tvekan ettan som är mest envis och har starkast vilja.
    Tvåan är en riktig busunge med massor av hyss i bakfickan och trean är en riktig gladskit som är nöjd med livet i största allmänhet.
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  36. 18
    Här är det utan tvekan ettan som är mest envis och har starkast vilja.
    Tvåan är en riktig busunge med massor av hyss i bakfickan och trean är en riktig gladskit som är nöjd med livet i största allmänhet.
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19
    Alla våra tre barn ær ganska envisa men nr 2 ær vældigt viljestagt temersark och driver sin vilja mycket mer æn nr 1.Nr 3 3 vet vi inte riktigt æn eftersom han bara ær 2 år men han har i allafall ett vældigt temperament och uthållighet.
    Martina med B+V+G
  38. 19
    Alla våra tre barn ær ganska envisa men nr 2 ær vældigt viljestagt temersark och driver sin vilja mycket mer æn nr 1.Nr 3 3 vet vi inte riktigt æn eftersom han bara ær 2 år men han har i allafall ett vældigt temperament och uthållighet.
    Martina med B+V+G

Liknande trådar

  1. Envis...
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 12:04
  2. Envis
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:58
  3. Är jag för envis
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 07:12
  4. Envis!
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 19:30
  5. Envis son...
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 11:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar