Plantera vinbärsbuskar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Plantera vinbärsbuskar?

    När på året är det bäst att plantera vinbärsbuskar (både svarta och röda) i zon 5? Något speciellt att tänka på?
    (¯`*•.¸♥ M - 00 ♥ S - 05 ♥ L - 08 ♥¸.•*´¯)
  2. 1
    Plantera vinbärsbuskar? När på året är det bäst att plantera vinbärsbuskar (både svarta och röda) i zon 5? Något speciellt att tänka på?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Zon 5, då skulle nog jag föredra vårplantering. Ha inte för starkt gödslad jord vid rötterna. Jag gjorde det misstaget och rötterna bränndes och det tog lång tid för vinbärsbuskarna att etableras. Förövrigt, håll ogräsfritt runt om och stödvattna om sommaren är varm.
    mvh Jill
  4. 2
    Zon 5, då skulle nog jag föredra vårplantering. Ha inte för starkt gödslad jord vid rötterna. Jag gjorde det misstaget och rötterna bränndes och det tog lång tid för vinbärsbuskarna att etableras. Förövrigt, håll ogräsfritt runt om och stödvattna om sommaren är varm.
    mvh Jill
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Nu ska gå bra. Vi planterade våra mitt i sommaren och det gick jättebra. Fick stödvattna endel då den sommaren var rätt varm.
  6. 3
    Nu ska gå bra. Vi planterade våra mitt i sommaren och det gick jättebra. Fick stödvattna endel då den sommaren var rätt varm.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Tack för svaren. Nu börjar det vara ganska kallt här uppe, ffa på nätterna, så jag skippar planterandet nu och gör det i början av nästa sommar istället. Vill inte riskera att de fryser så fort jag satt dem.
  8. 4
    Tack för svaren. Nu börjar det vara ganska kallt här uppe, ffa på nätterna, så jag skippar planterandet nu och gör det i början av nästa sommar istället. Vill inte riskera att de fryser så fort jag satt dem.

Liknande trådar

  1. Vinbärsbuskar?
    By -Esmeralda- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 19:22
  2. Plantera vinbärsbuskar?
    By umami in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 15:17
  3. Äckel på vinbärsbuskar
    By bastet in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:49
  4. Sjukdom på vinbärsbuskar
    By Stina in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 23:14
  5. Vinbärsbuskar
    By ~LisaMarie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar