Taveltips?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Taveltips?

    Jag har fått en tavla i present! Men jag ska välja den själv...
    Någon som kan tipsa om en konstnär som målar fint. Eller en tavla ni sett på ett galleri. Jaja, svårt jag vet då smaken är delad. Jag ska försöka beskriva ungefär vad jag tänker mig:

    - Den ska vara målad. Inte litografi , affisch etc.
    - Inte mindre än 30x30 cm.
    - Gärna vackra färger. Jag är mycket fötjust i Kandinsky om nån känner till honom, tyvärr jag jag inte fått 30 miljoner att handla för. ; )
    - Motivet kan vara landskap, stilleben, figurativt eller abstrakt, alltså allt möjligt men INTE för dystert.

    Oerhört tacksam för tips av alla slag då jag inte mäktar med alltför många galleriturer med en 1- och en 3-åring.
  2. 1
    Taveltips? Jag har fått en tavla i present! Men jag ska välja den själv...
    Någon som kan tipsa om en konstnär som målar fint. Eller en tavla ni sett på ett galleri. Jaja, svårt jag vet då smaken är delad. Jag ska försöka beskriva ungefär vad jag tänker mig:

    - Den ska vara målad. Inte litografi , affisch etc.
    - Inte mindre än 30x30 cm.
    - Gärna vackra färger. Jag är mycket fötjust i Kandinsky om nån känner till honom, tyvärr jag jag inte fått 30 miljoner att handla för. ; )
    - Motivet kan vara landskap, stilleben, figurativt eller abstrakt, alltså allt möjligt men INTE för dystert.

    Oerhört tacksam för tips av alla slag då jag inte mäktar med alltför många galleriturer med en 1- och en 3-åring.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Det finns ju nån konstnär i Tyskland bl.a som ritar av tavlor efter fotografier. Ett par vänner fick det i present, när de gifte sig..en målning av ett fotografi på deras barn. Jättefint!
  4. 2
    Det finns ju nån konstnär i Tyskland bl.a som ritar av tavlor efter fotografier. Ett par vänner fick det i present, när de gifte sig..en målning av ett fotografi på deras barn. Jättefint!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Min syrras kosnt skulle nog passa dig, tyvärr finns hon inte på et galleri men hon har utställning just nu, i Stockholm.
  6. 3
    Min syrras kosnt skulle nog passa dig, tyvärr finns hon inte på et galleri men hon har utställning just nu, i Stockholm.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Var? Jag har inte så långt till Stockholm... Du kan väl skicka ett snabbmess om du vill svara.
  8. 4
    Var? Jag har inte så långt till Stockholm... Du kan väl skicka ett snabbmess om du vill svara.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Låter ju kul, men lite fler detaljer kanske jag skulle behöva. ; )
  10. 5
    Låter ju kul, men lite fler detaljer kanske jag skulle behöva. ; )
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Tyvärr har jag inga detaljer, men du kanske kan söka på fotografier+målningar eller så vet någon annan här...
  12. 6
    Tyvärr har jag inga detaljer, men du kanske kan söka på fotografier+målningar eller så vet någon annan här...
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag måste återkomma jag minns inte stället...*s*
  14. 7
    Jag måste återkomma jag minns inte stället...*s*
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    http://www.atelje3hedin.se/adam/

    Adam Hedin - en otroligt intelligent målare/skulptör med stort mått av humor.
  16. 8
    http://www.atelje3hedin.se/adam/

    Adam Hedin - en otroligt intelligent målare/skulptör med stort mått av humor.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    http://www.atelje3hedin.se/adam/

    Adam Hedin - en konstnär/skulptör med ett stort mått humor.
  18. 9
    http://www.atelje3hedin.se/adam/

    Adam Hedin - en konstnär/skulptör med ett stort mått humor.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Nu kan man ju tro att det har snurrat runt ordentligt, men jag kom tillbaka efter deckaren och trodde jag hade uppdaterat
  20. 10
    Nu kan man ju tro att det har snurrat runt ordentligt, men jag kom tillbaka efter deckaren och trodde jag hade uppdaterat

Liknande trådar

  1. Taveltips till stor vägg - hoppas ni kan
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 21:50
  2. Tack för taveltips!
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 10:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar