Lagningslappar!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Lagningslappar!

    Nån som vet var jag kan få tag på lagningslappar till barnens kläder som det ganska så ofta blir hål i. Även galonbyxorna skulle behöva lagas? Finns det även i galontyg?? Att köpa på nätet hade ju också varit bra.

    Tack på förhand!
  2. 1
    Lagningslappar! Nån som vet var jag kan få tag på lagningslappar till barnens kläder som det ganska så ofta blir hål i. Även galonbyxorna skulle behöva lagas? Finns det även i galontyg?? Att köpa på nätet hade ju också varit bra.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Galonbyxor kan man med fördel laga med de små lappar man får med som lagning till badbollar o.dyl. I övrigt köper jag laglappar på sybehörsaffären, där finns både självhäftande och sådana man stryker på. De självhäftande sitter inte kvar så bra i tvätten så de är bättre på ytterkläder som inte tvättas så ofta. På jeans och tröjor som tvättas varje vecka sitetr de påstrykbara kvar i en evighet. På min sybehörsaffär finns det självhäftande reflex,det klipper vi roliga figurer ur och använder som laglappar och det fäster även på galon.
  4. 2
    Galonbyxor kan man med fördel laga med de små lappar man får med som lagning till badbollar o.dyl. I övrigt köper jag laglappar på sybehörsaffären, där finns både självhäftande och sådana man stryker på. De självhäftande sitter inte kvar så bra i tvätten så de är bättre på ytterkläder som inte tvättas så ofta. På jeans och tröjor som tvättas varje vecka sitetr de påstrykbara kvar i en evighet. På min sybehörsaffär finns det självhäftande reflex,det klipper vi roliga figurer ur och använder som laglappar och det fäster även på galon.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    Jättetack för ditt långa och jättebra svar. Ska kolla om vi har någon sybehörsaffär i närheten.
    Tack!
  6. 3
    Jättetack för ditt långa och jättebra svar. Ska kolla om vi har någon sybehörsaffär i närheten.
    Tack!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Hur gör man med dem (galonlapparna) egentligen?
    Syr man på dem? Blir det inte hål i galonet då?

    Jag har testat att limma fast dem med kontaktlim, men det blev hårt och dåligt i tvätten...
  8. 4
    Hur gör man med dem (galonlapparna) egentligen?
    Syr man på dem? Blir det inte hål i galonet då?

    Jag har testat att limma fast dem med kontaktlim, men det blev hårt och dåligt i tvätten...
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    De självhäftande lapparna fastnar och sitter rätt bra tycker jag. Om man syr i galon får man tejap på baksidan för att få det vattentätt.
  10. 5
    De självhäftande lapparna fastnar och sitter rätt bra tycker jag. Om man syr i galon får man tejap på baksidan för att få det vattentätt.

Liknande trådar

  1. Reima lagningslappar
    By zzzzz in forum Småbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 15:20
  2. Lagningslappar
    By fossa in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 13:38
  3. Lagningslappar
    By glad för snabbt svar in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 07:23
  4. Gneis lagningslappar
    By brippan in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 14:54
  5. Lagningslappar
    By -Lisa- in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar