Badhus?
Stora barn
  1. anonymt namn
    #1

    Badhus?

    Min dotter är 8 år och min mamma tycker att hon är för stor för att gå med in på herrarnas på badhuset.
    Dottern och hennes pappa var där i kväll och jag vet inte hur jag ska känna inför detta ?
    Det känns inte bra att det kanske går vissam gubbar och " tittar " på min flicka och att hon ska se nakna gubbar och killar.
    Hur gör ni och vad anser ni om detta ?
    Vilken ålder är okej på herrarnas ?
  2. 1
    Badhus? Min dotter är 8 år och min mamma tycker att hon är för stor för att gå med in på herrarnas på badhuset.
    Dottern och hennes pappa var där i kväll och jag vet inte hur jag ska känna inför detta ?
    Det känns inte bra att det kanske går vissam gubbar och " tittar " på min flicka och att hon ska se nakna gubbar och killar.
    Hur gör ni och vad anser ni om detta ?
    Vilken ålder är okej på herrarnas ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Jag tycker att åttaårig flicka inne på herrarnas är för stort.
  4. 2
    Jag tycker att åttaårig flicka inne på herrarnas är för stort.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag tycker inte heller att hon ska vara på herrarnas. Hon är stor nog att klara sig inne på damernas ensam om hon går med sin pappa.
  6. 3
    Jag tycker inte heller att hon ska vara på herrarnas. Hon är stor nog att klara sig inne på damernas ensam om hon går med sin pappa.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Det beror ju på om hon fixar att vara själv. Min nu sjuåring skulle inte klara det själv på vårt badhus, hon har knappt varit där, känner inte igen sig ooch är rätt försiktig av sig. Min nu elvaåriga doter klarade det galant från sjuårsålder, hon är framåt och "modig".
    Om dottern måste ha hjälp av pappa får han väl vara diskret, låta henne duscha med baddräkt skyla henne så mycket det går och byta om snabbt...

    Mina döttrar har, från ca. 7 å å , reagerat på när killar i deras ålder bytt om på damernas, det har de tyckt vara skämmigt.
  8. 4
    Det beror ju på om hon fixar att vara själv. Min nu sjuåring skulle inte klara det själv på vårt badhus, hon har knappt varit där, känner inte igen sig ooch är rätt försiktig av sig. Min nu elvaåriga doter klarade det galant från sjuårsålder, hon är framåt och "modig".
    Om dottern måste ha hjälp av pappa får han väl vara diskret, låta henne duscha med baddräkt skyla henne så mycket det går och byta om snabbt...

    Mina döttrar har, från ca. 7 å å , reagerat på när killar i deras ålder bytt om på damernas, det har de tyckt vara skämmigt.
  9. Nett@n
    #5

    Har badhuset..

    en lokal riktlinje om vilken maxålder för barn som är satt på respektive sida? (herrarnas, damernas)

    Jag personligen kan tycka att det beror på hur långt din dotter kommit när det gäller att byta om, duscha inom "rimlig tid". En del barn tar lång tid på sig och behöver extra påbackning. Detta är ju självklart ngt man kan träna upp!

    I vårt lokala badhus så går gränsen vid 9 år, vilket jag kan tycka är en ok ålder.

    Sen är det din egna olustkänsla som skapar konflikt i dig själv när flickan byter om på herrarnas. Vem säger att flickan bryr sig eller någon av herrarna som var där inne just då?

    Vad säger er dotter om att ev. byta om själv på damernas?
  10. 5
    Har badhuset.. en lokal riktlinje om vilken maxålder för barn som är satt på respektive sida? (herrarnas, damernas)

    Jag personligen kan tycka att det beror på hur långt din dotter kommit när det gäller att byta om, duscha inom "rimlig tid". En del barn tar lång tid på sig och behöver extra påbackning. Detta är ju självklart ngt man kan träna upp!

    I vårt lokala badhus så går gränsen vid 9 år, vilket jag kan tycka är en ok ålder.

    Sen är det din egna olustkänsla som skapar konflikt i dig själv när flickan byter om på herrarnas. Vem säger att flickan bryr sig eller någon av herrarna som var där inne just då?

    Vad säger er dotter om att ev. byta om själv på damernas?
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Tycker inte...

    ...generellt att en åttaåring är för stor för att följa med in i "fel" omklädningsrum. Men å andra sidan tycker jag inte att de generellt är för små för att klara sig själva i rätt omklädningsrum heller.

    En åttaåring borde väl ha varit på badhuset några gånger, med skolan om inte annat, och lärt sig hur man gör. Men som sagt, jag skulle inte reagera om ett barn inte fixar det själv utan vill gå med en förälder.
    Moralkakor är gott!
    www.draake.nu/draake.htm


    First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.
  12. 6
    Tycker inte... ...generellt att en åttaåring är för stor för att följa med in i "fel" omklädningsrum. Men å andra sidan tycker jag inte att de generellt är för små för att klara sig själva i rätt omklädningsrum heller.

    En åttaåring borde väl ha varit på badhuset några gånger, med skolan om inte annat, och lärt sig hur man gör. Men som sagt, jag skulle inte reagera om ett barn inte fixar det själv utan vill gå med en förälder.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Här får inte barn över 7 år gå in på resp. avdelning. Det är badhuset själva som satt upp lappar.
  14. 7
    Här får inte barn över 7 år gå in på resp. avdelning. Det är badhuset själva som satt upp lappar.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    det är nog broende på hur ni känner det.
    hos oss började dom själv villa gå på damernas. känna sig lite stora och duktiga.
  16. 8
    det är nog broende på hur ni känner det.
    hos oss började dom själv villa gå på damernas. känna sig lite stora och duktiga.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    Min dotter är 7,5 och följer med papap in på herrarnas. Hon går på simskola och detär inte alltid jag kan följa med. Vi frågade om hon ville byta om själv på damernas men hon blev ledsen så vi vill inte tvinga henne.
    Hon känner till badhuset väl men det är ganska stort så jag tror att hon tycker det är läskigt.
    Jag tror inte att hon mår dåligt av att se nakna karlar. Är det farligt?
  18. 9
    Min dotter är 7,5 och följer med papap in på herrarnas. Hon går på simskola och detär inte alltid jag kan följa med. Vi frågade om hon ville byta om själv på damernas men hon blev ledsen så vi vill inte tvinga henne.
    Hon känner till badhuset väl men det är ganska stort så jag tror att hon tycker det är läskigt.
    Jag tror inte att hon mår dåligt av att se nakna karlar. Är det farligt?
  19. Medlem sedan
    Oct 1998
    #10
    Jag tycker hon ska följa med sin pappa så länge hon känner sig otrygg ensam på damernas. Det går ju dessutom att vara lite diskret och låta henne byta om i badrock osv om man vill. Man kan ju inte lämna barn ensama om dom är rädda, tycker jag.Min grabb går nu vid 9 ensam in på herrarnas för att han vill det.
  20. 10
    Jag tycker hon ska följa med sin pappa så länge hon känner sig otrygg ensam på damernas. Det går ju dessutom att vara lite diskret och låta henne byta om i badrock osv om man vill. Man kan ju inte lämna barn ensama om dom är rädda, tycker jag.Min grabb går nu vid 9 ensam in på herrarnas för att han vill det.
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    om hon fixar att klä sig själv, duscha m m så tror jag att hon tycker det är kul att få klara sig själv. Hon växer nog av det!
  22. 11
    om hon fixar att klä sig själv, duscha m m så tror jag att hon tycker det är kul att få klara sig själv. Hon växer nog av det!
  23. Medlem sedan
    Jun 1998
    #12
    Min egen unge ville inte gå in på herrarnas när hon var i den åldern - själv bekymrar jag mig inte över det faktum att hon ser nakna gubbar och killar men det är ju hennes upplevelse som måste få styra. Kan hon gå själv på damernas om hon får minimalt med prylar med sig in - så hon inte behöver tänka på att tappa bort grejer och så?
  24. 12
    Min egen unge ville inte gå in på herrarnas när hon var i den åldern - själv bekymrar jag mig inte över det faktum att hon ser nakna gubbar och killar men det är ju hennes upplevelse som måste få styra. Kan hon gå själv på damernas om hon får minimalt med prylar med sig in - så hon inte behöver tänka på att tappa bort grejer och så?
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    min åttaårige son får gå själv

    in på herrarnas ifall jag är med honom på simhallen. Men sexåringe lillebror följer med mig. Brytpunkten var ungefär när storebror började ettan, då började de också gå till simhallen med skolan ibland.
  26. 13
    min åttaårige son får gå själv in på herrarnas ifall jag är med honom på simhallen. Men sexåringe lillebror följer med mig. Brytpunkten var ungefär när storebror började ettan, då började de också gå till simhallen med skolan ibland.
  27. Finns inte på kartan
    #14
    Skulle aldrig komma på tanken att låta min 7-åriga son gå in ensam i herrarnas omklädningsrum. Var det inte ganska nyligen skriverier om övergrepp som skedde på ensamma pojkar i omklädningsrum just på badhus? Är det skillnad på pojkar och flickor? På sätt och vis skulle jag nog känna mig tryggare med att skicka in en flicka på damernas...

    Jag tycker att det är skumt bara i bassängen på äventyrsbadet där det kan stå ensamma vuxna män undangömda i "tunnlar" där inte vakterna ser. De bara står där, hur märkligt som helst. Skulle jag då släppa ifrån mig min son ensam med någon av dessa män i en dusch, nix, aldrig.
  28. 14
    Skulle aldrig komma på tanken att låta min 7-åriga son gå in ensam i herrarnas omklädningsrum. Var det inte ganska nyligen skriverier om övergrepp som skedde på ensamma pojkar i omklädningsrum just på badhus? Är det skillnad på pojkar och flickor? På sätt och vis skulle jag nog känna mig tryggare med att skicka in en flicka på damernas...

    Jag tycker att det är skumt bara i bassängen på äventyrsbadet där det kan stå ensamma vuxna män undangömda i "tunnlar" där inte vakterna ser. De bara står där, hur märkligt som helst. Skulle jag då släppa ifrån mig min son ensam med någon av dessa män i en dusch, nix, aldrig.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15
    Usch, vi har råkat ut för två gånger faktiskt när det har varit rätt tomt i övrigt på badet läbbiga karlar som står och hänger i och vid den avskilda undervisningsbassängen utan att vara där med något eget barn (och såklart sagt till personal som motat bort dem)...
  30. 15
    Usch, vi har råkat ut för två gånger faktiskt när det har varit rätt tomt i övrigt på badet läbbiga karlar som står och hänger i och vid den avskilda undervisningsbassängen utan att vara där med något eget barn (och såklart sagt till personal som motat bort dem)...

Liknande trådar

  1. Badhus
    By Komplex mamma in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 11:11
  2. Badhus
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 19:23
  3. Badhus och ÄL?
    By Maria H in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:39
  4. Badhus?
    By myet in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 15:23
  5. På tal om badhus
    By Smilla... in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar