Överös mig med tips!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Överös mig med tips!

    Imorgon är den sista bitterljuva sommarlovsdagen - sedan drar alltsammans igång igen - på gott och ont förstås. De senaste två veckorna har jag ändå börjat kunna känna att det ska bli roligt, att jag ser fram emot att se vad som hänt med "mina" tonåringar över sommaren... Officiellt börjar jag på tisdag, men jag hade tänkt jobba med schemaläggning imorgon. Nu blev det jobbet gjort i fredags istället när vi hade en man här hela dagen som installerade larm hos oss. Jag behövde finnas till hands men hade ingen lust att packa upp kartonger, sortera tvätt etc med en främmande man som rörde sig i hela huset. Då kom jag på att jobbdatorn nog ville ha lite sällskap.

    Hur som helst; detta ledde till att jag imorgon är helt ensam mellan 9-14.30 då dottern är på fritids och ska "ta vara på" min sista sommarlovslediga dag. Regnet ska ösa ner...

    VAD SKA JAG GÖRA?!

    Tipsa mig, hjälp mig göra denna dag speciell! Alla förslag beaktas!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Överös mig med tips! Imorgon är den sista bitterljuva sommarlovsdagen - sedan drar alltsammans igång igen - på gott och ont förstås. De senaste två veckorna har jag ändå börjat kunna känna att det ska bli roligt, att jag ser fram emot att se vad som hänt med "mina" tonåringar över sommaren... Officiellt börjar jag på tisdag, men jag hade tänkt jobba med schemaläggning imorgon. Nu blev det jobbet gjort i fredags istället när vi hade en man här hela dagen som installerade larm hos oss. Jag behövde finnas till hands men hade ingen lust att packa upp kartonger, sortera tvätt etc med en främmande man som rörde sig i hela huset. Då kom jag på att jobbdatorn nog ville ha lite sällskap.

    Hur som helst; detta ledde till att jag imorgon är helt ensam mellan 9-14.30 då dottern är på fritids och ska "ta vara på" min sista sommarlovslediga dag. Regnet ska ösa ner...

    VAD SKA JAG GÖRA?!

    Tipsa mig, hjälp mig göra denna dag speciell! Alla förslag beaktas!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    En hemma-spa-dag? Ett bad med musik, levande ljus, goda dofter, ett härligt fruktfat? Lite fotvård och sådant, vet inte vad du har hemma... men att pyssla om dig själv i lugn och ro lite extra grundligt tycker jag låter trivsamt.
  4. 2
    En hemma-spa-dag? Ett bad med musik, levande ljus, goda dofter, ett härligt fruktfat? Lite fotvård och sådant, vet inte vad du har hemma... men att pyssla om dig själv i lugn och ro lite extra grundligt tycker jag låter trivsamt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Min tanke också! Absolut, bada, noggrann ansiktsrengöring, måla naglar och bara mysa!
  6. 3
    Min tanke också! Absolut, bada, noggrann ansiktsrengöring, måla naglar och bara mysa!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Mitt tips är kanske skittråkigt, men jag skulle ta en långpromenad och sedan slappa i soffan med en god bok
    Fast det skulle jag ju inte egentligen för om jag var ledig imorgon skulle jag städa (efter en långpromenad med hundarna). Jag hade planerat att städa lite idag, men har ej hunnit allt. Men det ska ju inte du göra för du ska ha en "ta-hand-om-dig-själv-dag"
  8. 4
    Mitt tips är kanske skittråkigt, men jag skulle ta en långpromenad och sedan slappa i soffan med en god bok
    Fast det skulle jag ju inte egentligen för om jag var ledig imorgon skulle jag städa (efter en långpromenad med hundarna). Jag hade planerat att städa lite idag, men har ej hunnit allt. Men det ska ju inte du göra för du ska ha en "ta-hand-om-dig-själv-dag"
  9. camilla_73
    #5
    Det jag själv skulle vilja göra är. Klippa mig, färga håret, köra fotbad, noppa ögonbrynen och läsa en bok. Har inte hunnit läsa det jag tänkt på semestern så det skulle jag absolut göra.
  10. 5
    Det jag själv skulle vilja göra är. Klippa mig, färga håret, köra fotbad, noppa ögonbrynen och läsa en bok. Har inte hunnit läsa det jag tänkt på semestern så det skulle jag absolut göra.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Fotbad framför en bra film genre väljer du själv. Ät en god luinch på stan med en bok. Strosa runt på stan OCH gör inget nyttigt alls!

    /Therese
  12. 6
    Fotbad framför en bra film genre väljer du själv. Ät en god luinch på stan med en bok. Strosa runt på stan OCH gör inget nyttigt alls!

    /Therese
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    jag skulle nog inte göra något.. bara ligga och sova alternativ läsa.. kanske ett långt bad men inte mer än så..
  14. 7
    jag skulle nog inte göra något.. bara ligga och sova alternativ läsa.. kanske ett långt bad men inte mer än så..

Liknande trådar

  1. Överös mig med möhippe-tips!
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:33
  2. Överös mig................
    By AnneF med 3 busar in forum Mat & dryck
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 12:54
  3. Överös mig med tips!
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 19:52
  4. överös mig med råd!
    By Nilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 07:00
  5. Överös mig med...
    By Elaine med Vanja & v.35 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar