Måla panel.
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Måla panel.

    Har vitlaserad panel i köket som jag vill måla antikvit. Är det svårt att få snyggt? Måste man slipa först eller hur gör man? Är helt oerfaren målare och vet inte om jag vågar ge mig på det själv. Tacksam för svar.
  2. 1
    Måla panel. Har vitlaserad panel i köket som jag vill måla antikvit. Är det svårt att få snyggt? Måste man slipa först eller hur gör man? Är helt oerfaren målare och vet inte om jag vågar ge mig på det själv. Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Torka av med målar tvätt alternativt vatten men ngra droppar diskmedel i, det du bör kolla är om du tycker att kvistarna gulnat-då måste du på med kvistlack innan du målar, annars kommer kvistarna att hartsa igenom färgen och synnas som gula fläckar.
    Så klart att du törs-att måla en panel är en bit kaka-med en bra pensel(fråga i färgaffären) och med bra färg(från färghandel-inte typ rusta färg alltså) och inte för tjocka lager (2-3 lager) kommer det att bli kanonsnyggt-det kan inte gå fel!
    Lyckatill!
  4. 2
    Torka av med målar tvätt alternativt vatten men ngra droppar diskmedel i, det du bör kolla är om du tycker att kvistarna gulnat-då måste du på med kvistlack innan du målar, annars kommer kvistarna att hartsa igenom färgen och synnas som gula fläckar.
    Så klart att du törs-att måla en panel är en bit kaka-med en bra pensel(fråga i färgaffären) och med bra färg(från färghandel-inte typ rusta färg alltså) och inte för tjocka lager (2-3 lager) kommer det att bli kanonsnyggt-det kan inte gå fel!
    Lyckatill!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack för svar. Kanske att jag vågar mig på det ändå.
  6. 3
    Tack för svar. Kanske att jag vågar mig på det ändå.

Liknande trådar

  1. Vitmåla panel o tak
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 14:57
  2. Byta Panel
    By Johannaaa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:40
  3. Panel - pah!
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:39
  4. Lasera panel?
    By Tezzaliza in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 18:10
  5. måla panel.....
    By Miss Piggy in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar