Värdering
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Värdering

    Jag har en del arvegods, bland annat silverskedar i stor mängd, som jag tänkte sälja på Tradera. Vad är rimligt att ha som utgångspris? Ser att en del lägger ut 5 kr och andra 300, vissa får massor med bud, medans andra inte får något alls.
    Hur kan jag ta reda på just mitt silvers rätta värde? Det mesta är från 20- och 30 talet, svenskt, och stämplat.
  2. 1
    Värdering Jag har en del arvegods, bland annat silverskedar i stor mängd, som jag tänkte sälja på Tradera. Vad är rimligt att ha som utgångspris? Ser att en del lägger ut 5 kr och andra 300, vissa får massor med bud, medans andra inte får något alls.
    Hur kan jag ta reda på just mitt silvers rätta värde? Det mesta är från 20- och 30 talet, svenskt, och stämplat.
  3. Traderahandlare
    #2
    Då ska du inte sälja på Tradera som just är en auktionssajt där man lägger bud. Vill du ha ett speciellt pris så får du lägga ut silvret på t ex Blocket med ett fast pris. Alternativt att du lägger ut på Tradera för det pris du lägst vill ha.
  4. 2
    Då ska du inte sälja på Tradera som just är en auktionssajt där man lägger bud. Vill du ha ett speciellt pris så får du lägga ut silvret på t ex Blocket med ett fast pris. Alternativt att du lägger ut på Tradera för det pris du lägst vill ha.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    alternativet är ju att du som utropspris lägger den lägsa summa som du kan tänka dig att sälja det för och sen hoppas på höga bud.
  6. 3
    alternativet är ju att du som utropspris lägger den lägsa summa som du kan tänka dig att sälja det för och sen hoppas på höga bud.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Kolla med "riktiga" auktionsfirmor i Sverige. Bukowski till exempel...
  8. 4
    Kolla med "riktiga" auktionsfirmor i Sverige. Bukowski till exempel...

Liknande trådar

  1. Värdering
    By Elle82 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 20:49
  2. Vad kollas vid värdering?
    By Olssons fru in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 06:54
  3. Värdering?
    By Undrande in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:24
  4. Värdering...
    By Li in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 08:29
  5. Värdering och lån
    By Anonym nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar