PayPal?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    PayPal?

    Funderar lite på hur jag ska bära mig åt....
    En av minna vänner har en auktion ute på tradera, och nu vill någon från england buda på den. Prroblemet är att min vän inte har paypal. Hur ska man få pengarna då? Jag har paypal, men inget bankkonto kopplat till det.... kan man på något vis göra så att köparen i så fall sätter in pengarna på mitt paypal, eller måste det vara på säljarens? Och hur bär man sig åt för att få ut pengarna från paypal? Måste man ha ett konto kopplat till det, eller kan jag själv överföra dem på något vis?

    Som ni märker är jag helt grön på detta!
  2. 1
    PayPal? Funderar lite på hur jag ska bära mig åt....
    En av minna vänner har en auktion ute på tradera, och nu vill någon från england buda på den. Prroblemet är att min vän inte har paypal. Hur ska man få pengarna då? Jag har paypal, men inget bankkonto kopplat till det.... kan man på något vis göra så att köparen i så fall sätter in pengarna på mitt paypal, eller måste det vara på säljarens? Och hur bär man sig åt för att få ut pengarna från paypal? Måste man ha ett konto kopplat till det, eller kan jag själv överföra dem på något vis?

    Som ni märker är jag helt grön på detta!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Kan inte din kompis skaffa ett paypal konto då? det går ju på fem minuter..
  4. 2
    Kan inte din kompis skaffa ett paypal konto då? det går ju på fem minuter..
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Nja... visst skulle h*n kanske kunna, men h*n är väldigt skeptisk till sådant *S*

    Men om jag nu ska lägga till mitt konto, hur skriver man in kontonumret egentligen? Står bara att jag gör fel hela tiden
  6. 3
    Nja... visst skulle h*n kanske kunna, men h*n är väldigt skeptisk till sådant *S*

    Men om jag nu ska lägga till mitt konto, hur skriver man in kontonumret egentligen? Står bara att jag gör fel hela tiden
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    paypal är mkt säkrare än att bara länna ut sitt kontonummer till vem som helst, be din vän skaffa paypal!
  8. 4
    paypal är mkt säkrare än att bara länna ut sitt kontonummer till vem som helst, be din vän skaffa paypal!
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Men jag tänkte att om jag, som redan har paypal, lägger till mitt bankkonto till paypal så kan ju jag ta emot pengarna och sen betala till min vän... men jag lyckas itne lägga till kontonumret på paypal ens :S Antar att jag skriver in det på fel sätt..?
  10. 5
    Men jag tänkte att om jag, som redan har paypal, lägger till mitt bankkonto till paypal så kan ju jag ta emot pengarna och sen betala till min vän... men jag lyckas itne lägga till kontonumret på paypal ens :S Antar att jag skriver in det på fel sätt..?

Liknande trådar

  1. Paypal?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 17:33
  2. Paypal
    By plutten in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:53
  3. Paypal?
    By Paypal? in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 17:51
  4. PayPal
    By amaria78 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:53
  5. PayPal
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar