ska jag vara snäll eller lat?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    ska jag vara snäll eller lat?

    Maken har varit på begravning i annan stad och har fortfarande inte kommit hem. Väntas hem tidigast klockan 10. han reste ganska tidigt i morse och jag och sonen har roat oss själva hela dagen vilket har varit helt OK om man bortser från att han vägrade säga till när han behövde kissa vilket resulterade i tre par nerkissade kalsonger och byxor. Läggningen var däremot en pärs med sonen som gallskrek att han ville att hans pappa skulle komma och lägga honom. jaha, en han är ju inte här! Tyvärr köpte han inte det argumentet.

    Iallafall, imorgon är det sophämtningsdag. Ska jag rulla ut alla soptunnor och ta ut återvinning etc eller ska jag strunta i det och låta maken ta hand om det när han kommer hem? det är hans jobb egentligen, jag brukar inte befatta mig med äckliga saker som soptunnor, tvättande av toaletter eller stopp i avlopp.
  2. 1
    ska jag vara snäll eller lat? Maken har varit på begravning i annan stad och har fortfarande inte kommit hem. Väntas hem tidigast klockan 10. han reste ganska tidigt i morse och jag och sonen har roat oss själva hela dagen vilket har varit helt OK om man bortser från att han vägrade säga till när han behövde kissa vilket resulterade i tre par nerkissade kalsonger och byxor. Läggningen var däremot en pärs med sonen som gallskrek att han ville att hans pappa skulle komma och lägga honom. jaha, en han är ju inte här! Tyvärr köpte han inte det argumentet.

    Iallafall, imorgon är det sophämtningsdag. Ska jag rulla ut alla soptunnor och ta ut återvinning etc eller ska jag strunta i det och låta maken ta hand om det när han kommer hem? det är hans jobb egentligen, jag brukar inte befatta mig med äckliga saker som soptunnor, tvättande av toaletter eller stopp i avlopp.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Kompromiss! Rulla ut soptunnorna - det är inte alls lika jobbigt som att ta ut återvinningen, men du har varit litet snäll!
  4. 2
    Kompromiss! Rulla ut soptunnorna - det är inte alls lika jobbigt som att ta ut återvinningen, men du har varit litet snäll!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja, jag borde väl det va? Maken är nog rätt trött och less efter begravningen och nästan sex timmar i samma bil som hans mamma.
  6. 3
    Ja, jag borde väl det va? Maken är nog rätt trött och less efter begravningen och nästan sex timmar i samma bil som hans mamma.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Oj. Och som vanligt hastigt påkommet... Var var begravningen?
  8. 4
    Oj. Och som vanligt hastigt påkommet... Var var begravningen?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Cardiff. Farbrorn dog i fredags.
  10. 5
    Cardiff. Farbrorn dog i fredags.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Det är långt till Wales. Farbror, som i pappas bror, eller mer avlägsen? Beklagar sorgen.
  12. 6
    Det är långt till Wales. Farbror, som i pappas bror, eller mer avlägsen? Beklagar sorgen.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tack. det är hans fasters man.
  14. 7
    Tack. det är hans fasters man.

Liknande trådar

  1. Vara lojal/snäll eller?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 20:43
  2. Hur snäll ska jag vara tro?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 07:55
  3. ska jag vara elak eller snäll
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 13:06
  4. Det här med att vara snäll
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 16:14
  5. Att vara snäll..
    By memim in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar