BB-packlista?
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    BB-packlista?

    Hej! Inelin är jag, ny här såhär på slutet ;-) Är i vecka 33 och jätteglad över att nyss ha hittat hit. Lite allmänt har jag man, son på fyra år, gård, åtta ponnyer och katt. Så till min fråga: Vad är det nu igen jag behöver ha med mig till förlossningen? Har ni sammanställt någon lista sedan tidigare? Kramar från Inelin.
  2. 1
    BB-packlista? Hej! Inelin är jag, ny här såhär på slutet ;-) Är i vecka 33 och jätteglad över att nyss ha hittat hit. Lite allmänt har jag man, son på fyra år, gård, åtta ponnyer och katt. Så till min fråga: Vad är det nu igen jag behöver ha med mig till förlossningen? Har ni sammanställt någon lista sedan tidigare? Kramar från Inelin.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Hejsan. Jag är också ganska ny här. Men jag har hittat bra exempel på listor i olika gravidtidningar. Sen fick jag tipset av en bekant att ha med en cd skiva som jag själv valt låtarna till så att musiken verkligen passar mig *ler* I hennes fall hade blivande pappan valt ut skivorna och de var inte riktigt i hennes smak haha...

    Sen finns det säkert någon här som kan ge en bra lista på vad som verkligen behövs. Svårt att veta det sähär första gången måste jag säga. Jag känner mig bara mer osäker för var dag hehe. Du har nog större koll än mig =)

    Jag har häst med förresten. Fast bara 2. =) Däremot har jag 200 tackor, två katter, två hundar och en minigris. Vart kommer du ifrån?

    Jag är i v. 30.
  4. 2
    Hejsan. Jag är också ganska ny här. Men jag har hittat bra exempel på listor i olika gravidtidningar. Sen fick jag tipset av en bekant att ha med en cd skiva som jag själv valt låtarna till så att musiken verkligen passar mig *ler* I hennes fall hade blivande pappan valt ut skivorna och de var inte riktigt i hennes smak haha...

    Sen finns det säkert någon här som kan ge en bra lista på vad som verkligen behövs. Svårt att veta det sähär första gången måste jag säga. Jag känner mig bara mer osäker för var dag hehe. Du har nog större koll än mig =)

    Jag har häst med förresten. Fast bara 2. =) Däremot har jag 200 tackor, två katter, två hundar och en minigris. Vart kommer du ifrån?

    Jag är i v. 30.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Nu har jag läst några packlistor och känner mig lite säkrare i vad som behövs tas med. En packlista innehöll förslag på att ta med "Hamamelisvatten" Vad kan det vara?
  6. 3
    Nu har jag läst några packlistor och känner mig lite säkrare i vad som behövs tas med. En packlista innehöll förslag på att ta med "Hamamelisvatten" Vad kan det vara?
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Va? Det har jag aldrig hört talas om...hehe. Ja man kan ju undra vad det är=)
  8. 4
    Va? Det har jag aldrig hört talas om...hehe. Ja man kan ju undra vad det är=)
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Hamamelisvatten står med i packlistan i en föda barn bok som jag har. Det står att man kan ha det på bindan om man är väldigt trasig i underlivet efteråt. Själv kokade jag kamomillthe och hade på bindor sen in i frysen. Så SKÖNT!!! Gamla husmorstrick.
  10. 5
    Hamamelisvatten står med i packlistan i en föda barn bok som jag har. Det står att man kan ha det på bindan om man är väldigt trasig i underlivet efteråt. Själv kokade jag kamomillthe och hade på bindor sen in i frysen. Så SKÖNT!!! Gamla husmorstrick.

Liknande trådar

  1. Packlista
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 16:00
  2. Min packlista
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 15:38
  3. BB-packlista...
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 08:45
  4. packlista
    By mammis in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 20:44
  5. Packlista
    By MiaMia in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar