ung vs micro
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    ung vs micro

    lagar ni mycket mat i micron??

    o då menar ja inte billys pizza eller att värma gårdagens rester utan att laga riktig mat.
    alla säger att d ska vara så gott att laga fisk i micro typ gratäng men ja e skeptisk, ja kör ungen vilket tar tidsåklart. Ja ser nog fortfarande micro som ett redskap för upptining, värmning o göra välling i =) fast dagens micros har både grilleffekt o gud vet allt...

    o vad för mat gör ni i så fall ni som kör micro??
    Där uppe lyser små stjärnor, här nere lyser jag!

    http://kycklingar.blogspot.com/
  2. 1
    ung vs micro lagar ni mycket mat i micron??

    o då menar ja inte billys pizza eller att värma gårdagens rester utan att laga riktig mat.
    alla säger att d ska vara så gott att laga fisk i micro typ gratäng men ja e skeptisk, ja kör ungen vilket tar tidsåklart. Ja ser nog fortfarande micro som ett redskap för upptining, värmning o göra välling i =) fast dagens micros har både grilleffekt o gud vet allt...

    o vad för mat gör ni i så fall ni som kör micro??
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    lagar aldrig mat i micron, använder den bara till att värma mat i, eller göra micropopcorn..*S*
  4. 2
    lagar aldrig mat i micron, använder den bara till att värma mat i, eller göra micropopcorn..*S*
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Micron är suverän att koka grönsker och fisk i. det gör vi ofta.
    Man får vara lite försiktig så att man inte kokar för länge.
  6. 3
    Micron är suverän att koka grönsker och fisk i. det gör vi ofta.
    Man får vara lite försiktig så att man inte kokar för länge.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    lagar aldrig mat i micro, blir aldrig lika bra som i vanlig ugn.
    Micron e bara for uppvarmning....
  8. 4
    lagar aldrig mat i micro, blir aldrig lika bra som i vanlig ugn.
    Micron e bara for uppvarmning....
  9. camilla_73
    #5
    Micron används enbart för att värma saker i och poppa popcorn, möjligtvis för att koka broccoli om alla plattor är upptagna.

    Minns med fasa när micron kom och mamma skulle kokapotatis i den - HUVALIGEN vad gräsligt det smakade.
  10. 5
    Micron används enbart för att värma saker i och poppa popcorn, möjligtvis för att koka broccoli om alla plattor är upptagna.

    Minns med fasa när micron kom och mamma skulle kokapotatis i den - HUVALIGEN vad gräsligt det smakade.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Nope, lagar inte mat i mikron. Jag ser mikron som du,,,,ett redskap för att tina och värma
  12. 6
    Nope, lagar inte mat i mikron. Jag ser mikron som du,,,,ett redskap för att tina och värma
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7

    vi gör havregrynsgröt i micron

    det blir väl ok. Man slipper ju diska grytor. Annars bara för att tina och enstaka fall värma.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  14. 7
    vi gör havregrynsgröt i micron det blir väl ok. Man slipper ju diska grytor. Annars bara för att tina och enstaka fall värma.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    nja _lagar_ inte mat i micron, det blir nog mest för uppvärmning och upptining. Nån gång har jag lagat kola i den. Men jag har inte recept och tja av gammal vana så blir det spis och ugn.
  16. 8
    nja _lagar_ inte mat i micron, det blir nog mest för uppvärmning och upptining. Nån gång har jag lagat kola i den. Men jag har inte recept och tja av gammal vana så blir det spis och ugn.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja för katten,,det gör ju jag också de få gånger vi äter det i vårt hushåll
  18. 9
    Ja för katten,,det gör ju jag också de få gånger vi äter det i vårt hushåll
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    innan köksrenoveringen ahde vi en micro som vi alltid gjorde pommes och hemmagjord pizza i på en crisppanna. det var en dyr micro med massa finesser som vi ahde i ca 7år och den gjorde jättebra pommes och pizza. Spisen vi ahde var rån 70-talet och ugnen var värdelös
    men nu i o m renoveringen valde vi att köpa en ny billig, enkel micro för upptining och värmning bara och så använder vi vår nya ugn istället till att laga mat.
  20. 10
    innan köksrenoveringen ahde vi en micro som vi alltid gjorde pommes och hemmagjord pizza i på en crisppanna. det var en dyr micro med massa finesser som vi ahde i ca 7år och den gjorde jättebra pommes och pizza. Spisen vi ahde var rån 70-talet och ugnen var värdelös
    men nu i o m renoveringen valde vi att köpa en ny billig, enkel micro för upptining och värmning bara och så använder vi vår nya ugn istället till att laga mat.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Det enda jag gör

    I micron som är från grunden är knäck och havregrynsgröt... Annars är det ugnen som gäller för min del..
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  22. 11
    Det enda jag gör I micron som är från grunden är knäck och havregrynsgröt... Annars är det ugnen som gäller för min del..
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Bara tining

    och uppvärmning.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  24. 12
    Bara tining och uppvärmning.
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13
    tilääg, kokade sås, grönsaker odylikt i den micron men nu med så snabb indohäll så gör vi allt på den och i nya ugnen
  26. 13
    tilääg, kokade sås, grönsaker odylikt i den micron men nu med så snabb indohäll så gör vi allt på den och i nya ugnen
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Knäck

    Har jag provat koka i micron.

    Men det är nog den enda som jag provat laga till från råvaror. Annars är det vatten till välling och tina rester och bröd som den används till.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  28. 14
    Knäck Har jag provat koka i micron.

    Men det är nog den enda som jag provat laga till från råvaror. Annars är det vatten till välling och tina rester och bröd som den används till.
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15
    mmmm havregrynsgröt som e så gött!! mums!
  30. 15
    mmmm havregrynsgröt som e så gött!! mums!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Knäck!:-) Jag gör knäck! Och micropopcorn.
  32. 16
    Knäck!:-) Jag gör knäck! Och micropopcorn.
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17
    popcorn oxå
  34. 17
    popcorn oxå
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Tinar och värmer mest i micron. Har aldrig lyckats laga riktig mat där - får det inte att funka. Men knäck har jag gjort och det blev busbra. Och släktingar lagar havregrynsgröt portionsvis i micron. Och till välling är det ju oslagbart!
  36. 18
    Tinar och värmer mest i micron. Har aldrig lyckats laga riktig mat där - får det inte att funka. Men knäck har jag gjort och det blev busbra. Och släktingar lagar havregrynsgröt portionsvis i micron. Och till välling är det ju oslagbart!
  37. Marmelad
    #19
    I princip aldrig men det ÄR gott att laga fisk i micron. Min farsa brukar göra det och det blir jättebra! Har också testat någon gång och det blev finfint, borde nog göra det oftare.
  38. 19
    I princip aldrig men det ÄR gott att laga fisk i micron. Min farsa brukar göra det och det blir jättebra! Har också testat någon gång och det blev finfint, borde nog göra det oftare.
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Knäck + mikro = sant!

    Jag begriper inte varför det tydligen finns en del som fortfarande kokar i timtal på spisen när man kan fixa knäcken i mikron?

    Annars har jag bara lagat någon gryta från råvaror i mikron. Eftersom killarna inte äter grytor var det rätt länge sedan...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    Knäck + mikro = sant! Jag begriper inte varför det tydligen finns en del som fortfarande kokar i timtal på spisen när man kan fixa knäcken i mikron?

    Annars har jag bara lagat någon gryta från råvaror i mikron. Eftersom killarna inte äter grytor var det rätt länge sedan...

Liknande trådar

  1. Micro
    By AnniAu in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:03
  2. Micro
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 22:41
  3. Är det så fel med en micro??
    By * Jocke * in forum Mammasnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 10:00
  4. Har ni micro?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:25
  5. Jä****la micro!
    By Marre + F, J, C & B in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar