Ebay, nån här som handlar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Ebay, nån här som handlar

    där?
    Dras allt man handlar från ens visakort eller?
    Du är fin!
  2. 1
    Ebay, nån här som handlar där?
    Dras allt man handlar från ens visakort eller?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    ett tag sen....

    men det var som Tradera blev när jag var mest aktiv där (97-02)

    Man kommer överens med säljaren om betalningssätt. Jag betalade med kontanter de gånger jag köpte nåt. Eftersom jag mest sålde hade jag mycket dollar hemma och rekommenderade brevet när jag betalade.

    Hade aldrig några problem. Kanske det finns säljare som inte vill hantera kontanter, men då används Paypal flitigt.
    Funkar ungefär som Paynova eller Payson.
    Om man använder Paypal i komb med e-kort borde betalningen var rätt säker.

    Maila säljaren av det du är intresserad och hör efter vad porto kostar och hur de vill ha betalt OCH om de är villiga att leverera till Sverige. Förvånasvärt många var inte det.
    Krävde väl för mycket tankearbete ;-)
  4. 2
    ett tag sen.... men det var som Tradera blev när jag var mest aktiv där (97-02)

    Man kommer överens med säljaren om betalningssätt. Jag betalade med kontanter de gånger jag köpte nåt. Eftersom jag mest sålde hade jag mycket dollar hemma och rekommenderade brevet när jag betalade.

    Hade aldrig några problem. Kanske det finns säljare som inte vill hantera kontanter, men då används Paypal flitigt.
    Funkar ungefär som Paynova eller Payson.
    Om man använder Paypal i komb med e-kort borde betalningen var rätt säker.

    Maila säljaren av det du är intresserad och hör efter vad porto kostar och hur de vill ha betalt OCH om de är villiga att leverera till Sverige. Förvånasvärt många var inte det.
    Krävde väl för mycket tankearbete ;-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Jag betalar alltid med PayPal. Det är kopplat till VISA-kortet och man kan antingen föra över pengar till PAyPal (tar ca en vecka) eller använda på så sätt att det dras direkt från VISA-kortet.
  6. 3
    Jag betalar alltid med PayPal. Det är kopplat till VISA-kortet och man kan antingen föra över pengar till PAyPal (tar ca en vecka) eller använda på så sätt att det dras direkt från VISA-kortet.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    En del tar check

    Kolla vad respektive säljare har för krav på betalning. Det kan bli väldigt dyrt med vissa betalningsätt och krångligt, eftersom man ibland måste gå till ett bankkontor för att köpa en check och sedan skicka på posten själv.

    Jag budar bara på prylar som man kan betala via PayPal med. Även om man kan se skillnad på budgivningen, så kan det ändå bli dyrare om man får prylen till lägre pris.
  8. 4
    En del tar check Kolla vad respektive säljare har för krav på betalning. Det kan bli väldigt dyrt med vissa betalningsätt och krångligt, eftersom man ibland måste gå till ett bankkontor för att köpa en check och sedan skicka på posten själv.

    Jag budar bara på prylar som man kan betala via PayPal med. Även om man kan se skillnad på budgivningen, så kan det ändå bli dyrare om man får prylen till lägre pris.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    beror ju på hur den du handlar ifrån vill ha betalt, men paypal fungerar nästan alltid och det är riktigt bra, du kopplar man antingen ett kort till paypal eller så för man över pengar på annat sätt, på så sätt blir det en säker betalning
  10. 5
    beror ju på hur den du handlar ifrån vill ha betalt, men paypal fungerar nästan alltid och det är riktigt bra, du kopplar man antingen ett kort till paypal eller så för man över pengar på annat sätt, på så sätt blir det en säker betalning

Liknande trådar

  1. Ang Ebay
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 18:53
  2. Hur handlar man på ebay ?
    By *Lee* in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 17:07
  3. Vad handlar ni från ebay?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 12:32
  4. Är det någon som handlar på ebay
    By Therese med M L V I in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 21:08
  5. Ang. ebay!!!
    By Tottam2 in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar