Jag blir galen!!
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Jag blir galen!!

    Finns det verkligen inget p-medel som funkar för mig?
    Jag kan inte äta vanliga p-piller eftersom jag mår väldigt dåligt av hormonerna, jag blir en gråtande, svärande häxa utan tillstymmelse till sexlust
    Jag har haft kopparspiral, men fick sådana enorma mensblödningar att mitt blodvärde sjönk katastrofalt. Jag stod ut i 1½ år, och hade under den tiden störtblödningar i minst 8-10 dagar vid varje mens...jag var tvungen att ha både tampong och binda, och byta varje halvtimme när det var som värst. Ohållbart med andra ord.
    Nu äter jag Cerazette, och känner inte av några biverkningar, men har mellanblödningar mest hela tiden. Första månaden blödde jag inget alls, sen fick jag en sparsam mens, och efter det är det hopplöst. På fyra månader har jag varit helt blödningsfri i 5 (!) dagar. Jag blöder inte mycket, men det spelar ingen roll, jag orkar bara inte ha det så här!! Jag är så himla ledsen över att Cerazette inte verkar funka, men jag slutar ju aldrig blöda!
    Vad sjutton ska jag använda för p-medel? Jag vill absolut inte bli gravid i nuläget, och det känns inte det minsta kul att använda kondom hela tiden när man har ett fast förhållande
  2. 1
    Jag blir galen!! Finns det verkligen inget p-medel som funkar för mig?
    Jag kan inte äta vanliga p-piller eftersom jag mår väldigt dåligt av hormonerna, jag blir en gråtande, svärande häxa utan tillstymmelse till sexlust
    Jag har haft kopparspiral, men fick sådana enorma mensblödningar att mitt blodvärde sjönk katastrofalt. Jag stod ut i 1½ år, och hade under den tiden störtblödningar i minst 8-10 dagar vid varje mens...jag var tvungen att ha både tampong och binda, och byta varje halvtimme när det var som värst. Ohållbart med andra ord.
    Nu äter jag Cerazette, och känner inte av några biverkningar, men har mellanblödningar mest hela tiden. Första månaden blödde jag inget alls, sen fick jag en sparsam mens, och efter det är det hopplöst. På fyra månader har jag varit helt blödningsfri i 5 (!) dagar. Jag blöder inte mycket, men det spelar ingen roll, jag orkar bara inte ha det så här!! Jag är så himla ledsen över att Cerazette inte verkar funka, men jag slutar ju aldrig blöda!
    Vad sjutton ska jag använda för p-medel? Jag vill absolut inte bli gravid i nuläget, och det känns inte det minsta kul att använda kondom hela tiden när man har ett fast förhållande
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    P-plåster??

    Kan inte P-plåster vara något? De innehåller ju visserligen också hormon, fungerar som p-piller men de avger en jämn dos.
    Själv använder jag plåster och mår jättebra av dem. Har provat p-piller tidigare i livet men fick då ömma bröst och mådde illa, p-plåstrena har inte gett mig en enda biverkning. Snarare är det så att jag mår dåligt och blir på skitdåligt humör när jag inte använder plåstrena (har tyvärr ett uppehåll nu pga försenat recept).
  4. 2
    P-plåster?? Kan inte P-plåster vara något? De innehåller ju visserligen också hormon, fungerar som p-piller men de avger en jämn dos.
    Själv använder jag plåster och mår jättebra av dem. Har provat p-piller tidigare i livet men fick då ömma bröst och mådde illa, p-plåstrena har inte gett mig en enda biverkning. Snarare är det så att jag mår dåligt och blir på skitdåligt humör när jag inte använder plåstrena (har tyvärr ett uppehåll nu pga försenat recept).

Liknande trådar

  1. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  2. Blir galen...
    By Linda&Agnes in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 21:38
  3. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  4. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  5. Jag blir galen!
    By Venus in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 17:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar