Billig ny eller beg dyr?
Ordet är fritt
  1. m00n
    #1

    Billig ny eller beg dyr?

    Om du hade säj 6000 kr och behövde en ny soffgrupp. Vad skulle du välja? En ny men av billigare sort eller begagnad av dyrare märke? Bättre begagnad såklart...
  2. 1
    Billig ny eller beg dyr? Om du hade säj 6000 kr och behövde en ny soffgrupp. Vad skulle du välja? En ny men av billigare sort eller begagnad av dyrare märke? Bättre begagnad såklart...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hade valt den jag tyckte var skönast!
  4. 2
    Hade valt den jag tyckte var skönast!
  5. m00n
    #3
    Ååååååååååååå *s* Ja det borde man ju förståss... Såg på blocket en nästan oanvänd skinnsoffa som också är i stil med vad vi pratat om, för 3000 kr... Jag som inte ens kan välja mellan aftonbladet och expressen, hur ska jag kunna välja??
  6. 3
    Ååååååååååååå *s* Ja det borde man ju förståss... Såg på blocket en nästan oanvänd skinnsoffa som också är i stil med vad vi pratat om, för 3000 kr... Jag som inte ens kan välja mellan aftonbladet och expressen, hur ska jag kunna välja??
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vi tänkte köpt en billig soffa så länge eftersom vardagsrummet är litet och vi letar efter något nytt att flytta till, men vi var på ikea och provsatt och hittade en soffa som heter Ekeskog. Såååå skön så det blev en sån
  8. 4
    Vi tänkte köpt en billig soffa så länge eftersom vardagsrummet är litet och vi letar efter något nytt att flytta till, men vi var på ikea och provsatt och hittade en soffa som heter Ekeskog. Såååå skön så det blev en sån
  9. m00n
    #5
    Jag skulle vilja dundra på och köpa nåt riktigt snyggt och skönt men jag vet att jag blir snål innan det är klart, för det är mycke jag vill ha utöver soffan... ny köksmöbel tex och lite färg...
  10. 5
    Jag skulle vilja dundra på och köpa nåt riktigt snyggt och skönt men jag vet att jag blir snål innan det är klart, för det är mycke jag vill ha utöver soffan... ny köksmöbel tex och lite färg...
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Det är svårt det där! En billig soffa som itne håller mer än några år blri dyrare än en kvalitetssoffa som håller länge. Vi tog över mina föräldrars soffa som nu (äntligen) efter 30 års trogen tjänst fått gå i pension. Den var dyr i inköp, men höll först i vår familj, sedan hos syrran och hennes småbarn, sedan hos oss och våra småbarn. Nu är den ordentligt inhoppad och inkletad och inkissad och inte längre värd att försöka fräscha upp. Så per år var den väldigt billig.

    Samtidigt så kan man köpa något roligare om det är billigt, man behöver inte tänka på att man _måste_ gilla den i många, många år eftesom man itne har råd med något annat.

    Provsitt den begagnade. Kolla att inte den också är en billighetsvariant som de försöker kränga till överpris.

    Välj sedan den soffa som är bekvämast och som du blri gladast av!
  12. 6
    Det är svårt det där! En billig soffa som itne håller mer än några år blri dyrare än en kvalitetssoffa som håller länge. Vi tog över mina föräldrars soffa som nu (äntligen) efter 30 års trogen tjänst fått gå i pension. Den var dyr i inköp, men höll först i vår familj, sedan hos syrran och hennes småbarn, sedan hos oss och våra småbarn. Nu är den ordentligt inhoppad och inkletad och inkissad och inte längre värd att försöka fräscha upp. Så per år var den väldigt billig.

    Samtidigt så kan man köpa något roligare om det är billigt, man behöver inte tänka på att man _måste_ gilla den i många, många år eftesom man itne har råd med något annat.

    Provsitt den begagnade. Kolla att inte den också är en billighetsvariant som de försöker kränga till överpris.

    Välj sedan den soffa som är bekvämast och som du blri gladast av!
  13. m00n
    #7
    Rent bildmässigt blir jag gladare av den billiga, och särbon har provsuttit den och säjer att den är riktigt skön. Vi brukar gilla samma möbler så jag litar helt på honom även i det avseendet. Tror den är lättast att möblera med också. Ser modernast ut. Jag tror jag bestämt mig
  14. 7
    Rent bildmässigt blir jag gladare av den billiga, och särbon har provsuttit den och säjer att den är riktigt skön. Vi brukar gilla samma möbler så jag litar helt på honom även i det avseendet. Tror den är lättast att möblera med också. Ser modernast ut. Jag tror jag bestämt mig
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Det är ju faktiskt lite kul med helt nya möbler som man vet att man är den första att fisa i... *ler*
  16. 8
    Det är ju faktiskt lite kul med helt nya möbler som man vet att man är den första att fisa i... *ler*
  17. m00n
    #9
    Ja Och ingen har ätit i den, älskat i den, gjort barn i den, spillt glass i den...
  18. 9
    Ja Och ingen har ätit i den, älskat i den, gjort barn i den, spillt glass i den...

Liknande trådar

  1. Billig vaxduk eller liknande?
    By Tinalina in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 20:47
  2. Dammsugare - dyr eller billig?
    By millan_- in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 23:08
  3. Dyr eller billig
    By YoCheri in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 14:41
  4. Overallstest-dyr eller billig?
    By Carro med fyra barn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 23:29
  5. Dyr eller billig?
    By AnnA med Liljan-02 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar