Årsinkomst?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Årsinkomst?

    Nån som vet hur man räknar fram sin årsinkomst så att man får med semestern? Är det månadsinkomst x 12,2 man tar? Har glömt..!
    Hej hej, hemskt mycket hej!
  2. 1
    Årsinkomst? Nån som vet hur man räknar fram sin årsinkomst så att man får med semestern? Är det månadsinkomst x 12,2 man tar? Har glömt..!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Beror på sammanhang. Har du vanlig månadslön och t ex ska anmäla till FK eller när du söker lån är det bara månadslönen x 12 de vill ha. Inget tillägg. Har du timlön är det timlönen + 12% men då är det å andra sidan svårt att veta årsinkomsten eftersom man normalt har kortare tjänster om man har timlön.
  4. 2
    Beror på sammanhang. Har du vanlig månadslön och t ex ska anmäla till FK eller när du söker lån är det bara månadslönen x 12 de vill ha. Inget tillägg. Har du timlön är det timlönen + 12% men då är det å andra sidan svårt att veta årsinkomsten eftersom man normalt har kortare tjänster om man har timlön.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Nej, jag ska jämka nästa år och behöver veta årsinkomst totalt, allså inklusive semester, bonusar osv. Bonus är ju förstå svårt att veta i förväg men årsinkomst inkl semester går ju. Det brukar finnas nån schablonmässig procentsats man ska multiplicera med men jag minns inte vad det var... Tror 12.2% men minns inte säkert...
  6. 3
    Nej, jag ska jämka nästa år och behöver veta årsinkomst totalt, allså inklusive semester, bonusar osv. Bonus är ju förstå svårt att veta i förväg men årsinkomst inkl semester går ju. Det brukar finnas nån schablonmässig procentsats man ska multiplicera med men jag minns inte vad det var... Tror 12.2% men minns inte säkert...
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Om man är tjänsteman brukar man räkna månadslönen x 12,2, t ex när man anmäler till pensionsförsäkringsbolag etc.
  8. 4
    Om man är tjänsteman brukar man räkna månadslönen x 12,2, t ex när man anmäler till pensionsförsäkringsbolag etc.

Liknande trådar

  1. Årsinkomst
    By A med A o R in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 11:34
  2. 600.000:- i årsinkomst
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 13:47
  3. årsinkomst?
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 17:59
  4. Årsinkomst?
    By Nennen in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 20:23
  5. ang. fk och årsinkomst
    By lillafrun in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar