Ont efter samlag (spiral)
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Ont efter samlag (spiral)

    Efter att jag och mannen var "tillsammans" igår - så har jag haft ont vid livmodern och äggstockarna.

    Har haft min levonova i exakt ett år, och "vi" har aldrig känt av den, men igår så kändes det vid ett tillfälle som att han kanske stötte emot den(själv kände han inget, men för mig kändes det lite obegagligt).

    Är lite ororlig nu när jag har ont - funderar på varför jag har det - någon som har upplevt något liknande?

    Kan det kanske vara så att han har stött emot livmodern, och att det är därför det gör ont?
  2. 1
    Ont efter samlag (spiral) Efter att jag och mannen var "tillsammans" igår - så har jag haft ont vid livmodern och äggstockarna.

    Har haft min levonova i exakt ett år, och "vi" har aldrig känt av den, men igår så kändes det vid ett tillfälle som att han kanske stötte emot den(själv kände han inget, men för mig kändes det lite obegagligt).

    Är lite ororlig nu när jag har ont - funderar på varför jag har det - någon som har upplevt något liknande?

    Kan det kanske vara så att han har stött emot livmodern, och att det är därför det gör ont?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Kan...

    det inte vara så att han stötte emot livmodertappen? Det brukar hända oss och kan ömma rätt ordentligt....
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Kan... det inte vara så att han stötte emot livmodertappen? Det brukar hända oss och kan ömma rätt ordentligt....
  5. Anonym
    #3
    Det kanske är möjligt...men hur länge kan man ha ont då - på ett ungefär?

    Har fortfarande ont idag, fast lite mindre, mer som mensvärk (molande).

    Men om han nu har stött emot livmodertappen - då har det kanske också stött till i livmodern och spiralen? (konstig fråga - hoppas att du förstår vad jag menar).

    Kan spiralen ha blivit rubbad från sitt läge?
  6. 3
    Det kanske är möjligt...men hur länge kan man ha ont då - på ett ungefär?

    Har fortfarande ont idag, fast lite mindre, mer som mensvärk (molande).

    Men om han nu har stött emot livmodertappen - då har det kanske också stött till i livmodern och spiralen? (konstig fråga - hoppas att du förstår vad jag menar).

    Kan spiralen ha blivit rubbad från sitt läge?
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    det är inte helt omöjligt att han som du tror har råkat stöt i mot det och då,du fått lite ont , det är det som är nackdelen med spiral om han/hon råkar komma åt den på ett speciellt sätt för då kan man ha mens liknade värk 1-2dagar efteråt. för livmodern tror då att det är något nytt i den och jobbar för att få bort det.
  8. 4
    det är inte helt omöjligt att han som du tror har råkat stöt i mot det och då,du fått lite ont , det är det som är nackdelen med spiral om han/hon råkar komma åt den på ett speciellt sätt för då kan man ha mens liknade värk 1-2dagar efteråt. för livmodern tror då att det är något nytt i den och jobbar för att få bort det.
  9. Anonym
    #5
    Tack för ditt svar - det lugnade mig lite! Hade ont på fre-lör (hade varit tillsammans på tors-kväll), och igår hade jag inte alls ont (sön). Så det stämmer bra med det du skriver!
  10. 5
    Tack för ditt svar - det lugnade mig lite! Hade ont på fre-lör (hade varit tillsammans på tors-kväll), och igår hade jag inte alls ont (sön). Så det stämmer bra med det du skriver!

Liknande trådar

  1. samlag efter fl
    By Anonym in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 13:14
  2. Ont efter samlag ?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:31
  3. Samlag efter ÄL ??
    By Mia-Anonym in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 05:53
  4. Ont efter samlag
    By anonym idag in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 08:49
  5. Blödning vid samlag med k-spiral?
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar