bidrag till tvättmaskin??
Föräldraskap
  1. anonymt namn
    #1

    bidrag till tvättmaskin??

    är det någon som vet var man kan få bidrag till en tvättmaskin? jag tvättar 12 lakan/påslakan och 6 täcken i v.. när man kommer hem från jobbet så hinner man med 2 maskiner innan sängdags.. när ska jag hinna tvätta mina kläder?? hade jag två maskiner så hade jag kunnat tvätta kläder samtidigt..
    kram
  2. 1
    bidrag till tvättmaskin?? är det någon som vet var man kan få bidrag till en tvättmaskin? jag tvättar 12 lakan/påslakan och 6 täcken i v.. när man kommer hem från jobbet så hinner man med 2 maskiner innan sängdags.. när ska jag hinna tvätta mina kläder?? hade jag två maskiner så hade jag kunnat tvätta kläder samtidigt..
    kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kanske maj-blomme-kommittén? Om ni har fler funktionshinder kan ni söka vårdbidrag och använda de pengarna till att köpa en till tvättmaskin (det är svårt att beviljas vb för bara sängvätning).
    Om du har dåligt med torkplats rekommenderar jag en torktumlare annars. Ytterligare ett tips är att inte använda både täcke och påslakan i de sängvätands sängar. Här hos oss hade de vätande barnen bara täcket, utan påslakan över så blev det mindre tvätt.
  4. 2
    Kanske maj-blomme-kommittén? Om ni har fler funktionshinder kan ni söka vårdbidrag och använda de pengarna till att köpa en till tvättmaskin (det är svårt att beviljas vb för bara sängvätning).
    Om du har dåligt med torkplats rekommenderar jag en torktumlare annars. Ytterligare ett tips är att inte använda både täcke och påslakan i de sängvätands sängar. Här hos oss hade de vätande barnen bara täcket, utan påslakan över så blev det mindre tvätt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Blöja?

    Dum fråga kanske, men om du tvättar så mycket sängkläder varje vecka, vore det inte lättare om du använde blöja på barnet? Även om du använde terry blöja så blev det ju bra mycket mindre tvätt. Bättre för miljön.
  6. 3
    Blöja? Dum fråga kanske, men om du tvättar så mycket sängkläder varje vecka, vore det inte lättare om du använde blöja på barnet? Även om du använde terry blöja så blev det ju bra mycket mindre tvätt. Bättre för miljön.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Jag har hört att man kan få s.k. vårdnadsbidrag för att man har sängvätare, men jag vet inte så mycket om det. Annars är mitt tips att skaffa istoppstäcken med yttertyg av annat material än bomull. De tar inte åt sig lukten och det räcker att tvätta dem 1 gång varannan vecka ungefär. Lakan och påslakan kan du enbart skölja, i maskin eller i badkaret. Går på 20 minuter. Du kan också få engångslakansskydd gratis från vårdcentralen.
  8. 4
    Jag har hört att man kan få s.k. vårdnadsbidrag för att man har sängvätare, men jag vet inte så mycket om det. Annars är mitt tips att skaffa istoppstäcken med yttertyg av annat material än bomull. De tar inte åt sig lukten och det räcker att tvätta dem 1 gång varannan vecka ungefär. Lakan och påslakan kan du enbart skölja, i maskin eller i badkaret. Går på 20 minuter. Du kan också få engångslakansskydd gratis från vårdcentralen.

Liknande trådar

  1. Bidrag till specialkost?
    By Anonym in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 13:14
  2. Kan man få bidrag till att
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 18:54
  3. Bidrag till boende
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 20:38
  4. Till helgen får jag tvättmaskin:)
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 10:27
  5. Ställning till tvättmaskin
    By Tindragull in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar