Hammarby Sjöstad
Föräldraskap
  1. anonymt namn
    #1

    Hammarby Sjöstad

    Vi tänkte åka på visning i hammarby sjöstad i helgen. Vi tycker det verkar mysigt där men känner ingen som bor där. Skulle därför bli jätte tacksam om någon har något att säga om dagis i närheten. Är det vanligt att man går på dagis på söder istället? Som sagt, tacksam om nån vet nåt om sjöstaden... Tack på förhand!
  2. 1
    Hammarby Sjöstad Vi tänkte åka på visning i hammarby sjöstad i helgen. Vi tycker det verkar mysigt där men känner ingen som bor där. Skulle därför bli jätte tacksam om någon har något att säga om dagis i närheten. Är det vanligt att man går på dagis på söder istället? Som sagt, tacksam om nån vet nåt om sjöstaden... Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Det kryllar av förskola i Hammarby Sjöstad, och det kommer nya hela tiden i och med att nya bostäder fortfarande tillkommer i området. En del kanske går på Söder istället men det beror nog i sådant fall inte på att det inte skulle finnas förskolor i Sjöstaden.
  4. 2
    Det kryllar av förskola i Hammarby Sjöstad, och det kommer nya hela tiden i och med att nya bostäder fortfarande tillkommer i området. En del kanske går på Söder istället men det beror nog i sådant fall inte på att det inte skulle finnas förskolor i Sjöstaden.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar! Känner du till något specifikt om förskolorna? Vet att jag någonstanns här på aff läste att någon var missnöjd med iallla fall två dagis därute.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Känner du till något specifikt om förskolorna? Vet att jag någonstanns här på aff läste att någon var missnöjd med iallla fall två dagis därute.
  7. nejtack
    #4
    Vi som är uppväxta runtomkring Sveriges sista ghetto, Lugnet, som det hette för inte så länge sedan, skulle aldrig vilja bo där. Alla vet vilken slum och miljöförstöring som pågick där, med oljekassering mitt i marken osv. Trots att de sanerat så bäst de kan, så är grunden och vattnet runtomkring fullt med farliga kresoter, som säkert kommer at visa sitt rätta jag när de stackars barn som växer upp där idag blir äldre.
    Lika hemskt är det nere vi Sickla, där de öppnat badstrand i viken för allmänheten att plaska i. Stackars, stackars de barn som badar där i...
  8. 4
    Vi som är uppväxta runtomkring Sveriges sista ghetto, Lugnet, som det hette för inte så länge sedan, skulle aldrig vilja bo där. Alla vet vilken slum och miljöförstöring som pågick där, med oljekassering mitt i marken osv. Trots att de sanerat så bäst de kan, så är grunden och vattnet runtomkring fullt med farliga kresoter, som säkert kommer at visa sitt rätta jag när de stackars barn som växer upp där idag blir äldre.
    Lika hemskt är det nere vi Sickla, där de öppnat badstrand i viken för allmänheten att plaska i. Stackars, stackars de barn som badar där i...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Nja inte direkt tyvärr, har bara besökt några stycken. Men om du har något särskilt namn på en förskola kan jag höra mig för bland mina kontakter!
  10. 5
    Nja inte direkt tyvärr, har bara besökt några stycken. Men om du har något särskilt namn på en förskola kan jag höra mig för bland mina kontakter!
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    och gröndal är full med arsenikhaltig jord och kungsholmen likaså och det är fullt med miljögifter på essingen och på söder och på och på och på. Hela större delen av centrala Stockholm är full av gifter och elände och har varit så sedan industrialismen. Men folk bor där ändå - och trivs.
  12. 6
    och gröndal är full med arsenikhaltig jord och kungsholmen likaså och det är fullt med miljögifter på essingen och på söder och på och på och på. Hela större delen av centrala Stockholm är full av gifter och elände och har varit så sedan industrialismen. Men folk bor där ändå - och trivs.
  13. nejtack
    #7
    Fast riktigt så illa som den gamla kåkfararstaden är det inte. Alltså, det fanns INGA som helst regler eller tillsyn där och vi snackar mindre än 10 år sedan.
  14. 7
    Fast riktigt så illa som den gamla kåkfararstaden är det inte. Alltså, det fanns INGA som helst regler eller tillsyn där och vi snackar mindre än 10 år sedan.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Fast platser tillräcklgt i Sjöstaden är en MYT - det finns inte alls tillräckligt o barnen går på söder av just platsbrist!!
  16. 8
    Fast platser tillräcklgt i Sjöstaden är en MYT - det finns inte alls tillräckligt o barnen går på söder av just platsbrist!!

Liknande trådar

  1. Hammarby Sjöstad (Luma)
    By Sara in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 11:01
  2. Hammarby sjöstad
    By lantis in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 08:40
  3. Hammarby Sjöstad?
    By Aika in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 10:22
  4. Ekbacken i Hammarby sjöstad
    By Hanna in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 20:09
  5. Hammarby Sjöstad
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar