Era sjalsvar var intressanta
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Era sjalsvar var intressanta

    Jag själv ser inte mig som en typiskt sjalmamma men vad är en typisk sjalmaam för nått:-
    Soliga Li jag du skulle jag kunna tänka mig ha sjal, och stråla!:-)


    Jag är nog en barnvagnsmännisk men om jag nu fick ett barn till skulle jag köpa nån begagnadsak, inte som förra gången då jag hade senaste trenden!:-)

    och vet ni en sak till, jag skulle nog inte var hemma lika mycket med en trea, för jag är mer rastlös nu än vad jag var när jag fick mina två första barn, då var jag en riktig hemmamamma!:-)
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Era sjalsvar var intressanta Jag själv ser inte mig som en typiskt sjalmamma men vad är en typisk sjalmaam för nått:-
    Soliga Li jag du skulle jag kunna tänka mig ha sjal, och stråla!:-)


    Jag är nog en barnvagnsmännisk men om jag nu fick ett barn till skulle jag köpa nån begagnadsak, inte som förra gången då jag hade senaste trenden!:-)

    och vet ni en sak till, jag skulle nog inte var hemma lika mycket med en trea, för jag är mer rastlös nu än vad jag var när jag fick mina två första barn, då var jag en riktig hemmamamma!:-)
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Jag är nog barnvagnsmänniska, för jag har lite problem med ryggen och skulle inte våga att bara ha en sjal.

    Väntar du barn? Det har jag missat, grattis i så fall!
  4. 2
    Jag är nog barnvagnsmänniska, för jag har lite problem med ryggen och skulle inte våga att bara ha en sjal.

    Väntar du barn? Det har jag missat, grattis i så fall!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Nej jag väntar inte barn jag bara fantiserar...:-)
  6. 3
    Nej jag väntar inte barn jag bara fantiserar...:-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Ja det kan man göra utan att vara gravid.
    Då tar jag tbx mitt grattis då.
  8. 4
    Ja det kan man göra utan att vara gravid.
    Då tar jag tbx mitt grattis då.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Mina barn är barnvagnsbarn!!!

    De sov sammanlagt mellan 4-6 timmar7 dag ute i barnvagnen de första halvåret. Första månaden inne sen ute i vagnen så fort de skulle sova, sommar som vinter. Och de var riktiga sovarbarn.
    Att bära i sjal var liksom inte aktuellt för dem, då skulle de ju inte fått sova som de velat*S*

    Sen skulle inte min rygg palla med att bära i timmar. De sov ju minst 2 timmar i sträck ibland 4. Inte kan man bär i sjal så länge-inte med min rygg.
  10. 5
    Mina barn är barnvagnsbarn!!!

    De sov sammanlagt mellan 4-6 timmar7 dag ute i barnvagnen de första halvåret. Första månaden inne sen ute i vagnen så fort de skulle sova, sommar som vinter. Och de var riktiga sovarbarn.
    Att bära i sjal var liksom inte aktuellt för dem, då skulle de ju inte fått sova som de velat*S*

    Sen skulle inte min rygg palla med att bära i timmar. De sov ju minst 2 timmar i sträck ibland 4. Inte kan man bär i sjal så länge-inte med min rygg.
  11. magnolia
    #6
    Sjalmammor kan se ut hur som helst! Jag har burit mina barn massor - första barnet bar jag i mina armar och var alltså ungefär universums tröttaste mamma på den tiden. Andra barnet hade jag Babybjörn till och tredje barnet bar jag i sjal, BabyBjörn och ERGO-sele. Det sistnämnda var det bästa som fanns! Hur smart och enkelt som helst - man visste var barnet var och man fick MASSOR gjort. Dessutom supersmart när man var i skog och mark, vilket man var tvungen att vara en hel del med två större barn också. Jag ser nog inte alls ut som en sjalmamma och jag har inte burit av ideologiska skäl, utan enbart av praktiska!
  12. 6
    Sjalmammor kan se ut hur som helst! Jag har burit mina barn massor - första barnet bar jag i mina armar och var alltså ungefär universums tröttaste mamma på den tiden. Andra barnet hade jag Babybjörn till och tredje barnet bar jag i sjal, BabyBjörn och ERGO-sele. Det sistnämnda var det bästa som fanns! Hur smart och enkelt som helst - man visste var barnet var och man fick MASSOR gjort. Dessutom supersmart när man var i skog och mark, vilket man var tvungen att vara en hel del med två större barn också. Jag ser nog inte alls ut som en sjalmamma och jag har inte burit av ideologiska skäl, utan enbart av praktiska!
  13. Marmelad
    #7
    Jag önskar att jag börjat jobba lite tidigare än jag gjorde faktiskt, fast ett par dagar i veckan bara. Det hade varit perfekt! Kanske jobba tio-tolv timmar i veckan från 5-6 månader och hålla på så ett tag. Vi hade sparat dagar också, om vi varit lite smarta och gjort så, men det är lätt att vara efterklok .

    Som jag skrev nedan, sjal och vagn är ju bra till olika saker, man kan ha båda
  14. 7
    Jag önskar att jag börjat jobba lite tidigare än jag gjorde faktiskt, fast ett par dagar i veckan bara. Det hade varit perfekt! Kanske jobba tio-tolv timmar i veckan från 5-6 månader och hålla på så ett tag. Vi hade sparat dagar också, om vi varit lite smarta och gjort så, men det är lätt att vara efterklok .

    Som jag skrev nedan, sjal och vagn är ju bra till olika saker, man kan ha båda
  15. Marmelad
    #8
    Har du prövat? Jag är jättesvag och har visserligen inte problem med ryggen, däremot med nacke och axlar och ibland lite i bröstryggen också iofs, men att bära i sjal/ergonomisk sele är absolut inga problem för mig. Jag kan bära i flera timmar om det krävs *s*. Går inte att jämföra med att bära barnet i armarna eller i t.ex. en BabyBjörn, det är stor skillnad på bärkomforten. Jag upplever att det är främst höfterna som bär tyngden när man bär i sjalen.
  16. 8
    Har du prövat? Jag är jättesvag och har visserligen inte problem med ryggen, däremot med nacke och axlar och ibland lite i bröstryggen också iofs, men att bära i sjal/ergonomisk sele är absolut inga problem för mig. Jag kan bära i flera timmar om det krävs *s*. Går inte att jämföra med att bära barnet i armarna eller i t.ex. en BabyBjörn, det är stor skillnad på bärkomforten. Jag upplever att det är främst höfterna som bär tyngden när man bär i sjalen.

Liknande trådar

  1. Intressanta diskussioner
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 21:18
  2. Intressanta diskussioner....
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 20:48
  3. Vet inte hur intressanta
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 03:35
  4. Har ni intressanta
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 20:21
  5. intressanta
    By Look in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar