Sharan el Trajet
Bilsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Sharan el Trajet

    Vi är ute efter en minibuss och har fastnat för dessa 2...

    Är väldigt tacksam för era åsikter om dessa bilar...
  2. 1
    Sharan el Trajet Vi är ute efter en minibuss och har fastnat för dessa 2...

    Är väldigt tacksam för era åsikter om dessa bilar...
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Vi har oxå tittat på dessa två och då hittade vi bla en hel del såna texter:
    Detta är Hyundais svar på större familjebuss, typ Ford Galaxy och kompani. Sjusitplatser där till och med vuxna kan sitta längst bak utan att bli krumma. Trajet går bekvämt med bra fjädringskomfort, men vid plötslig utanmanöver så kränger den betänkligt och är i vekaste laget med full last, och den saknar aktivt antisladdsystem. Annat som saknas är whiplashskdd, bälyespåmminare och sidokrockgardiner.
    (citat från teknikens värld)

    Sharanen kändes säkrare så Trajet försvann rätt tidigt ur vårt urval på sjusitsiga. Säkerheten är ändå viktig så för oss var en bil utan ESP tex inte intressant. Sen blev det inte en sån heller men det är en annan femma
  4. 2
    Vi har oxå tittat på dessa två och då hittade vi bla en hel del såna texter:
    Detta är Hyundais svar på större familjebuss, typ Ford Galaxy och kompani. Sjusitplatser där till och med vuxna kan sitta längst bak utan att bli krumma. Trajet går bekvämt med bra fjädringskomfort, men vid plötslig utanmanöver så kränger den betänkligt och är i vekaste laget med full last, och den saknar aktivt antisladdsystem. Annat som saknas är whiplashskdd, bälyespåmminare och sidokrockgardiner.
    (citat från teknikens värld)

    Sharanen kändes säkrare så Trajet försvann rätt tidigt ur vårt urval på sjusitsiga. Säkerheten är ändå viktig så för oss var en bil utan ESP tex inte intressant. Sen blev det inte en sån heller men det är en annan femma
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Skulle spontant välja en vw sharan/seat alhambra/ford galaxy framför en trajet av den anledning att jag tycker de känns gedignare. Sedan råkar det ju vara så att vi kör alhambra sedan 3 år tillbaka och det har varit trevliga år Vi valde en seat alhambra framför syskonen sharan och galaxy av den anledning att den hade esp som standard och var mer prisvärd än sina systrar. Att sedan så gott som allt är identiskt med galaxyn och det enda som skiljer mot en sharan är emblemet i grillen och färgen på instrumentpanelen gör ju inte att valet känns sämre.

    För och nackdelar då.
    +
    trevlig att köra, även i halt väglag
    trevlig att lasta
    rymlig, riktigt bra sittkomfort för tr barn i mellersta raden
    hyfsad bränselekonomi för en såpass stor bil
    trevlig att dra släp med

    -
    Tungt att lyfta i och ur extra stolar
    VW verkstaden närmst oss är under all kritik

    Fråga gärna mer om du undrar.
  6. 3
    Skulle spontant välja en vw sharan/seat alhambra/ford galaxy framför en trajet av den anledning att jag tycker de känns gedignare. Sedan råkar det ju vara så att vi kör alhambra sedan 3 år tillbaka och det har varit trevliga år Vi valde en seat alhambra framför syskonen sharan och galaxy av den anledning att den hade esp som standard och var mer prisvärd än sina systrar. Att sedan så gott som allt är identiskt med galaxyn och det enda som skiljer mot en sharan är emblemet i grillen och färgen på instrumentpanelen gör ju inte att valet känns sämre.

    För och nackdelar då.
    +
    trevlig att köra, även i halt väglag
    trevlig att lasta
    rymlig, riktigt bra sittkomfort för tr barn i mellersta raden
    hyfsad bränselekonomi för en såpass stor bil
    trevlig att dra släp med

    -
    Tungt att lyfta i och ur extra stolar
    VW verkstaden närmst oss är under all kritik

    Fråga gärna mer om du undrar.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Intressant att läsa ditt svar, då även vi väljer mellan dessa bilar. Trajeten valdes bort ganska snart, Sharanen drar ganska så rejält med bensin, Seaten har vi inte ens tittat på. Vi bestämde oss för en Galaxy, ny. Men jag kan inte utläsa om man kan lyfta ur sätena eller om det bara går "vika" ned dem?!
  8. 4
    Intressant att läsa ditt svar, då även vi väljer mellan dessa bilar. Trajeten valdes bort ganska snart, Sharanen drar ganska så rejält med bensin, Seaten har vi inte ens tittat på. Vi bestämde oss för en Galaxy, ny. Men jag kan inte utläsa om man kan lyfta ur sätena eller om det bara går "vika" ned dem?!
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Nya Galaxyn är ju en helt annan bil och därmed inte längre syskon med sharan/alhambra. Tror att du kan fälla ner stolarna i golvet på nya galaxyn.
    Rent bensinmässigt får du tänka på att det är en stor och tung bil vi pratar om. Vår alhambra med v6 motor 204 hk och fyrhjulsdrift drar 1,1 liter/mil, det är lika mycket som en vanlig fyrhjuldriven kombi och klart mindre än många suvar. Väljer du disln trir jag den drar 0,7-0,8 och det tycker jag är helt ok. Dvs soppaförbrukningen är ok till bra för en såpass tung bil...men har man kört liten kombi så känns steget stort.
  10. 5
    Nya Galaxyn är ju en helt annan bil och därmed inte längre syskon med sharan/alhambra. Tror att du kan fälla ner stolarna i golvet på nya galaxyn.
    Rent bensinmässigt får du tänka på att det är en stor och tung bil vi pratar om. Vår alhambra med v6 motor 204 hk och fyrhjulsdrift drar 1,1 liter/mil, det är lika mycket som en vanlig fyrhjuldriven kombi och klart mindre än många suvar. Väljer du disln trir jag den drar 0,7-0,8 och det tycker jag är helt ok. Dvs soppaförbrukningen är ok till bra för en såpass tung bil...men har man kört liten kombi så känns steget stort.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Jo, man kan fälla stolarna, men jag är inte säker på om man kan tu ut dem?!
    Vi har nu en Ford Windstar, som drar 1,3 blandad körning, 1.8 stadskörning!! Så nog är vi vana vid bensinmonster.
    Galaxyn, står det i bladet, ska dra 8,2 blandad.
  12. 6
    Jo, man kan fälla stolarna, men jag är inte säker på om man kan tu ut dem?!
    Vi har nu en Ford Windstar, som drar 1,3 blandad körning, 1.8 stadskörning!! Så nog är vi vana vid bensinmonster.
    Galaxyn, står det i bladet, ska dra 8,2 blandad.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Hua drar windstar så mycket???? Våran drar 0,9 landsväg och ca 1,3-1,4 stadskörning. I snitt under de tre år vi ägt den har den dragit ganska exakt 1,1 l/mil. Själv letar jag med ljus och lykta efter en 7-sitsig 4wd som drar max 0,8 l/mil. Inte helt lätt att hitta om man helst inte vill köra suv eller öppna plånboken allt för mycket. Vi har därför beslutat oss för att renovera upp vår alhambra och köra den ett par år till.
  14. 7
    Hua drar windstar så mycket???? Våran drar 0,9 landsväg och ca 1,3-1,4 stadskörning. I snitt under de tre år vi ägt den har den dragit ganska exakt 1,1 l/mil. Själv letar jag med ljus och lykta efter en 7-sitsig 4wd som drar max 0,8 l/mil. Inte helt lätt att hitta om man helst inte vill köra suv eller öppna plånboken allt för mycket. Vi har därför beslutat oss för att renovera upp vår alhambra och köra den ett par år till.
  15. anonymt namn
    #8

    Ok, Galaxy el Sharan

    då??? Vet att det skrivs mycket här om att de är typ samma bil fast olika märken.
    Vi vill ha en automat...

    Jag har hört mycket dåligt om Ford så vågar man köpa en ford?
    Vi har inte råd att köpa nån splitterny bil annars hade sharanen vunnit där.
  16. 8
    Ok, Galaxy el Sharan då??? Vet att det skrivs mycket här om att de är typ samma bil fast olika märken.
    Vi vill ha en automat...

    Jag har hört mycket dåligt om Ford så vågar man köpa en ford?
    Vi har inte råd att köpa nån splitterny bil annars hade sharanen vunnit där.
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Om du köper en begagnad dvs äldre än 06:a så är det samma bil gjord på samma band i samma fabrik i Portugal. Dvs kvaliteten är den samma. Så det är bara smaken, och den individuella bilen saom avgör om alhambra, galaxy eller sharan vinner. För oss föll galaxyn bor eftersom de inte hade esp som standard i de årsmodellenar vi tittade på. Och i slutändan blev det en alhambra istället för en sharan dels p.g.a priset men mycket p.g.a av att bilen med rätt utrustning dök upp på begagnatmarknaden vid rätt tillfälle.
  18. 9
    Om du köper en begagnad dvs äldre än 06:a så är det samma bil gjord på samma band i samma fabrik i Portugal. Dvs kvaliteten är den samma. Så det är bara smaken, och den individuella bilen saom avgör om alhambra, galaxy eller sharan vinner. För oss föll galaxyn bor eftersom de inte hade esp som standard i de årsmodellenar vi tittade på. Och i slutändan blev det en alhambra istället för en sharan dels p.g.a priset men mycket p.g.a av att bilen med rätt utrustning dök upp på begagnatmarknaden vid rätt tillfälle.

Liknande trådar

  1. Någon med en Trajet?
    By Viktoria m5underbara in forum Många barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 13:04
  2. Hyundai Trajet
    By sol¤ in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 20:22
  3. Bil? C8 el Hyundai Trajet?
    By Mango_ in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 22:30
  4. Ang Hyundai Trajet
    By Annie in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 17:17
  5. Trajet, alhambra, previa, sharan..?
    By Annie in forum Bilsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar