Hur handlar man på ebay ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hur handlar man på ebay ?

    Alltså känner mig helgrön när jag kollar där. Var ju tvungen att kolla in Hanna Andersson som skrevs om här nedan för
    Vart hittar man säljare som är beredd att skicka över atlanten?

    Ebay ska ju vara "kompis" med tradera men jag tycker systemet verkar vara krångligare . Någon som orkar ge en kort förklaring på det mest viktiga att tänka på när man söker en speciell vara?
  2. 1
    Hur handlar man på ebay ? Alltså känner mig helgrön när jag kollar där. Var ju tvungen att kolla in Hanna Andersson som skrevs om här nedan för
    Vart hittar man säljare som är beredd att skicka över atlanten?

    Ebay ska ju vara "kompis" med tradera men jag tycker systemet verkar vara krångligare . Någon som orkar ge en kort förklaring på det mest viktiga att tänka på när man söker en speciell vara?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Jag tycker att

    det är ungefär samma som Tradera. När jag handlar där använder jag mig av paypal och det är ju enkelt och säkert. Jag tror mest det handlar om att man inte är van vid layout osv. Det står i annonsen om de "Shippar" till andra länder.

    Nu har jag inte handlat så mycket, kanske 5-6 gånger, men det har varit smidigt.

    Fråga om du undrar något!
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  4. 2
    Jag tycker att det är ungefär samma som Tradera. När jag handlar där använder jag mig av paypal och det är ju enkelt och säkert. Jag tror mest det handlar om att man inte är van vid layout osv. Det står i annonsen om de "Shippar" till andra länder.

    Nu har jag inte handlat så mycket, kanske 5-6 gånger, men det har varit smidigt.

    Fråga om du undrar något!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    jag brukar fråga om de kan skicka hit om det är något jag verkligen vill ha, oavsett om de skriver det eller inte. annars tycker jag också att det är säkert o bra m paypal.
  6. 3
    jag brukar fråga om de kan skicka hit om det är något jag verkligen vill ha, oavsett om de skriver det eller inte. annars tycker jag också att det är säkert o bra m paypal.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Tycker det är smidigare än Tradera. Men det kan nog beropå att jag ebay.ade först innan tradera.

    I info raderna längst upp står vid sidan om den lilla bilden står Ship to: worldwide. Du kan oxå markera när du söker i vänster kolumnen så får du bara sådana aktioner som är worldwide och kan betalas med paypal, som jag förövrigt oxå använder.

    Ebay stores är stora shopar som säljer till flera tusen om året. De är säkra grymt snabba. Jag kan ha det ibland på bara några dagar från US om det inte fastnar i tullen.

    Oftast köper jag från store och "buy it now" ebay är så pass billigt ändå.

    Längst ned i den sökning kommer en fras See additional Buy It Now items from eBay Store sellers. Bara att klicka så kommer förslag från shopparna upp.

    Tänk bara på att om du inte går tillbaka med back igen så kommer dina nya sök bli i ebay stores. Det ser du i web browserns adress ruta om inte annars.

    Ebay har oxå en extremt mycket bättre säk funktion än tradera.

    ex

    NWT 4T (GAP, gymboree, flapdoodles) ger alla kläder som är New With Tag i strl 4 toddler (ca 98/104) av alla annonser som har något av de listade klädmärkena i texten. Parantes med komma är alltså eller makering.
  8. 4
    Tycker det är smidigare än Tradera. Men det kan nog beropå att jag ebay.ade först innan tradera.

    I info raderna längst upp står vid sidan om den lilla bilden står Ship to: worldwide. Du kan oxå markera när du söker i vänster kolumnen så får du bara sådana aktioner som är worldwide och kan betalas med paypal, som jag förövrigt oxå använder.

    Ebay stores är stora shopar som säljer till flera tusen om året. De är säkra grymt snabba. Jag kan ha det ibland på bara några dagar från US om det inte fastnar i tullen.

    Oftast köper jag från store och "buy it now" ebay är så pass billigt ändå.

    Längst ned i den sökning kommer en fras See additional Buy It Now items from eBay Store sellers. Bara att klicka så kommer förslag från shopparna upp.

    Tänk bara på att om du inte går tillbaka med back igen så kommer dina nya sök bli i ebay stores. Det ser du i web browserns adress ruta om inte annars.

    Ebay har oxå en extremt mycket bättre säk funktion än tradera.

    ex

    NWT 4T (GAP, gymboree, flapdoodles) ger alla kläder som är New With Tag i strl 4 toddler (ca 98/104) av alla annonser som har något av de listade klädmärkena i texten. Parantes med komma är alltså eller makering.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Inte svårt alls fast..

    jag har lärt mig att det nästan är ett måste att maila säljaren innan man lägger bud och fråga om vad portot blir. Annars kan det i princip hamna hur högt som helst och det kan plussas på extra avgifter. Även de som skrivit att de endast skickar inom US brukar kunna tänka sig att skicka hit om man bara frågar innan. har fungerar jättebra för oss
  10. 5
    Inte svårt alls fast.. jag har lärt mig att det nästan är ett måste att maila säljaren innan man lägger bud och fråga om vad portot blir. Annars kan det i princip hamna hur högt som helst och det kan plussas på extra avgifter. Även de som skrivit att de endast skickar inom US brukar kunna tänka sig att skicka hit om man bara frågar innan. har fungerar jättebra för oss

Liknande trådar

  1. Ang Ebay
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 18:53
  2. Ebay, nån här som handlar
    By Sniffo in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 13:20
  3. Vad handlar ni från ebay?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 12:32
  4. Är det någon som handlar på ebay
    By Therese med M L V I in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 21:08
  5. Ang. ebay!!!
    By Tottam2 in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar