Hur mycket kläder behöver man?
Småbarn
  1. Mamma med två
    #1

    Hur mycket kläder behöver man?

    Oj, oj sitter och tittar igenom barnkläderna och inser att tråkigt nog är det inte mycket som behövs i höst. Fler som känner så? Och det som redan kommit en sån massa fina kläder i affärerna. Vad gör ni andra som har mycket kläder? Säljer fast det inte är för litet än? eller låter ni helt enkelt bli att handla mer *svårt*.
  2. 1
    Hur mycket kläder behöver man? Oj, oj sitter och tittar igenom barnkläderna och inser att tråkigt nog är det inte mycket som behövs i höst. Fler som känner så? Och det som redan kommit en sån massa fina kläder i affärerna. Vad gör ni andra som har mycket kläder? Säljer fast det inte är för litet än? eller låter ni helt enkelt bli att handla mer *svårt*.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Säljer av det som används minst av barnen trots att det inte är urvuxet, gör jag. Oftast de finaste plaggen alltså , så får man ju också lite mer för dem
    Ibland handlar jag iallafall trots att det är fullt i lådorna. Maken suckar bara och skakar på huvudet.
  4. 2
    Säljer av det som används minst av barnen trots att det inte är urvuxet, gör jag. Oftast de finaste plaggen alltså , så får man ju också lite mer för dem
    Ibland handlar jag iallafall trots att det är fullt i lådorna. Maken suckar bara och skakar på huvudet.
  5. Mamma med två
    #3
    Hihi, ja men nu känns det lite bättre. tror jag får gallra ut lite för försäljning så det blir plats för lite nytt :-)
  6. 3
    Hihi, ja men nu känns det lite bättre. tror jag får gallra ut lite för försäljning så det blir plats för lite nytt :-)
  7. anchita
    #4
    Om det händer, så ger jag bort överskottet helt enkelt.
  8. 4
    Om det händer, så ger jag bort överskottet helt enkelt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Köper i alla fall för jag kan inte låta bli
  10. 5
    Köper i alla fall för jag kan inte låta bli
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Har lite utav samma "problem" som dig - egentligen behövs det nog inte shoppas ett enda plagg i höst (bortsett från strumpor och vantar). Eftersom det är lite svårt att hålla sig borta från shopping på stan och nätet så säljer jag av en hel del kläder på Tradera. Brukar ibland försöka lova mig själv att INTE köpa något eftersom det finns och istället spara pengarna, men det fungerar lagom bra...
  12. 6
    Har lite utav samma "problem" som dig - egentligen behövs det nog inte shoppas ett enda plagg i höst (bortsett från strumpor och vantar). Eftersom det är lite svårt att hålla sig borta från shopping på stan och nätet så säljer jag av en hel del kläder på Tradera. Brukar ibland försöka lova mig själv att INTE köpa något eftersom det finns och istället spara pengarna, men det fungerar lagom bra...
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7
    Köper något enstaka plagg. Vill ändå ha något nytt till ex födelsedag, lite kul til skolstart osv
  14. 7
    Köper något enstaka plagg. Vill ändå ha något nytt till ex födelsedag, lite kul til skolstart osv

Liknande trådar

  1. Hur mycket kläder behöver man?
    By annchen in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:33
  2. hur mycket kläder ??...
    By sessa79 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:13
  3. Hur mycket kläder behöver man:
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 09:31
  4. Hur mycket kläder behöver en 11-mån?
    By nelina23 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 17:43
  5. Hur mycket kläder behöver en 3 åring
    By En som tröttnat på alla klädhögar in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar