Förlossningsdeprision/psykos
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Förlossningsdeprision/psykos

    Varför pratas det inte om detta nånstans??? Är jag den enda i hela världen som fått den diagnosen?? I nte för att jag tror det men man börjar ju undra..... Det är så hysch hysch om det och det är HELT FEL!!!
  2. 1
    Förlossningsdeprision/psykos Varför pratas det inte om detta nånstans??? Är jag den enda i hela världen som fått den diagnosen?? I nte för att jag tror det men man börjar ju undra..... Det är så hysch hysch om det och det är HELT FEL!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    min mamma hade det när hon väntade mig och även efteråt och hon sa inte ett knyst, jag ahr fått veta såhär i efterhand(30 år senare) att hon hade inga moderskänslor under graviditeten och direkt efter, alla sa att hon lätt skulle få det det skulle ju ta 9mån innan jag föddes men icke, hon sa inte ett ord till den annars så nedlåtande läkaren, hon är uppväxt med att man ALDRIG berättar hur man mår....trist att det fortfarande är så känsligt att prata om det.
  4. 2
    min mamma hade det när hon väntade mig och även efteråt och hon sa inte ett knyst, jag ahr fått veta såhär i efterhand(30 år senare) att hon hade inga moderskänslor under graviditeten och direkt efter, alla sa att hon lätt skulle få det det skulle ju ta 9mån innan jag föddes men icke, hon sa inte ett ord till den annars så nedlåtande läkaren, hon är uppväxt med att man ALDRIG berättar hur man mår....trist att det fortfarande är så känsligt att prata om det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Det finns ett eget snack för det här - kolla där så hittar du säkert fler som är i samma sits som du.

    krya på dig!
  6. 3
    Det finns ett eget snack för det här - kolla där så hittar du säkert fler som är i samma sits som du.

    krya på dig!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    på min föräldra..

    ..utbildning så talades det om det en hel del. Så jag tycker inte det är så hyss pyss
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  8. 4
    på min föräldra.. ..utbildning så talades det om det en hel del. Så jag tycker inte det är så hyss pyss
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Lite vanligt "blå" efter förlossning är nog vanligt men allvarlig depression pratas det inte så mycket om för det är nog inte så vanligt. Jag känner själv ingen som haft det. Men Brooke Shields skrev visst en bok om det för hon hade det svårt ett helt år efter förlossningen.
  10. 5
    Lite vanligt "blå" efter förlossning är nog vanligt men allvarlig depression pratas det inte så mycket om för det är nog inte så vanligt. Jag känner själv ingen som haft det. Men Brooke Shields skrev visst en bok om det för hon hade det svårt ett helt år efter förlossningen.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    det finns under känsliga snack.
  12. 6
    det finns under känsliga snack.
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    och jag som utbildar mig till förskollärare har haft föreläsningar om det. jag tycker inte heller att det är så hyschigt om det. Det brukar dessutom stå i föräldratidningarna om det också då och då - typ Vi föräldrar och Mama
  14. 7
    och jag som utbildar mig till förskollärare har haft föreläsningar om det. jag tycker inte heller att det är så hyschigt om det. Det brukar dessutom stå i föräldratidningarna om det också då och då - typ Vi föräldrar och Mama
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Vi kan väl ändå säga att idag får man ju lite hjälp... Min pappas bästa kompis växte upp hos sin faster och farbror efter det att hans mamma hade tagits in på mentalsjukhus när hon fick förlossningsdepression efter hans födelse. De överdoserade dessutom lugnande mediciner och gav henne elchocker så att hon aldrig blev sig själv igen. Så tragiskt...
  16. 8
    Vi kan väl ändå säga att idag får man ju lite hjälp... Min pappas bästa kompis växte upp hos sin faster och farbror efter det att hans mamma hade tagits in på mentalsjukhus när hon fick förlossningsdepression efter hans födelse. De överdoserade dessutom lugnande mediciner och gav henne elchocker så att hon aldrig blev sig själv igen. Så tragiskt...

Liknande trådar

  1. Psykos
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 20:50
  2. Livrädd att få en psykos...
    By novastaria in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 00:00
  3. Psykos
    By muskifjordi in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:21
  4. Förlossningsdeprissoin/psykos
    By Claudiasmamma in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar