Hur ofta mat?
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Hur ofta mat?

    Hur ofta ater era sma guldklimpar? Alisdair vill garna ata varannan timme... han ar nu 2 veckor gammal -ar detta som det ska vara? Det funkar ganska ok o jag minns inte hur ofta dottern at, men det kanns som om det ar lite ofta -speciellt nar det ar pa natten o jag aldrig far ordentligt med somn.

    Susanne
  2. 1
    Hur ofta mat? Hur ofta ater era sma guldklimpar? Alisdair vill garna ata varannan timme... han ar nu 2 veckor gammal -ar detta som det ska vara? Det funkar ganska ok o jag minns inte hur ofta dottern at, men det kanns som om det ar lite ofta -speciellt nar det ar pa natten o jag aldrig far ordentligt med somn.

    Susanne
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Det är ju olika hur ofta barn vill äta och det viktigaste är ju att man ser att de går upp i vikt som de ska. Gör de inte det kanske man har för tunn mjölk. Me jag förstår att det är jobbigt om han ammar så ofta dygnet runt. Jakob gjorde det de första tre dygnen och då sa de på BB att amma en halvtimme på ena bröstet och sedan byta till nästa och amma 30 minuter där och sedan är det bara att byta igen om det behövs.

    Jakob äter ganska olika men han kan sova 3,5 timme i stöten och sedan när han är vaken vilket han nu kan vara i några timmar så vill han äta lite oftare.
  4. 2
    Det är ju olika hur ofta barn vill äta och det viktigaste är ju att man ser att de går upp i vikt som de ska. Gör de inte det kanske man har för tunn mjölk. Me jag förstår att det är jobbigt om han ammar så ofta dygnet runt. Jakob gjorde det de första tre dygnen och då sa de på BB att amma en halvtimme på ena bröstet och sedan byta till nästa och amma 30 minuter där och sedan är det bara att byta igen om det behövs.

    Jakob äter ganska olika men han kan sova 3,5 timme i stöten och sedan när han är vaken vilket han nu kan vara i några timmar så vill han äta lite oftare.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Svea äter också varannan timme, på dagen. På natten sover hon nästan 5 timmar i streck och det är skönt. Bvc tyckte vi skulle försöka ha 3-4 timmar mellan målen på dagen. Men ja hur får man en tre veckors att fatta det. Hon äter väll när hon är hungrig :-)
  6. 3
    Svea äter också varannan timme, på dagen. På natten sover hon nästan 5 timmar i streck och det är skönt. Bvc tyckte vi skulle försöka ha 3-4 timmar mellan målen på dagen. Men ja hur får man en tre veckors att fatta det. Hon äter väll när hon är hungrig :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Varannan timme är nog helt normalt!

    Linn äter ofta och gärna, när hon är vaken vill säga. Just nu sover hon ofta drygt tre timmar på förmiddagen. Men när hon sen väl vaknar vill hon i gengäld äta ofta, tätare än varannan timme. I snitt blir det nog ungefär varannan timme. Fast inte på natten - då går det nog ungefär tre timmar mellan amningarna.

    Storebror D ville också äta varannan timme, i alla fall dagtid.

    Jag förstår att du tycker det är jobbigt med amning varannan timme nattetid. Alistair är ju trots allt ännu väldigt liten, jag håller tummen för att han anpassar sig till er dygnsrytm framöver!

    Lycka till!
  8. 4
    Varannan timme är nog helt normalt!

    Linn äter ofta och gärna, när hon är vaken vill säga. Just nu sover hon ofta drygt tre timmar på förmiddagen. Men när hon sen väl vaknar vill hon i gengäld äta ofta, tätare än varannan timme. I snitt blir det nog ungefär varannan timme. Fast inte på natten - då går det nog ungefär tre timmar mellan amningarna.

    Storebror D ville också äta varannan timme, i alla fall dagtid.

    Jag förstår att du tycker det är jobbigt med amning varannan timme nattetid. Alistair är ju trots allt ännu väldigt liten, jag håller tummen för att han anpassar sig till er dygnsrytm framöver!

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    men det låter ju bra, fast jobbigt för dig. barn kan ju inte äta för mycket.
    jag har problemet åt det andra hållet. får tvångsmata lillkillen med kopp och amma. även väcka honom för att äta. han gick ner 300 gr på bb till 2500. mamma var förtvivlad o bara grät.
    återkommer med förlossnigs berättelse när lillen har fått ett namn.
    lycka till
  10. 5
    men det låter ju bra, fast jobbigt för dig. barn kan ju inte äta för mycket.
    jag har problemet åt det andra hållet. får tvångsmata lillkillen med kopp och amma. även väcka honom för att äta. han gick ner 300 gr på bb till 2500. mamma var förtvivlad o bara grät.
    återkommer med förlossnigs berättelse när lillen har fått ett namn.
    lycka till
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Oj vad jobbigt att behova truga den lilla att ata -hoppas verkligen det loser sig snart!

    kram
    Susanne
  12. 6
    Oj vad jobbigt att behova truga den lilla att ata -hoppas verkligen det loser sig snart!

    kram
    Susanne
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Ja det ar val olika och Alisdair ater inte alls lange -typ 10-20 min och anda gar upp jattemycket i vikt -sa jag ska nog vara nojd.
  14. 7
    Ja det ar val olika och Alisdair ater inte alls lange -typ 10-20 min och anda gar upp jattemycket i vikt -sa jag ska nog vara nojd.
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Ja de ater val nar de ar hungriga... ar lite avis pa dina 5 timmars nattsomn dock, men Svea ar ju en hel vecka aldre sa det kanske loser sig har ocksa framover ;-)
  16. 8
    Ja de ater val nar de ar hungriga... ar lite avis pa dina 5 timmars nattsomn dock, men Svea ar ju en hel vecka aldre sa det kanske loser sig har ocksa framover ;-)
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9
    Du har ratt i att Alisdair ar liten... jag far nog bara ge mig till tals lite. Har dock kopt en napp nu sa vi far se om det kan hjalpa att stilla sugbehovet om natterna lite.
  18. 9
    Du har ratt i att Alisdair ar liten... jag far nog bara ge mig till tals lite. Har dock kopt en napp nu sa vi far se om det kan hjalpa att stilla sugbehovet om natterna lite.

Liknande trådar

  1. Hur ofta?
    By Eliza62 in forum Pappasnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 06:23
  2. BVC... hur ofta?
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:55
  3. Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 09:13
  4. Läser ofta men skriver "mindre" ofta:)
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:08
  5. Amma ofta - för ofta?
    By Nina02&07 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar