Bananflugor...
Ordet är fritt
  1. m00n
    #1

    Bananflugor...

    vad var det man blandade ihop för att ta kål på såna? vinäger och nåt mer...
  2. 1
    Bananflugor... vad var det man blandade ihop för att ta kål på såna? vinäger och nåt mer...
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    3 delar vinäger, en del vatten och så någon droppe diskmedel. Jag brukar hälla i äggkopp och ställa på diskbänken.
  4. 2
    3 delar vinäger, en del vatten och så någon droppe diskmedel. Jag brukar hälla i äggkopp och ställa på diskbänken.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Yes handdiskmedel, men vilket som går väl an (har dock för mig att Yes har bättre då ytspänningen försvinner vilket får de små asen att drunkna).

    Annars funkar en tallrik med öl.
  6. 3
    Yes handdiskmedel, men vilket som går väl an (har dock för mig att Yes har bättre då ytspänningen försvinner vilket får de små asen att drunkna).

    Annars funkar en tallrik med öl.
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    2 delar vinäger, 1 del sirap och 1 droppe diskmedel har jag hittat på anticimex hemsida, vi översvämmas också av dom nu
  8. 4
    2 delar vinäger, 1 del sirap och 1 droppe diskmedel har jag hittat på anticimex hemsida, vi översvämmas också av dom nu
  9. m00n
    #5
    Tack alla tre Kan ju inte ha en massa äckliga små flugor när ajg ska ha husvisning...
  10. 5
    Tack alla tre Kan ju inte ha en massa äckliga små flugor när ajg ska ha husvisning...
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Glöm inte att hälla kokande vatten i slasken ett par ggr om dagen, tydligen lägger de små äcklen sina ägg där... *klöks*
  12. 6
    Glöm inte att hälla kokande vatten i slasken ett par ggr om dagen, tydligen lägger de små äcklen sina ägg där... *klöks*
  13. m00n
    #7
    Å! Tack för påminnelsen. Garanterat hade jag glömt det nu när det är så himla mycket att tänka på.
  14. 7
    Å! Tack för påminnelsen. Garanterat hade jag glömt det nu när det är så himla mycket att tänka på.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Ett enda botemedel!

    För att verkligen bli av med bananflugorna finns bara ett sätt. Ta bort all frukt och inte låta rester ligga i slasken!

    Jag vet inte hur många olika varianter på "dränka-bananflugor" jag försökte med förra året. Helt utan resultat. I år är vackra fruktfat på bänken bannlysta här. Och bananflugorna lyser med sin frånvaro.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    Ett enda botemedel! För att verkligen bli av med bananflugorna finns bara ett sätt. Ta bort all frukt och inte låta rester ligga i slasken!

    Jag vet inte hur många olika varianter på "dränka-bananflugor" jag försökte med förra året. Helt utan resultat. I år är vackra fruktfat på bänken bannlysta här. Och bananflugorna lyser med sin frånvaro.
  17. rubinen
    #9
    Men jag då som varken har fruktfat eller rester liggandes i slasken har fullt av bananflugor så undrar var de kommer från:/
  18. 9
    Men jag då som varken har fruktfat eller rester liggandes i slasken har fullt av bananflugor så undrar var de kommer från:/
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Ytspänningen försvinner med alla diskmedel - det är liksom det som är vitsen
  20. 10
    Ytspänningen försvinner med alla diskmedel - det är liksom det som är vitsen
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Jo jag vet men Yes är bäst.
  22. 11
    Jo jag vet men Yes är bäst.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Det har du alldeles rätt i!
  24. 12
    Det har du alldeles rätt i!

Liknande trådar

  1. Bananflugor...
    By Monet in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 23:59
  2. Bananflugor! *ot*
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 09:50
  3. Bananflugor
    By Skrållan med Elsa in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 20:23
  4. Bananflugor
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 07:37
  5. Så här tar man kol på bananflugor!
    By Tigerlily in forum En bra idé
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar